vægttab/kostplan


Madsen_16
 Share

Recommended Posts

hey jeg er en dreng på 17 år, jeg er 186 cm høj og vejer ca 78 kilo. jeg vil lave en kostplan, så jeg vil gerne lige have nogle råd med på vejen, evt hvis der er nogen der ligger inde med en rigtig god kostplan.

jeg ville også høre hvor mange kalorier jeg bør indtage dagligt?

vh Madsen_16

Edited by Madsen_16
Link to comment
Share on other sites

hey jeg er en dreng på 17 år, jeg er 186 cm høj og vejer ca 78 kilo. jeg vil lave en kostplan, så jeg vil gerne lige have nogle råd med på vejen, evt hvis der er nogen der ligger inde med en rigtig god kostplan.

jeg ville også høre hvor mange kalorier jeg bør indtage dagligt?

vh Madsen_16

Hvad er målet med din kostplan? Vægttab, muskelforøgelse, andet?

Hvor mange kalorier du bør indtage dagligt afhænger af dit aktivitetsniveau, er du meget aktiv kan du indtage en størremængde er du mindre aktiv en mindre mængde.

Hvis du har en fornuftig vægt (læs du er ikke overvægtig) så behøves du ikke at bruge en kostplan. Til gengæld bør du identificere de sunde kostvarer og tillægge dig sunde kostvaner. Dvs, spis masser af groft brød, vilde ris, kartofler, grov pasta som kulhydrat kilder. Spise kylling, tunfisk, makrel, laks, kalkun, som proteinkilder, og få sund fedt fra eksempelvis nødder, oliven, .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share