Super-inspirerende Vl-video


Francis
 Share

Recommended Posts

Fed video. Det er nok ca. så stor man bliver af tung træning uden krudt (ikke at det ikke var tilgængeligt på den tid). De ser lidt fesne ud med trøjer, men man ser hvor massiv den ene er da han tager mavebøjninger. Læg også mærke til hvor gode deres ben er i relation til resten, hvilket er sjældent man ser i dag.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Fed video. Det er nok ca. så stor man bliver af tung træning uden krudt (ikke at det ikke var tilgængeligt på den tid). De ser lidt fesne ud med trøjer, men man ser hvor massiv den ene er da han tager mavebøjninger. Læg også mærke til hvor gode deres ben er i relation til resten, hvilket er sjældent man ser i dag.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg tror godt du kan regne med at de fleste i den video er krudtede.

Link to comment
Share on other sites

Samt de altså ikke træner for masse, så selvom det ser fedt ud så er VL træning altså langtfra optimalt til at bygge en lee' fysisk, så tror ikke du kan regne med noget af det SaintPaulie..

Hvis man gav ´vægtløftertalenter som dem vist i videoen de optimale forhold til at dyrke BB ville de være mærktbart større. Det er jeg slet ikke i tvivl om :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror godt du kan regne med at de fleste i den video er krudtede.

Hehe. Ja nu er det jo polakker.

Samt de altså ikke træner for masse, så selvom det ser fedt ud så er VL træning altså langtfra optimalt til at bygge en lee' fysisk

Det ved jeg nu ikke. De største clean atleter jeg kender er styrkeløftere. Det er noget fis med at ”BB-træning” er så meget mere optimalt (uden krudt).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også folk overvurderer hvor stor man kan blive naturligt. Prøv at se amatørerne i Pumping Iron (24:19). Ud over top 4, så er resten ikke større end nutidens danske fitness deltagere. (Ikke at de var clean den gang eller nu. Men mængdemæssigt langt fra hvad nutidens BBere tager).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg nu ikke. De største clean atleter jeg kender er styrkeløftere. Det er noget fis med at ”BB-træning” er så meget mere optimalt (uden krudt).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Ja, du kender jo mig :bigsmile:

Men jo. Jeg tror nu godt at de kunne være større ved mere BB-orienteret træning. Du skal tænke på at det du ser på video sandsynligvis er athleter der har talent for at bygge muskler og blive stærke, samt de sikkert også er krudtet.

Mange olympiske løft har ingen Eccentrisk fase og det er trodsalt den der generere hypertrofi. Jeg ved godt at de balliske spændinger der kommer på musklen når eks. et løft skal vendes er ret store og sikket kan genere pænt med hypertrofi.

Mange styrkeløftere har også baggrund i BB træningen og er mere styrkebetonet end en VL, så derfor kan man ikke sammenligne helt.

Men jeg må da give dig ret i at den højfrekvente træning man ser i mange SL og VL programmer egner sig godt til clean træning. Men vil man have maximalt vækst bør man altså indkludere flere klassiske BB-metoder. Eksempelvis, failuretræning til mindre muskelgrupper og en reprange højere end de 1-5rep klassisk SL og VL træning mest arbejder med. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må da give dig ret i at den højfrekvente træning man ser i mange SL og VL programmer egner sig godt til clean træning. Men vil man have maximalt vækst bør man altså indkludere flere klassiske BB-metoder. Eksempelvis, failuretræning til mindre muskelgrupper og en reprange højere end de 1-5rep klassisk SL og VL træning mest arbejder med. :smile:

Hvis man tager det perfekte eksempel så ja (ud over mig så er der ikke mange af dem :wink: )

Hos SLere er det oftest skulderne der mangler og hos nogle arme (der er dog en lille discodreng gemt i mange). Dem der træner for masse negligerer ofte den nedre del af ryggen (og dybden) samt benene (især baglår). SLere har klart de bedste ben!

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share