Så skal der kød på den spinkle krop!


Fast legs
 Share

Recommended Posts

Jeg er allerede godt i gang med vinterens styrketræning, og er nu ved at være igennem min indledende fase med masser af reps. og lette vægte (for at vende sener og muskler til belastningen).

Så nu skal jeg igang med de tungere vægte!

:pumpin:

Mit mål er en øgning i funktionel styrke, og har fået anbefalet Kreatin i forbindelse med træningen.

Men hvilke(t) produkt er af god kvalitet/pris?

Hvor stor mængde skal jeg bruge til en 2 måneders forsøgsperiode? (jeg er 1,75 m. høj, og vejer ca. 68 kg.)

Hvor store mængder skal jeg indtage (loading periode + vedligehold)?

Hvad er jeres erfaringer med koffein/kreatin - skal jeg HELT undgå koffein i perioden? (plejer at drikke Coca Cola efter træning - vil egentlig nødigt undvære det!)

Er der overhovedet noget fordelagtigt ved at indtage kreatin på specielle tidspunkter? (det er vel bare et spørgsmål om fylde "lagrene" - eller hvad?)

Mange spørgsmål - håber i vil dele ud af gode erfaringer/svar!

Link to comment
Share on other sites

Er der overhovedet noget fordelagtigt ved at indtage kreatin på specielle tidspunkter? (det er vel bare et spørgsmål om fylde "lagrene" - eller hvad?)

Kroppen er vist mere villig til at optage kreatin i forbindelse med træning. Der anbefales at indtage det sammen med energidrik med kulhydrater, da det skulle gøre at det nemmere blev optaget, og det er jo netop under eller lige efter træning at man kan fylde kulhydrater på lageret...

Link to comment
Share on other sites

Hvor store mængder skal jeg indtage (loading periode + vedligehold)?

Well, mener der er en artikel på GetBig så den kunne du evt. checke.

Men jeg plejer at loade i en uge med 4x5g om dagen fordel over hele dagen. Efter loading-fasen tager jeg ca. 5 gram pr dag.

Jeg tror det er lige meget hvornår du tager dit kreatin, bare du sørger for at få fyldt lagrene op som du selv er inde på. Bare husk at tage det i forbindelse med kulhydrater!

Jeg har kunhaft gode erfaringer med kreatin bortset fra at det giver mig uren hud!

Link to comment
Share on other sites

Husk at drikke meget vand når du tager kreatin. Men ellers lyder det meget fornuftigt det de andre har skrevet.... Jeg har dog ikke fået uren hud efter at have taget kreatin. Du kan købe noget billigt på www.getbig.dk, og det har virket fint for mig

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal tage kreatin så hold dig til de firma'er der bruge CreaPure kreatin og her kan bl.a. nævnes PROLAB. PROLAB's kreatin er også mikroniseret, hvilket gør at du optager ca 25% mere end den "gamle" krystaliseret. Og så behøver du ikke og loade, men tag' ca 1 g. kreatin for hver ca. 15 kg kropsvægt og del det ud på to doser, hvor den ene er lige efter træning i din protein/kulhydrat-shake. Nu er jeg godt PROLAB-mand men der er nok også andre firma'er der bruger CreaPure kreatin. Men på coloserum.butik.jubii.dk er der et godt tilbud lige nu på både protein + kreatin :)

Link to comment
Share on other sites

Se Denne artikel, der er, i følge nyeste forskning, åbenbart ikke grund til at indtage mere end 2-3 g dagligt som vedligeholdelse - faktisk det modsatte:

Anvendelse af høje doser af kreatin medfører efter noget tid REDUKTION af musklernes kreatinindhold hos en del forsøgspersoner. Sandsynligvis på grund af en nedregulering transportører i cellemembranerne.

Endnu et tilfælde hvor den ønskede information, faktisk står i en artikel på MOLs hovedside - men det skal indrømmes, at denne artikel er lidt karmufleret..

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener nu også der er en del forskning som tyder på at 2g er for lidt til vedligeholdelse. Tager personligt altid 5g for at være på den sikre side.

Loading fasen kan som sagt springes over, der går så bare lidt længere tid inden du ser effekten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share