laktose intolerant?


Resa
 Share

Recommended Posts

jeg har fået konstateret laktose intolerant..

efter 2 år med mange undersøgelse, og mange ture på hospitalet fået konstateret laktose intolerant..

men jeg tror det er noget mere en laktose intolerant.

jeg kan ikke spise noget med mælk i.

og min reaktion når jeg har spist noget med mælk er at jeg kaster op og får kramper i maven.

jeg kan ikke engang spise mad der indeholder aromaer med mælk i.

og jeg har taget 20 kg på siden jeg blev syg.!

er der nogen med laktose intolerant der har en idé hvordan jeg kan tabe mig igen?

Link to comment
Share on other sites

jeg har fået konstateret laktose intolerant..

efter 2 år med mange undersøgelse, og mange ture på hospitalet fået konstateret laktose intolerant..

men jeg tror det er noget mere en laktose intolerant.

jeg kan ikke spise noget med mælk i.

og min reaktion når jeg har spist noget med mælk er at jeg kaster op og får kramper i maven.

jeg kan ikke engang spise mad der indeholder aromaer med mælk i.

og jeg har taget 20 kg på siden jeg blev syg.!

er der nogen med laktose intolerant der har en idé hvordan jeg kan tabe mig igen?

Spis masser af grøntsager, frugt og magert kød. Du har ikke brug for mælkeprodukter i en god diet.

Hvad har du spist den sidste uge, skriv op for hver eneste dag, så ser vi på hvad der skal fjernes.

Hvad kan du lide at spise? Din diet skal jo passe til dig.

Træner du?

Link to comment
Share on other sites

jeg træner ikke pga min syge.

jeg har ikke overskud til at træne.

nu bor jeg på Færøerne hvor det er svært at undgå mælk i hverdagen..

det er 1 måned siden jeg fik konstateret laktose intolerant men skal til læge i næste uge at finde ud af hvad jeg kan spise.

er du laktose intolerant?

Link to comment
Share on other sites

jeg træner ikke pga min syge.

jeg har ikke overskud til at træne.

nu bor jeg på Færøerne hvor det er svært at undgå mælk i hverdagen..

det er 1 måned siden jeg fik konstateret laktose intolerant men skal til læge i næste uge at finde ud af hvad jeg kan spise.

er du laktose intolerant?

Nope, men er som sådan ikke så vigtigt. Jeg kan sagtens sklære den sidste smule mælkeprodukt ud af min diet hvis jeg ville.

Jeg forstår ikke relationen mellem din sygdom og at du har taget på i vægt?

Og du er nødt til at fortælle mig hvad du spiser nu hvis jeg skal kunne hjælpe dig :-)

Link to comment
Share on other sites

det er fordi jeg ikke tåler mælke produkter så det fedt der er i mælken setter sig og blive til fedt. fordi det stoff der skulle nedbryde det er ikke i kroppen mere.

normal kost per dag:

morgenen:

2 stk fuldkornsbrød med roastbeef eller fisk. (uden smør eller lignende)

mellem måltid:

1 stk frugt eller salat

frokost:

hvis jeg ikke har spist salt tidligere er det tit salat med kylling eller kalkun.

aftensmad:

fisk eller kylling

Link to comment
Share on other sites

det er fordi jeg ikke tåler mælke produkter så det fedt der er i mælken setter sig og blive til fedt. fordi det stoff der skulle nedbryde det er ikke i kroppen mere.

normal kost per dag:

morgenen:

2 stk fuldkornsbrød med roastbeef eller fisk. (uden smør eller lignende)

mellem måltid:

1 stk frugt eller salat

frokost:

hvis jeg ikke har spist salt tidligere er det tit salat med kylling eller kalkun.

aftensmad:

fisk eller kylling

langt

Hvor meget vejer du nu?

Motioner en ½ til hel time hver dag, hvis du har brug for at starte stille ud er en gå tur på ½ time hver dag langt langt bedre end intet at lave.

det er fordi jeg ikke tåler mælke produkter så det fedt der er i mælken setter sig og blive til fedt. fordi det stoff der skulle nedbryde det er ikke i kroppen mere.

Troede laktose intolerance betød man ikke kunne tåle mælk. Så man får dårlig mave ved indtagelse...

Link to comment
Share on other sites

ja i mit tilfelde tror jeg det er en blandning af mælke allergi og laktose intolerant..

nu vejer jeg ca 67 kg

Er mælke-allergi og laktose intolerance ikke det samme?

Desuden har LAKTOSE intolerance ikke noget med fedtet i mælken at gøre. Laktose er et kulhydrat.

Så det var vist bare en dårlig undskyldning for at du har taget på.

Link to comment
Share on other sites

Er mælke-allergi og laktose intolerance ikke det samme?

Desuden har LAKTOSE intolerance ikke noget med fedtet i mælken at gøre. Laktose er et kulhydrat.

Så det var vist bare en dårlig undskyldning for at du har taget på.

Nemlig. Er man laktose-intolerant mangler man enzymet laktase, som skal spalte laktose som rigtignok er kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share