Kuglemave


Gammelfarxx
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er støt lidt ind i et problem, som kræver en lille forhistorie.

Jeg har for ca. 2 år siden været i utrolig god form, men ikke trænet siden (indtil da havde jeg ca. 5 års træningserfaring)

Nu er jeg for ca. 1 mdr. siden startet op igen med lidt hardcore basis træning og det må siges at være dejligt at være igang igen.

Mit problem er at jeg i løbet af den sidste månedstid, har fået en udpræget kuglemave, faktisk ligner det lidt de kuglermaver alle de "professionelle steroide bodybuildere" går rundt med.

Nogen som har en idé om hvorfor jeg går rundt med en "oppustet" mave?

Jeg ved selv at mine mavemuskler er ret stærke og altid har været det, men lige nu er min flade mave langt væk.

Jeg træner efter nedenstående program, nogen som har en ide til hvilke øvelser som kan fremme den flade mave?

Mit træningsprogram:

2 dages split, 3 trænignspas pr. uge.

Dag 1:

Squat 5x5

Leg-extension 3x8

Calf raise 3x8

Bænkpres: 5x5

Stående barbell Militærpres: 3x8

Dag 2:

Dødløft 5x5

Pullups eller chinups efter humør 3xmax (pt. 8-10 rep)

Bend over row 3x8

Dumbell biceps curl 2x8

Hypercrunch swizzball 3x8

Siderull swizzball

Udover ovenstående svømmer jeg 2 gange om ugen og spiller badminton én gang om ugen.

Kosten er der også ret godt styr på.

Det eneste som nager mig, er den oppustede mave... Så kan nogen give en forklaring...?

/Gammelfar

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tror gerne lige jeg vil følge med i denne debat, for er faktisk efter godt et halvt års træning begyndt at støde på samme problem - hmm..

Skal lige siges jeg spiser en del for tiden, for at holde et moderat kalorie overskud, men føler ikke det er fedt på nogen måde der sidder der.. det føles mest som om.. mine mavemuskler er blevet runde :s. haha :p..

Link to comment
Share on other sites

Tror gerne lige jeg vil følge med i denne debat, for er faktisk efter godt et halvt års træning begyndt at støde på samme problem - hmm..

Skal lige siges jeg spiser en del for tiden, for at holde et moderat kalorie overskud, men føler ikke det er fedt på nogen måde der sidder der.. det føles mest som om.. mine mavemuskler er blevet runde :s. haha :p..

som treasure siger.

lav nogle vacuum øvelser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share