Dansk OL deltager BUSTED!


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er det at ting som hash og kokain er på doping listen? Det virker jo ik lige frem som booster til sporten.

nopes... men når ting nu er ulovlige, så er det vel meget forståeligt at man sender et signal om at det ik går når man er topatlet...

men når det så er sagt... har der så ik lige været en sag omkring en bokser der fik en ret stor karantæne for brug af hash??? (og blev den ik sat ned igen? eller var der bare snak om det??? )

personligt mener jeg ik at fx hash og kokain ska give flere års karantæne.... mindre ka sagtens gøre det, da det jo lidt kun er med til at smadre deres krop og ik opbygge den... (hashen var vist begrundet med at det vist hjalp ham bokseren med at tage diverse smerter, men den er jeg ik helt sikker på, ka være jeg blander ting sammen)

Link to comment
Share on other sites

hvad så med fx cykelsporten? blev jan ullrich ik testet uden for sæsonen? (eller husker jeg bare dårligt)

Jo Cykling er endnu mere striks end Wada

Tester de ikke for hgh og insulin? (har hørt de 2 er svært at spore)

Er deres tests ikke blevet bedre?

Ved ikke specifikt med sådanne tests. Insulin er også primært en bodybuilder ting, og en cykelrytter ting til restitution i etapeløbene.

Tror ikke almindelige atleter bruger det i særligt høj grad.

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvilken sportsgren der var tale om, så synes jeg i OL sammenhænge at det særdeles beskæmmende at blive taget for doping, ved ikke lige hvorfor jeg har det sådan kontra f.eks. et VM eller en eller anden give konkurrence.

At det så viser sig at være en cykelrytter, det gør det så himmelråbende DUMT at jeg har svært ved at finde ord for det, havde det været en svømmer så havde min personlige harme været mindre selvom doping er doping.

Folk der dyrker cykelsport burde sateme snart have fået banket det ind med syvtommersøm - der er åbenbart ikke særlig mange brikker oppe i hans hoved.

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvilken sportsgren der var tale om, så synes jeg i OL sammenhænge at det særdeles beskæmmende at blive taget for doping, ved ikke lige hvorfor jeg har det sådan kontra f.eks. et VM eller en eller anden give konkurrence.

At det så viser sig at være en cykelrytter, det gør det så himmelråbende DUMT at jeg har svært ved at finde ord for det, havde det været en svømmer så havde min personlige harme været mindre selvom doping er doping.

Folk der dyrker cykelsport burde sateme snart have fået banket det ind med syvtommersøm - der er åbenbart ikke særlig mange brikker oppe i hans hoved.

Ja måske er der flere en tidligere der har få det "banket ind med syvtommersym" at de nok hellere må holde sig fra doping. Men jeg tror nærmere folk der ikke fatter at doping altid vil være en del af verdenseliten (selvfølgelig mere i nogle sportsgrene end andre) hellere må få det banket ind med syvtommersøm, ellers risikerer de at deres harme bliver vækket mange gange endnu. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er endnu dummere at han er stud.med... tror han får det ret svært ved det som kommende læge... ikke et godt ry at give sig selv og så endda før afsluttet eksamen!

En ting er sikker ... jeg skulle i hvert tilfælde ikke lade ham administrere nøglen til medicinskabet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja måske er der flere en tidligere der har få det "banket ind med syvtommersym" at de nok hellere må holde sig fra doping. Men jeg tror nærmere folk der ikke fatter at doping altid vil være en del af verdenseliten (selvfølgelig mere i nogle sportsgrene end andre) hellere må få det banket ind med syvtommersøm, ellers risikerer de at deres harme bliver vækket mange gange endnu. :smile:

så når folk doper sig skal man altså bare lære at leve med det og synes det er ok?

Defekt moral^1000

Link to comment
Share on other sites

http://ekstrabladet.dk/sport/ol/article1038084.ece

- Jeg har gjort det for at kompensere for den nedgang i resultater, som jeg har leveret i år. Jeg tror, jeg har forsvaret det med, at det ikke var det niveau, jeg ellers har kørt på, sagde en bevæget Peter Riis Andersen.

Peter Riis Andersen skulle have deltaget i mountainbike under OL sammen med Jakob Fuglsang, og legene i Beijing var også medvirkende til hans valg.

- Jeg var også bange for at blive smidt af holdet, selv om det egentlig aldrig var i fare, sagde Peter Riis Andersen.

Brugen startede i maj, og Peter Riis Andersen kunne klart mærke, at han blev bedre af at tage epo.

Wow, EPO...

Crazy.

Troede det var møg dyrt og pengene i Mountainbike var små. Vildt nok!

Link to comment
Share on other sites

Ja måske er der flere en tidligere der har få det "banket ind med syvtommersym" at de nok hellere må holde sig fra doping. Men jeg tror nærmere folk der ikke fatter at doping altid vil være en del af verdenseliten (selvfølgelig mere i nogle sportsgrene end andre) hellere må få det banket ind med syvtommersøm, ellers risikerer de at deres harme bliver vækket mange gange endnu. :smile:

Jeg er klar over at der altid vil være doping tilstede sålænge der er noget der hedder sport.

Men lige hvad angår cykling - hvor accepteret er doping indenfor denne sportsgren idag efter alle disse år med Tour De France skandaler ? umiddelbart så mener jeg accepten både fra sportsgrenen, sponsorerer, hold, men også fra folk helt generelt er så lav som den kan blive, folk gider det ikke.

Derfor synes jeg det er ekstraordinært dumt som cykelrytter - kontra f.eks. hvis vi snakkede bodybuilding, hvor sporten måske er træt af det, men stadigvæk så dyrkes idoler hvor alle er klar over at formen er nået ved tonsvis af doping-præperater.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er problemet ???? De andre gør det jo også....!

Jeg syntes der er alt for meget snak om det.... Der er så meget snyd og så mange der gør det... Dem der ikke gør de ligger på grænsen med så magde andre ting...

Helt ærligt, så syntes jeg det er plat at alle går rundt og tror at ingen tager noget.

Det er et kæmpe problem, og der er så mange penge i sport..... Hvis vi ikke gør det, så vinder de andre bare.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er problemet ???? De andre gør det jo også....!

Jeg syntes der er alt for meget snak om det.... Der er så meget snyd og så mange der gør det... Dem der ikke gør de ligger på grænsen med så magde andre ting...

Helt ærligt, så syntes jeg det er plat at alle går rundt og tror at ingen tager noget.

Det er et kæmpe problem, og der er så mange penge i sport..... Hvis vi ikke gør det, så vinder de andre bare.

Hvem tror ingen tager noget?

Selv om man ved det findes, kan man godt blive skuffet alligevel.

Det der er mere sørgeligt er dem der tror alle tager noget. Krudtede bb'ere der tror alle der bænker over 100kg er på krudt. Pathetic.

Penge betyder en del, men hvor mange penge er der i at vinde et OL i mountainbike? Jeg gætter på et fokus på at gøre medicinstudiet hurtigere færdigt er mere givtigt for den unge mand.

Inden for BB er der ingen penge i skidtet, men der krudtes helt vanvittigt.

Jeg er overbevist om at argumenterne skal findes andre steder.

Link to comment
Share on other sites

så når folk doper sig skal man altså bare lære at leve med det og synes det er ok?

Defekt moral^1000

Nej man skal ikke synes det er ok, men om man skal lære at leve med det kommer nok an på hvad man lægger i "at leve med". Min pointe er bare at der altid har været, er og (tror jeg) altid vil være doping i verdenseliten. Så derfor kan jeg ikke forstå at det bliver ved med at komme bag på folk at der er nogen der bliver testet positive.

Link to comment
Share on other sites

Inden for BB er der ingen penge i skidtet, men der krudtes helt vanvittigt.

Men der er vel forskel på BB kontra cykelløb - fascinationen i BB er jo i høj grad det visuelle - lad os forestille os en fuldstændig clean BB verden, det vil jo være mindre "fascinerende" eller "opsigtsvækkende" end det er idag, der ligger et element af freak i BB som ikke ligger i cykling.

At det som alle andre sportsgrene er at vinde det drejer sig om gør selvfølgelig at doping altid vil eksistere, men cykelsport ville på ingen måde tage skade af at blive total clean ( tror jeg ? ) - modsat BB hvor interessen for at se en række "siv" nok vil dale betragteligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share