Hvor mange kcal skal jeg indetage for at tabe mig ?


AxeBug
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvor mange kcal skal jeg indetage for at tabe mig, syntes jeg har kigget rundt omkring.

Men alle de forskellige tal er sku enlig lidt forvirende.

Mand. 19 år.

Ca, 188 høj

vejer 103,5 kg

vil gerne ned på de 90 kg til at starte med.

Hvad vil i mene jeg skal indtage for at tabe mig.

Er begyndt på et løbe program 3 gange om ugen hvor jeg gradvis løber længere uden gå pauser osv.. ( den metode kender i vel ) ;)

Link to comment
Share on other sites

uuha..

For meget vil jeg tro..

Ved det faktisk ikke... Har aldrig regnet på det..

SKal man bruge det tal for at finde det optimale ?

Det vil for de fleste være et mere troværdigt tal for ligevægtsindtaget end hvad en formel kan give, og ligevægtsindtaget er godt at kende hvis man vil ændrer sin vægt.

Så for at svare på dit spørgsmål: ja :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vej din mad et par dage og aflæs dit kalorieindtag (enten via pakken på din mad - eller med www.kalorietabel.dk). Se da, hvad du reelt lander på - og skriv det så her. Vil skyde på, at dit ligevægtsindtag er omkring 3000 kcal. om dagen, hvis vi forudsætter, at du ikke dyrker decideret motion.

Når du ved det, så væn dig til at skrukturere dit kalorieindtag. Det skal gerne på daglig basis være under ligevægtsindtaget (siger sig selv), men ikke for lavt under - hvis det er for lavt, så tror kroppen, at der er hungersnød, og dit ligevægtsindtag falder. Endvidere vil det langt henad vejen være væske, fremfor fedt, som du forbrænder.

Du skal derfor som udgangspunkt lade kosten være forholdsvis stabil - og så lade motionen gøre arbejdet. At sulte sig får dig til at tabe vægt, men gør dig også sindssyg i længden. :)

Link to comment
Share on other sites

Vej din mad et par dage og aflæs dit kalorieindtag (enten via pakken på din mad - eller med www.kalorietabel.dk). Se da, hvad du reelt lander på - og skriv det så her. Vil skyde på, at dit ligevægtsindtag er omkring 3000 kcal. om dagen, hvis vi forudsætter, at du ikke dyrker decideret motion.

Når du ved det, så væn dig til at skrukturere dit kalorieindtag. Det skal gerne på daglig basis være under ligevægtsindtaget (siger sig selv), men ikke for lavt under - hvis det er for lavt, så tror kroppen, at der er hungersnød, og dit ligevægtsindtag falder. Endvidere vil det langt henad vejen være væske, fremfor fedt, som du forbrænder.

Du skal derfor som udgangspunkt lade kosten være forholdsvis stabil - og så lade motionen gøre arbejdet. At sulte sig får dig til at tabe vægt, men gør dig også sindssyg i længden. :)

Okay, mange tak for det gode svar. Har besluttet af fra på mandag, vil jeg skrive og regne en uge frem. Og så dele tallet med 7, så burde det jo være et reelt tal.

Har lige et par fødselsdage med buffe' som tilfældigvis lige har samlet sig i denne weekend. Så tror jeg får mest ud af det hvis jeg begynder fra på mandag med at regne ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share