En ordentlig bunke Bill Starr artikler


teddy
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere haft postet link til en fil med en masse Bill Starr artikler, jeg har smidt flere artikler i filen og uploadet den igen, da jeg tit ser folk der forespørger noget af Bill Starr. Det skal siges at PTPoul har hjulpet mig med en del af de nye artikler fra IM..

http://rapidshare.com/files/133925009/Bill_Starr.rar.html

Den gamle tråd er her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...p;hl=Bill+starr

de fleste links virker nok ikke mere, men der bliver diskuteret en masse om Bill Starrs principper :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg dumt :blush: hvem er ham Bill Starr ? og hvorfor dette hype ? hans artikler er ikke dokumenteret med referencer eller noget

mvh Zoater

skal ting være dokumenteret for at virke..

den bedste dokumentation jeg kan få, er at se på hvor mange der taler godt om og har fået gode resultater ved hans principper;-)

Derudover har han igennem flere år været strength coach for diverse amerikanske fodbold hold

Link to comment
Share on other sites

skal ting være dokumenteret for at virke..

den bedste dokumentation jeg kan få, er at se på hvor mange der taler godt om og har fået gode resultater ved hans principper;-)

Derudover har han igennem flere år været strength coach for diverse amerikanske fodbold hold

Hehe ja i min verden er evidens nødvendig :-)

De artikler jeg skimmede igennem virkede ikke vitterligt intressante, nok mest fordi han siger en masse uden at dokumentere det så lukke mit naturlige filter fra.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja i min verden er evidens nødvendig :-)

De artikler jeg skimmede igennem virkede ikke vitterligt intressante, nok mest fordi han siger en masse uden at dokumentere det så lukke mit naturlige filter fra.

Your loss.

Hvis du vil have evidens for alt hvad du gør inden for styrketræning, så kan du ikke gøre ret meget.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja i min verden er evidens nødvendig :-)

De artikler jeg skimmede igennem virkede ikke vitterligt intressante, nok mest fordi han siger en masse uden at dokumentere det så lukke mit naturlige filter fra.

Meget "dokumentation" foregår ved, at man skriver en artikel/rapport indeholdende ting man ved passer og bagefter finder referencer der understøtter hvad man har skrevet, for at få det til at se fint ud...

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja i min verden er evidens nødvendig :-)

De artikler jeg skimmede igennem virkede ikke vitterligt intressante, nok mest fordi han siger en masse uden at dokumentere det så lukke mit naturlige filter fra.

skulle du holde dig til hvad der er dokumenteret inde for styrketrænings verden, var der ikke meget du kunne lave..

Men hvad er det du mangler evidens for?? at 5x5 virker?? at basisøvelser virker??

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige tjekke at jeg har forstået HLM-metoden korrekt:

Mandag, heavy, 5RM test

Onsdag, light, arbejd op til ~90% af 5RM/mandagens 3. set.

Fredag, medium, arbejd op til ~95% af 5RM/mandagens 4. set.

Ser det rigtigt ud? Virker lortet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share