Hva træner du?


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Tjah... overskriften siger hvis det hele. Men for at uddybe:

Hvad træner i?

Altså f.eks. HST - Split-program - WST (hva en det er) osv.

Og hvorfor træner i dette? Har i dårlige erfaringer med andet? eller måske bare gode erfaringer med det pågældende ;)

lige en ting til, hvordan synes i det virker?

ser frem til at læse om en masse nye træningshyp.. o..tr.. de der måde man kan træne sig større på...

Mvh Ethan

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner noget der måske kunne minde om TJ's fundamenttræning for begyndere. Men da jeg stadig arbejder meget med teknik i de tre basisøvelser, prioritere jeg det fremfor et skemalagt program. GRUNDLÆGGENDE træner jeg styrkeløft fremfor BB, fordi at jeg føler at SL giver mig en større overførelighed/brugbarhed i hverdagen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har lagt et fast plan den 28 juni 2003 hedder den boris sheiko 3 dages x 4 uger +deload og max 2 uger bare lige for at kickstarte derefter russisk styrkeløft programmer 3 måneders 5 gange om ugen, fordi nu skal der fandme ske noget! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er pt. igang med en Hatfield cyclus, efter at have droppet HST (jeg skal makse lige omkring jul). Efter nytår starter jeg med at træne efter WSB filosofien.

Jeg blev træt af træne HST, og er samtidig blevet meget inspireret af styrkeløft, og den træningsform der bliver lagt for dagen der.

Har ikke så meget erfaring, med HST, men det virkede udemærket. Jeg kørte bare død i det.

Mht. Hatfield, så kan jeg pt. spore en god fremgang i både dødløft og bænkpres. Squatten halter desværre lidt efter endnu.

Philip

Link to comment
Share on other sites

HST, men i øjeblikket uden squat og dødløft pga. en skade i hælen. Om at par uger skulle jeg være færdig med mit nuværende program, og så håber jeg at jeg er klar til squat og dødløft igen. Jeg skal nemlig i gang med noget styrke-fundament-noget med 5x5 i flerledsøvelserne. Det bliver spændende... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke et fast program for tiden. Jeg kørte længe efter hatfield, men nu kører jeg bare mit eget lille program. Men det varierer i de forskellige løft. fx. kører jeg pt. 7 sæt dødløft med dubble reps. Men ellers er det bare det jeg føler hvirker, dog primært styrkebaseret! Der skal dog også lige lægges et par kg mere på, inden jeg skal til at cutte.........

Men altså mit eget program, inspireret af diverse styrkeløft programmer........(og meget inspireret af TJ)

Link to comment
Share on other sites

Hvad? Jeg er meget snart færdig med Smolovs Squat program, herefter vil jeg starte på et HST program.

Hvorfor? Jeg syntes at mit squat kunne trænge til nogle flere Kg, og Smolovs program så ret hardcore ud.

Virker det? Ja for satan! Mine lår er plastret til med strækmærker nu! Så kom ikke og sig man ikke vokser af styrkeløft programmer.

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige startet på HST.

Jeg er interesseret i at stille op i styrkeløft, men træningen harmonerer ikke særlig godt med det idræt, der er på min uddannelse (løb & forhindringsbaneløb ), samt en længerevarende skade, som dog heldigvis er på retur. Jeg forventer at komme op i underkanten af 90 kg med fedt% ~ 13-15 (dvs, uden at ligne normalkvinden på 90 kg, bar' rolig B) ) inden jeg afslutter uddannelsen - bliver der for ikke at komme op i 90+ kg klassen, og så dreje over i noget styrkeløfttræning med stævnedebut tidligst næste efterår/vinter...

Godt, det ikke er en kontaktannonce, det her :lol:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Hvad:

Træner et 4 dages program sammensat af mig selv, med hjælp fra TJ, hvor det primære fokus er på eksplosiv træning, kombineret med en del assistenceøvelser.

Hvorfor:

Jeg vil gerne være stærkere i alt, dog er det nok mit bænkpres som er mest trængende.

Virker det:

Det håber jeg. Mine andre forsøgskaniner fik gode resultater ud af det.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige gået igang med et tredages program baseret på Hatfield cycle!

Mit mål er styrke i Squat, dødløft og bænkpres, da jeg håber på at stille op til b/c-dm i styrkeløft til Febuar!

Mit primærer mål for tiden er Squatten, som jeg ikke har trænet seriøst i lang tid! Og så mangler jeg også lidt i bænkpres, mens dødløft nærmest passer sig selv!

Link to comment
Share on other sites

Hvad jeg træner og der virker>

Jeg er på igang med 2. omgang HST, den første gav gode resultater, så jeg valgte at fortsætte. Det skulle jeg være færdig med ved jul, derefter overvejer jeg en gang Hatfield mix... Skal lige have set nærmere på det.

Hvad jeg har prøvet der ikke virker>

Jeg har for efterhånden et godt stykke tid siden kørt en del split programmer, og de har ikke virket særligt godt på mig.

Link to comment
Share on other sites

Startede på "20 rep breathing squat" programmet (beskrevet af TJ på getbig) for en måneds tid siden. Har dog været en blandet fornøjelse pga. influenza og en skade i venstre skulder, så jeg regner med at forlænge den oprindelige cyklus på 2 måneder og køre det frem til jul.

Det er iøvrigt et fedt program! Det eneste kritikpunkt er at der dødløftes for sjældent! Det er en fed øvelse....

Link to comment
Share on other sites

Jarvig har lavet mit program - så jeg gør som ham ;)

Iøvrigt troede jeg ikke det var BB jeg trænede - well lidt måske.

Ellers giver det nok ikke meget mening at løbe (mere 5 min. som opvarming).

Egentligt tror jeg at det jeg gerne vil er:

  • Mindre fedtprocent (tabe mig)
  • Større funktionel styrke
  • Bedre kondition
  • Mere muskel masse (dette er 4. prioritet)

Yep - I want it all - and I want it now!

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt troede jeg ikke det var BB jeg trænede

For det første: Hvis du laver 6-12 reps a 2-3 sæt, så er det BB du laver.

For det andet: Et godt muskelmassefundament er altid godt, når du vil dyrke ST.

Så selvom du på sigt går efter funktionel eller eksplosiv styrke, så er BB træning altid tilrådeligt i starten (såfremt enten (1) ens muskelmasser ikke allerede er betydelig/tilstrækkelige, eller (2) man af andre årsager ikke ønsker at tage muskelmasse på)

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner for at sætte rekorder.... for der er ikke noget mere fedt end at løfte noget som man ikke regnede med at man kunne løfte.

Jeg har ikke noget program for så bliver det hurtigt kedeligt og u-flexibelt... jeg træner rest-træning, altså altid det jeg mangler og det virker fint.

Jeg er vel hverken SL eller BB fordi jeg mener der er fordele ved begge dele. Hvis man kun træner SL så har man ingen udholdenhed og hvis man kun træner BB så har man ingen styrke (SORRY hvis det lyder LIDT provokerende for BB'er, det var ikke meningen)

Link to comment
Share on other sites

Har trænet TJ´s 20 rep breathing squat i en måned nu og regner med at blive ved med det! Det er et rigtig godt program :banana:

Har dog ændret lidt på programmet og puttet lidt flere sæt og øvelser på med triceps, biceps og dødløft!

Link to comment
Share on other sites

Lige nu..ren vedligeholdelsestræning, da jeg kun kan komme in "ze gym" en gang om ugen. (grundet arbejde)

Derefter, (dvs. fra midt december) en HST cyklus for at få lidt mere masse, især i ben og skulder området, (især mine ben mangler en god del) og så skal jeg igang med en gang styrkeskjov igen. Går lidt og overvejer den onde Russer, hvis min krop er 110% klar til det..og så skal jeg nok til at skifte center for at få lidt bedre teknisk vejledning i især squat!

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share