Nyt kostplanlægnings program...


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har jeg ikke set så meget på det, men jeg synes umiddelbart, at det ser rigtig fedt ud! Det virker meget mere overskueligt end Krop & Kost, så det er helt sikkert noget jeg vil bruge. Tak!

Det var også det der var idéen med det. At det skulle være nemmere og bedre end krop&kost regnearket. Så mange tak. :smile:

Link to comment
Share on other sites

@ Alle...

Mange tak skal i have... :smile:

@ nicka:

Nej det er ikke p.t. muligt at importere data fra krop&kost.

Du starter ved at oprette en ny kostplan og tilføje måltider til denne. Brug menuen til at gøre dette, eller værktøjs knapperne i øverste venstre hjørne.

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Vil lige komme med lidt feedback nu, hvor jeg har prøvet det lidt:

  • Mulighed for at se måltiderne i KJ
  • Mulighed for at skifte mellem måltiderne og deres energi-fordeling, samt ændre i antallet af ingredienser
  • Mulighed for at skrive klokkeslet på hvert enkelt måltid

Umiddelbart, hvad jeg lige hurtigt kunne komme i tanke om. Ellers godt arbejde. :)

Link to comment
Share on other sites

Vil lige komme med lidt feedback nu, hvor jeg har prøvet det lidt:

  • Mulighed for at se måltiderne i KJ
  • Mulighed for at skifte mellem måltiderne og deres energi-fordeling, samt ændre i antallet af ingredienser
  • Mulighed for at skrive klokkeslet på hvert enkelt måltid

Umiddelbart, hvad jeg lige hurtigt kunne komme i tanke om. Ellers godt arbejde. :)

Hvad mener du præcist med at skifte mellem måltiderne og deres energi-fordeling?

Og mange tak, jeg vil tage det med i mine overvejelser for fremtidige versioner.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad gør man, når dagen er slut?

Altså fx i krop&kost kan man gemme hver dag, så det giver en kurve.

Hvordan foregår det i dit program?

Ellers ser det godt ud :bigsmile:

Diet Planner er stadig meget nyt og slet ikke færdigudviklet. Du skal være mere en velkommen til at komme med forslag til forbedringer. :smile:

Indtil videre er det blot muligt at gemme kostplanen på din harddisk.

Link to comment
Share on other sites

Diet Planner er stadig meget nyt og slet ikke færdigudviklet. Du skal være mere en velkommen til at komme med forslag til forbedringer. :smile:

Noget ala krop&kost, hvor man kan se antal kcal og den daglige sammensætning af makronutrienterne. Begge i form af en kurve(som i krop&kost) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Noget ala krop&kost, hvor man kan se antal kcal og den daglige sammensætning af makronutrienterne. Begge i form af en kurve(som i krop&kost) :smile:

Som det er nu vises der et lagkage diagram over makronutrientfordelingen for hele kostplanen. Muligvis vil jeg se nærmere på en kurve der viser kcal udsving, måske også med makronutrient udsving fra måltid til måltid.

Link to comment
Share on other sites

Virkelig i orden.

Benytter mig selv af hjemmesiden madlog.dk, som har danmarks største database af madvarer. Faktisk over 5000. Uheldigvis koster den penge, og henvender sig mere til overvægtige, fremfor fitness udøvere. Hvis du kan få madvarerne importeret, så vil dit program være perfekt. Jeg får som regel pasta i min salat, og det kan jeg f.eks. ikke vælge på listen.

Link to comment
Share on other sites

Som det er nu vises der et lagkage diagram over makronutrientfordelingen for hele kostplanen. Muligvis vil jeg se nærmere på en kurve der viser kcal udsving, måske også med makronutrient udsving fra måltid til måltid.

Lyder godt :4thumbup:

Én til idé kan være, at man kan "gemme" dagene på samme måde, som i krop&kost, så man kan følge udviklingen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Virkelig i orden.

Benytter mig selv af hjemmesiden madlog.dk, som har danmarks største database af madvarer. Faktisk over 5000. Uheldigvis koster den penge, og henvender sig mere til overvægtige, fremfor fitness udøvere. Hvis du kan få madvarerne importeret, så vil dit program være perfekt. Jeg får som regel pasta i min salat, og det kan jeg f.eks. ikke vælge på listen.

Det ser ikke ud til at disse data er tilgængelige, så det er ikke muligt desværre.

Wow! Det har du virkelig lavet godt! :4thumbup:

Mange tak.. :smile:

Lyder godt :4thumbup:

Én til idé kan være, at man kan "gemme" dagene på samme måde, som i krop&kost, så man kan følge udviklingen :smile:

Det er alt sammen tilføjet til min TODO liste.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du præcist med at skifte mellem måltiderne og deres energi-fordeling?

Og mange tak, jeg vil tage det med i mine overvejelser for fremtidige versioner.. :smile:

Jeg mener, at det skal blive muligt at skifte mellem hvert enkelt måltid og se makronutrientfordelingen for det enkelte måltid i lagkagediagrammet. Desuden kunne det være fedt med nogle flere grafer ala krop&kost, hvor man eksempelvis kan se samtlige af dagens måltiders makronutrientfordeling i et diagram.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld for off topic, men nu hvor krop&kost er nævnt: box nr 24 og 18 i min udgave er siden for nogle uger siden, begyndt at fucke. Dvs jeg kan kan ikke skrive nogen madvarer, hvis jeg gøre det, skriver den: xxxx

undskyld for of topic endnu engang, men det er virkelig irriterende :cry:

Edited by nicka
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share