Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

En gut i centeret spurgte centerejeren om de nogensinde rettede folk når de lavede øvelser forkert. Han hentydede åbenbart til mig. Han mente at mine smith press var en skulderøvelse og at jeg havde bænken for incline til at det var en brystøvelse.

:laugh:

Det kan sgu da være fuldstændig ligegyldigt hvilken vinkel man indstiller bænken til at være. Kegler er der åbenbart ikke mangel på rundt omkring i landets centre. Spurgte du ham ikke hvor den magiske grænse lå? Altså den går kun i skuldrene hvis vinklen på ryggen er mere end 78 grader. Er den 77,5 grader eller derunder, så går den overhovedet ikke i skulder, men direkte i brystet. :4whistling:

Derudover vil jeg da lige sige, at dine vægte ser solide ud. :4flex: Men hvad sker der lige for den dødløft? 3 reps med 100 kilo? Var det en let træning?

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Det kan sgu da være fuldstændig ligegyldigt hvilken vinkel man indstiller bænken til at være. Kegler er der åbenbart ikke mangel på rundt omkring i landets centre. Spurgte du ham ikke hvor den magiske grænse lå? Altså den går kun i skuldrene hvis vinklen på ryggen er mere end 78 grader. Er den 77,5 grader eller derunder, så går den overhovedet ikke i skulder, men direkte i brystet. :4whistling:

Derudover vil jeg da lige sige, at dine vægte ser solide ud. :4flex: Men hvad sker der lige for den dødløft? 3 reps med 100 kilo? Var det en let træning?

Jeg tror at hvis man tager det gyldne snit af bænkens vinkel så har du det punkt der bestemmer om den går i skulder eller bryst.

Min dødløft er ikke hvad den har været selvom min ryg er meget stærkere end hvad jeg løfter. Men min ryg er hellere ikke stærkere end det svageste led og jeg gider ikke en tur til kiroprakter igen. Så hellere tage det stille og roligt noget tid endnu.

Link to comment
Share on other sites

Halvhjertet Træning:

Bænkpres:

10 @ 50 kg

8 @ 80 kg

3 @ 100 kg

3 @ 110 kg

3 @ 120 kg

2 @ 125 kg

Squat:

12 @ 50 kg

6 @ 100 kg

3 @ 110 kg

1 @ 120 kg

1 @ 130 kg

1 @ 140 kg

Flat db press:

3 x 8 @ 42 kg

Seated calf raises:

3 x 16 @ 45 kg

22 @ 25 kg

60 sek. stræk.

French press:

3 x 12 @ 30 kg + stang

Goodmornings:

3 x 8 @ 60 kg

Pushdowns:

3 x 12 @ 35 kg

Wristcurls:

diverse.

Kendetegn for mig. Elendige gener i underarme og calfs og så ellers bare en svag og slap ryg.

Link to comment
Share on other sites

SemiSøndags BB:

Clarken var i huset og vi teamede op til en gang rackpulls.

Yates rows:

6 x 8 @ 100 kg

Lateral raises:

10 @ 14 kg

5 x 8 @ 17 kg

Rackpulls:

6 x 3 @ 160 kg

Pulldowns:

4 x 8 @ 70 kg

BB shrugs:

4 x 10 @ 100 kg

dobbelt overhånd.

Machine curls:

8 @ 30

7 @ 35

7 @ 35

8 @ 30

Calf raises:

3 sæt. Reps var 8 sekunders pause i bunden og 2 i toppen.

Grundet søndag og en masse kæve med Morten blev der skåret lidt ned på volumen i de 3 sidste øvelser (calfs ikke talt med).

Link to comment
Share on other sites

Semiseriøs Træning:

High inc. smith press:

3 x 8 @ 80 kg + stang

Squat:

3 x 8 @ 105 kg

High inc. db press:

3 x 10 @ 32 kg

Calf raises:

18 @ 80 kg

18 @ 80 kg

16 @ 80 kg

16 @ 40 kg backoff

45 sek stræk i leg press.

French press:

8 @ 40 kg + stang

8 @ 45 kg + stang

6 @ 50 kg + stang

BB!!!

Goodmornings:

3 x 8 @ 65 kg

Pushdowns:

10 @ 35 kg

2 x 7 @ 60 kg = hele stakken.

Wrist curls:

diverse.

Så fik jeg da også slået fast at jeg er elendig til highreps i inc. db press. Der var vitterligt ikke til flere reps end 10. Svagt. Ellers blev der satme presset igennem under hele træningen.

Dagens optur: Centeret bar tydeligt præg af efterårsferie. Der var næsten ikke et øje. Det er fuccin' fantastisk at have det hele for sig selv. Det kunne jeg godt blive forvent med.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

HOLY SMOKES!

Yates rows:

10 @ 50 kg

8 @ 80 kg

6 @ 110 kg

6 @ 110 kg

6 @ 110 kg

6 @ 110 kg

Dødløft:

5 x 5 @ 100 kg

Lateral raises:

5 x 8 @ 17 kg

Pulldowns:

5 x 8 @ 70 kg

BB shrugs:

5 x 8 @ 110 kg

Machine curls:

10 @ 30

10 @ 30

8 @ 30

Coleman curls:

3 sæt af ?

Hurtig omgang i centeret.

Link to comment
Share on other sites

Yates rows med tungere vægt (og alligevel flere reps) end dødløft... Du bidrager jo ikke ligefrem som et godt eksempel over for de unge gutter, der ikke tør køre tung dødløft. Kan du ikke flytte din rehab-træning til et andet sted eller spise noget smertestillende, så du kan køre tungere igen? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Yates rows med tungere vægt (og alligevel flere reps) end dødløft... Du bidrager jo ikke ligefrem som et godt eksempel over for de unge gutter, der ikke tør køre tung dødløft. Kan du ikke flytte din rehab-træning til et andet sted eller spise noget smertestillende, så du kan køre tungere igen? :tongue:

Jeg franskpresser snart mere end jeg dødløft :unhappy: Der er jo en masse faktorer der spiller ind i min ualmindeligt svage dødløft. At der ikke må dødløftes tungt fra gulvet. Jeg har derfor kun kørt reel dødløft som DE i mange måneder (højest 120 kg). Dernæst at jeg har haft problemer med låste led i ryggen gennem et stykke tid. Jeg savner også lidt at køre 3 reps for 170 kg i den fede øvelse. Ellers må jeg bare nøjes med tunge rackpulls.

Link to comment
Share on other sites

Bottibilding!

Inc. smith press:

3 x 6 @ 90 kg + stang

Squat:

3 x 8 @ 110 kg

Inc. db press:

8 @ 42 kg

5 @ 45 kg

10 @ 32 kg

Calf raises (Smith):

20 @ 80 kg

18 @ 80 kg

16 @ 80 kg

16 @ 40 kg (backoff)

50 sekunders udstræk i benpres.

Dips:

3 x 12 @ bw

Goodmornings:

8 @ 65 kg

2 x 7 @ 70 kg

Pushdowns:

3 x 8 @ 50 kg

Diverse wristcurls.

Nu endnu mere semiseriøs træning, men stadig BB!

Link to comment
Share on other sites

Jedi Mind to Muscle Tricks:

Yates rows:

8 @ 100 kg

8 @ 110 kg

6 @ 120 kg

6 @ 120 kg

8 @ 110 kg

8 @ 100 kg

Dødløft:

I will never tell

Lateral raises:

8 @ 14 kg

8 @ 17 kg

8 @ 17 kg

7 @ 19 kg

6 @ 21 kg

12 @ 11 kg

Pulldowns:

8 @ 60 kg

8 @ 70 kg

8 @ 75 kg

8 @ 75 kg

8 @ 75 kg

BB shrugs:

10 @ 100 kg

8 @ 110 kg

8 @ 110 kg

dobbelt overhånd

2 x 8 @ 140 kg krydsgreb

Biceps:

Nogle sæt med bicepsblasteren. Noget machine curls og til slut coleman curls. BOOM!

Calf raises:

2 x 12 @ 150 kg

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding i Atlas:

Bænkpres:

10 @ 60 kg

6 @ 90 kg

4 @ 110 kg

3 x 3 @ 120 kg

Squat:

3 x 8 @ 110 kg

Calf raises i smith:

3 x 18 @ 80 kg

18 @ 40 kg

1 minuts stræk.

Db press:

2 x 8 @ 45 kg

10 @ 27 kg

laveste incline muligt, jeg er ikke helt skarp til den helt flade bænk.

French press:

3 x 8 @ 40 kg + stang

Leg curls:

3 x 8 @ 90 pund

Pushdowns:

2 x 8 @ 50 kg

6 @ 60 kg

Wrist curls:

Div.

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi man er i knæ kan man godt være BB! Jeg var til kiroprakter i går og blive knækket. Jeg er begyndt at lave nogle stræk i bagkæden og nogle øvelser for at skabe noget stabilitet og flexibilitet i ryggen.

Det blev til mine faste øvelser og derudover Biceps og Skuldre.

Link to comment
Share on other sites

Tid til update. Jeg er blevet rådet til at holde træningsfri, til på tirsdag. Så sådan bliver det. Jeg håber på at blive min rygskade 100% kvit inden der er gået 2 uger. Det er sgu kedeligt ikke at lave en skid om eftermiddagen, man bliver satme doven og sløv.

Min kvartalskort i Atlas er udløbet, så jeg holder lige øjne og øre åbne. Jeg har i hvert fald tænkt mig at tjekke FitnessWorld, på Frederikssundsvej ud. Jeg har svært ved at se mig selv træne der, så det bliver med al sansynlighed en gentegning i Atlas.

Gun-update: 42 cm og slatten.

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding i Atlas:

...

Db press:

2 x 8 @ 46,7 kg

10 @ 27 kg

laveste incline muligt, jeg er ikke helt skarp til den helt flade bænk.

...

/fixed!

Yes sir! Jeg fik overtalt en instruktør til at veje dem, da jeg syntes, de var urimeligt tunge af 45'ere at være.

Vi er meget stærkere, end vi troede :w00t:

EDIT: nedtur med ryggen endnu! Du må se at komme over det, så du kan komme ned at træne med alle de herlige mennesker, der for det meste er i Atlas...

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

/fixed!

Yes sir! Jeg fik overtalt en instruktør til at veje dem, da jeg syntes, de var urimeligt tunge af 45'ere at være.

Vi er meget stærkere, end vi troede :w00t:

EDIT: nedtur med ryggen endnu! Du må se at komme over det, så du kan komme ned at træne med alle de herlige mennesker, der for det meste er i Atlas...

De vil blive noteret som 46,7 kg's fremover. De andre sorte skal også vejes så.

Satser på at træne tirsdag eller torsdag i næste uge. Håber på tirsdag.

PS. Kæft vi er SWOLE!

Link to comment
Share on other sites

BOOOOOOOM!!!!

Så fik man lige trænet. Vægtene er ikke noget at skrive hjem om, men jeg kom igang og det er det vigtigste. Lænden brokkede sig ikke det mindste. Til gengæld har jeg en musseskade i nakken der driller endnu. På mandag skal jeg til sidste omgang behandling og så skulle jeg være så god som ny. Der var i øvrigt næsten ingen i centeret i dag og det er altid et optursmoment.

Link to comment
Share on other sites

DOMS i quads og hams efter træning i tirsdags. Ellers er der ikke noget at rapportere fra den træning.

Dagens træning var bcps, back og guns. Mindre volumen, høje reps og let vægt, var hvad der endnu engang kendetegnede træningen. Vægtene vil stige en smule i næste uge, men ikke meget. Jeg skal se om jeg ikke kan komme igang med noget seriøs udstrækning igen. I det mindste for glutes og hams.

Jeg vil selvfølgelig skrive nogle kg i loggen når de bliver respektable igen.

Og jeg som var sikker på at kunne nå 5x5@150 kg i benbøj i år. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været til 3 gange behandling og har haft betydelige fremskridt ifht. lænd og nakke. Træningen er stadig på begynderstadiet, men den er trodsalt igang og på den front er der også fremskridt. Nåh, men hoppede op på jernhesten og tæskede de 5,5 km mod Atlas. Det er satme koldt efterhånden, så det var med hue, handsker og fleeche.

Centeret var fuldstændigt proppet da jeg trådte ind af døren. Heldigvis er der fyldt med young teens og diskodrenge, så de gode øvelser/maskiner er næsten aldrig optaget. Svømmerne var der igen (&%"!!!!!%€€€$ :devil: ) og der var utroligt mange meget små knægte der brugte mere tid på at irritere hinanden end at træne.

Genoptræning:

Db rows:

3 x 10 @ 26 kg

Dødløft:

3 x 6 @ 60 kg

6 @ 70 kg

Lateral raises:

3 x 10 @ 12 kg

Pulldowns:

3 x 12 @ 45 kg

BB shrugs:

10 @ 60 kg

2 x 10 @ 70 kg

Maskine curls:

10 @ 25

8 @ 30

6 @ 35

Jeg opretter fra dags dato Team DD Crew. Team BB skal ikke tro at de er de eneste der går til bårdibilding.

Link to comment
Share on other sites

Torsdags genoptræning:

Bænkpres:

20 @ 20 kg

12 @ 30 kg

10 @ 40 kg

2 x 10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

Squat:

Front opvarmning.

10 @ 40 kg

3 x 10 @ 60 kg

Calf raises:

3 x 12 @ 150 kg

Inc. db press:

3 x 10 @ 32 kg

French press:

12 @ 20 kg + stang

2 x 12 @ 25 kg + stang

Goodmornings:

10 @ 30 kg

2 x 10 @ 40 kg

Pushdowns:

3 x 12 @ 30 kg

Wrist curls:

Diverse.

Til slut noget udstrækning.

Jeg tager med vilje ikke, hverken wristbands eller albuebind med til træning. Det holder mine vægte nede og jeg kan mærke at det er sundt for mig. Jeg vil ikke begå den fejl at stige for hurtigt i vægt igen. Nu tager jeg det bare stille og roligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

BOOOOM BABY!

Hyper extensions:

3 x 10 @ bw

Db rows:

3 x 10 @ 32 kg

Lateral raises:

3 x 8 @ 13 kg

Pulldowns:

3 x 8 @ 60 kg

BB shrugs:

3 x 10 @ 60 kg

Machine curls:

12 @ 20

3 x 8 @ 25

Coleman curls:

2 x 8 @ 3 plader

Seated calf raises:

2 sæt

Wrist curls:

3 sæt.

Så fik jeg lige taget mig sammen til at træne. Jeg har selvfølgelig trænet siden sidste opdatering, jeg har bare ikke rigtigt gidet at logge det. I dag var faktisk ret lækkert ikke noget bøvl overhovedet. Jeg måtte redde en knægt fra den allerværste død der findes. Nemlig at blive kvalt på anden rep med 50 kg i bænkpres.

Jeg føler egentlig at denne træning, var den første hvor jeg har haft fremgang mht. lænden. Jeg fik endda et pump i lænden af hyper extensions. Dem vil der blive flere af de næste par gange.

Link to comment
Share on other sites

Troede lige du var gået helt i stå :)

Har du så et andet program du evt kan anbefale? :), har abre ikke tid til alt for mange gange om ugen.

HST er jo fint nok, der skal bare noget mere specifik armtræning ind i det. 2 row øvelser og 1 til biceps skaber ikke store arme. Så enten skal du oppe volumen eller smide flere isolationsøvelser, til biceps, ind i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share