NFL 2008/2009


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Kaptajn B:

26/33 - 258 yds. 2 TDs

Passer rating: 119.4

:superman:

Kampen i aftes alene tror jeg er nok til, at Jets ledelse er 100% sikre på, at Favre var det rigtige valg i offseason...

He, he Anders, det er godt vi har vores egen lille Kaptajn B fanklub her på MOL. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

He, he Anders, det er godt vi har vores egen lille Kaptajn B fanklub her på MOL. :4thumbup:

Ja da... :tongue:

Men jeg vil nu sige, at det først er Packers, derefter Kaptajn B...

Så skulle de komme til at spille mod hinanden, håber jeg, at han tilføjer til de 300 INTs han har lavet i løbet af karrieren.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja da... :tongue:

Men jeg vil nu sige, at det først er Packers, derefter Kaptajn B...

Så skulle de komme til at spille mod hinanden, håber jeg, at han tilføjer til de 300 INTs han har lavet i løbet af karrieren.. :wink:

For min skyld ville det være helt ok, hvis de mødtes i år... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Så er det play-off tid og wild card runden starter i weekenden. Kampene i wild card er som følger:

AFC:

Chargers - Colts

Dolphins - Ravens

NFC

Cardinals - Falcons

Vikings - Eagles

I den forbindelse vil jeg gerne nævne Dophins og deres QB Pennington. Det er en utrolig forvandling, der er sket med holdet i forhold til sidste år. Hvor tilgangen af ny head coach og en intelligent og stabil QB har gjort forskellen. Jets ville hellere have Favre og smed dermed Pennington på porten, resten er nu historie Favre kunne ikke føre Jets i play-offs selvom holdet havde fået nogen vilde signings. Faktisk fører Favre ligaen i interceptions og har direkte smidt en del kampe væk, mens Pennington med stabilt spil har ført Dolphins til play-offs. Så tillykke til Dolphins lige meget om de taber til Ravens er det kanon gået.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Så er det play-off tid og wild card runden starter i weekenden. Kampene i wild card er som følger:

AFC:

Chargers - Colts

Dolphins - Ravens

NFC

Cardinals - Falcons

Vikings - Eagles

I den forbindelse vil jeg gerne nævne Dophins og deres QB Pennington. Det er en utrolig forvandling, der er sket med holdet i forhold til sidste år. Hvor tilgangen af ny head coach og en intelligent og stabil QB har gjort forskellen. Jets ville hellere have Favre og smed dermed Pennington på porten, resten er nu historie Favre kunne ikke føre Jets i play-offs selvom holdet havde fået nogen vilde signings. Faktisk fører Favre ligaen i interceptions og har direkte smidt en del kampe væk, mens Pennington med stabilt spil har ført Dolphins til play-offs. Så tillykke til Dolphins lige meget om de taber til Ravens er det kanon gået.

Enig, og som en Dolphins-fan der aldrig har kunne li Favre eller Jets, så er det bare ekstra glasur på kagen at det er Pennington som tager Dolphins i play-offs :)

Edited by Deppe
Link to comment
Share on other sites

Det er på tide at Dallas kommer af med T.O. Den mand er gift for holdet.

Umiddelbart vil jeg ikke mene, at det er TO som har fejlet i år. Der har selvfølgelig været en del polemik, men det er svært at gennemskue om det er medieskabt eller om TO virkelig skaber problemer internt. På banen har TO performet de fleste gange der er blevet kastet til ham. Cowboys problem på offence som jeg ser det, har været følgende:

Romo har været skadet og Brad Johnson kunne slet ikke performe i de kampe han fik.

Barber har været skadet i den sidste del af sæsonen. Godt nok har Choice gjort det fint, men han er ikke Barber.

Romo har efter han kom tilbage lig tidligere år ikke kunne præstere i de vigtige kampe. Her kan nævnes hans dårlige 4Q mod Steelers, kampene mod Ravens og Eagles. Romo laver simpelthen for mange fejl i de afgørende kampe, hvilket man ikke ser på samme måde hos en Peyton Manning eller Tom Brady.

Cowboys offensive kordinator er blevet kritiseret meget især i forbindelse med Eagles-kampen, hvor Eagles forsvar dominerede Cowboys angreb.

Men hvad skal Cowboys så gøre? En mulighed er at trade Romo, mens man kan få noget for ham, og bygge holdet om en ny QB. Romo har jo ikke kunne performe i de vigtige kampe og man kan overveje om Dallas nogensinde kan vinde Superbowl med ham ved roret.

Jeg har selv svært ved at finde svaret og hælder mest til at man giver Romo chancen et år til og fyrer den offensive kordinator. Herudover ville det måske ikke være helt tosset, hvis de kan få en god pris for TO. Han er trods alt 35 og holdet har et udmærket receiver korps uden ham.

Hvad mener I, der skal til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det står og falder ved QBen i Dallas. Han har vist i flere sæsoner nu, at han ikke spiller vanvittig god football i December måned, hvilket som oftest kan være et must for at nå POs. Især 4Q er slemt for Romo.

Dallas er vist næstsidst i ligaen når det gælder forholdet mellem giveaways/takeaways, med -11. Der er kastet 20 INT, hvilket er næstflest i hele ligaen. Hvis ikke de kan få det til at fungere med Romo skal de ud og finde en anden. Dog mener jeg ikke de skal ud og finde en ny (læs: rookie) QB der kan klare ærterne, de har et hold som på papiret kan vinde nu, ikke om 2-3 år (Receiverne er vist ikke helt unge).

Men hvilken QB er der til dette? Velogmærke en der er bedre end Romo... Som jeg ser det, ingen. I hvert fald ikke en der er på vej væk fra sit nuværende hold. Eller er der..? Måske Brady? Eller er det for vild en tanke?

Jeg tror ikke de ændre på ret meget rent spillermæssigt, derimod bliver der nok skiftet ud på et par trænerpositioner.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, så meget galt er der altså ikke med Romo. Ja, han har nogle skidte kampe her og der, sådan er det jo. Dallas vandt divisionen sidste år, og var kun 1 kamp fra slutspillet i år. Jeg syntes ikke man skal ændre for meget, de har lige tradet sig til Roy Williams, og han skal naturligvis lige lære timingen med Romo. Det er jo sjældent at en receiver har instant impact, der skal utrolig meget timing til.

Jeg har iøvrigt svært ved at tro at Dallas vil betale så meget som Brady kommer til at koste, hvis NE overhoved ville trade ham.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, så meget galt er der altså ikke med Romo. Ja, han har nogle skidte kampe her og der, sådan er det jo. Dallas vandt divisionen sidste år, og var kun 1 kamp fra slutspillet i år. Jeg syntes ikke man skal ændre for meget, de har lige tradet sig til Roy Williams, og han skal naturligvis lige lære timingen med Romo. Det er jo sjældent at en receiver har instant impact, der skal utrolig meget timing til.

Jeg har iøvrigt svært ved at tro at Dallas vil betale så meget som Brady kommer til at koste, hvis NE overhoved ville trade ham.

Havde de nu vundet de 2-3 kampe der var tætte i Nov/Dec havde de været sikre på POs. Grunden til de ikke vinder de kampe er Romo's dårlige spil.

Romo har stadig muligheden for at blive en rigtig god QB, han skal blot have styr på nerverne i 4Q og forsøge at kaste færre INTs.

Mht. Bradys pris, så betalte Dallas jo et 1. rundevalg, 3. rundevalg og et 6. rundevalg i '09, samt et 7. rundevalg i '10 for Roy Williams.

En kæmpe overpris IMO...

Link to comment
Share on other sites

Havde de nu vundet de 2-3 kampe der var tætte i Nov/Dec havde de været sikre på POs. Grunden til de ikke vinder de kampe er Romo's dårlige spil.

Romo har stadig muligheden for at blive en rigtig god QB, han skal blot have styr på nerverne i 4Q og forsøge at kaste færre INTs.

Mht. Bradys pris, så betalte Dallas jo et 1. rundevalg, 3. rundevalg og et 6. rundevalg i '09, samt et 7. rundevalg i '10 for Roy Williams.

En kæmpe overpris IMO...

Så vidt jeg husker købte de Williams i midten af sæsonen. Det tager typisk et par måneder før timingen er der. Se blot på hvor lang tid det tog Cassel at hooke op med R. Moss.

Jeg tænkte mere på pay-cap problemer, de har vist lige givet Romo en kæmpe kontrakt, hvis de skal have Brady til Dallas skal han have den absolut største kontrakt i NFL, og det har jeg svært ved at tro på at de har råd til.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker købte de Williams i midten af sæsonen. Det tager typisk et par måneder før timingen er der. Se blot på hvor lang tid det tog Cassel at hooke op med R. Moss.

Jeg tænkte mere på pay-cap problemer, de har vist lige givet Romo en kæmpe kontrakt, hvis de skal have Brady til Dallas skal han have den absolut største kontrakt i NFL, og det har jeg svært ved at tro på at de har råd til.

Dallas er vist ikke helt ved siden af hvad angår plads i deres salery cap:

http://www.wfaa.com/sharedcontent/dws/spt/...de.387d188.html

Det ser ud til, at de er ca. 8 mio. $ under 2009's cap. Og hvis ikke der kommer en ny CBA aftale inden 2010, vil dette år være uden cap.

Jeg kan dog ikke lige finde en nyere artikel der måske har nogle mere præcise tal.

Link to comment
Share on other sites

Peyton Manning valgt som MVP for 3. gang

Jeg synes egentlig at Ed Reed fra Ravens burde have vundet. Men folk var vist ret enige om at det skulle være Manning i år :bigsmile:

Ja det var en rimelig sikker 'sejr' til Hr. Manning:

post-6265-1230972671.jpg

Er forresten enig i, at Ed Reed var en bedre kandidat, men han fik ikke en eneste stemme..

Det ER og bliver en QB / RB pris... :dry:

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Peyton Manning valgt som MVP for 3. gang

Jeg synes egentlig at Ed Reed fra Ravens burde have vundet. Men folk var vist ret enige om at det skulle være Manning i år :bigsmile:

Ja, det bliver jo næsten altid en offensiv spiller der vinder prisen. Jeg er enig med Mr. Frys at Ed Reed også er et rigtig godt bud på en MVP, hvorfor jeg finder det mærkeligt at han ikke har fået nogen stemmer. Når dette så er sagt mener jeg at Peyton er en værdig MVP, han har ikke de bedste stats i år, men han har formået at vinde kampene i de afgørende situationer for Colts i år på trods af de mange skader på offense i løbet af året.

Colts RB Rhodes summer Peytons sæson fint op:

"In other years, everything started fast," Colts running back Dominic Rhodes said. "He's still breaking records. But this year, there were a bunch of negative things said in the beginning, and he brought his best when we needed his best. This is probably the best ball I've seen him play."
Link to comment
Share on other sites

T.O skal til at udvise noget ydmyghed. Han skal lukke røven og lade være med at være på nakken af Romo.

Se hvor meget Eli blomstrede da han slap af med Shockey.

Wade Phillips er en awesome co-ordinator men en forfærdelig head coach. En skamplet for Dallas og football i al almindelighed.

Jerry Jones er ved at blive en Al Davis.

Disciplin er hvad, der vinder. Bill Parcells, Tom Landry, Bear Bryant, Bill Cowher, Tom Coughlin er hvad jeg snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share