NFL 2008/2009


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Ok flot kamp af Cassel.

Det skal nok blive en ok sæson for Patriots. Men selvfølgelig er Patriots langt svagere uden Brady.....specielt i tætte kampe, hvor de møder gode modstandere. Patriots er stadig mit farvorithold......men det vil være en vild overraskelse, hvis de kommer i divisionsfinalen.

Forresten vildt så mange af forhåndsfarvoritterne der er nede at bide i græsset grundet skader. Er pænt svært at se 4-5 klare farvoritter i år efter 2. week.

Jeg tror man skal se lidt efter Bills og Cardinals i år.....der kan være overraskelser fra deres kant af.

Det er aldrig nemt efter kun 2 runder at nævne nogle klare favoritter, men der er helt sikkert nogle der stikker mere frem end andre:

  • Broncos
  • Steelers
  • Giants
  • Cowboys
  • Panthers

Boblere:

  • Packers
  • Bills
  • Cardinals
  • Chargers

Jeg har Chargers med selvom de har tabt de første 2 kampe, da de har været med helt til det sidste i begge kampe, mod modstandere jeg har nævnt under de hold der stikker frem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den eneste grund til at jeg tror Cardinals kan komme playoff er fordi de spiller i NFL's svageste division. Holdet er IMO ikke så meget bedre end sidste år. Med hensyn til hvem der kan vinde kan tilføjes:

Patriots: De har et problem med QB, men derudover har de et af ligaens bedste hold. De vil blive bedre og bedre i løbet af sæsonen p.g.a. QB lige skal spilles ind.

Colts: Holdet er bedre end sidste år når de får de småskadede klar. Når Manning samtidig får banket rusten af bliver de giftige.

Eagles: Tabte knebent på udebane til Cowboys. McNabb ligner en der har fået sin nye ungdom.

Om Packers er en bobler skal lige vurderes efter et par kampe.

Link to comment
Share on other sites

<br />Den eneste grund til at jeg tror Cardinals kan komme playoff er fordi de spiller i NFL's svageste division. Holdet er IMO ikke så meget bedre end sidste år. Med hensyn til hvem der kan vinde kan tilføjes:<br /><br />Patriots: De har et problem med QB, men derudover har de et af ligaens bedste hold. De vil blive bedre og bedre i løbet af sæsonen p.g.a. QB lige skal spilles ind.<br /><br />Colts: Holdet er bedre end sidste år når de får de småskadede klar. Når Manning samtidig får banket rusten af bliver de giftige.<br /><br />Eagles: Tabte knebent på udebane til Cowboys. McNabb ligner en der har fået sin nye ungdom.<br /><br />Om Packers er en bobler skal lige vurderes efter et par kampe.<br />
<br /><br /><br />

Hov ja, Eagles skal da også nævnes.. Helt enig..

Jeg tror dog ikke at Patriots kommer til at have nogen nævneværdig favorit værdi, men de har da muligheden for at komme i slutspillet, helt sikkert.

Packers skal nok lige afprøves mod nogle af de bedre hold (Cowboys i næste uge eksempelvis) og Bears, inden vi kan sige nogen om deres position. Dog skal vi huske, at de sidste år var 13-3 og en tur i NFC Finalen, holdet har ikke ændret sig betydeligt, udover på QB pladsen. Dog syntes jeg at Rodgers har vist bedre takter end jeg turde håbe inden sæsonen. Meeen der skal stadig liiige bevises noget mod de bedre modstandere, selvom Vikings af mange før sæsonen var set som en mulig contender..

Link to comment
Share on other sites

Ja Colts ser yderst svækkede ud. De burde jo reelt heller aldrig have vundet den kamp mod Vikings.. Colts spillede elendigt og jeg tror hurtigt frustrationerne kommer igen. Virker som et hold ude af balance.

Jeg er personligt ret spændt på at se hvordan Bills klarer den fremover.. kunne være fedt hvis de begyndte at være en top contender i den division og konference.

Patriots tror jeg ikke på man kan nævne blandt alle de andre top hold. Uden Brady er det ikke det samme og Cassel har ikke været oppe imod nogle af top holdene.. godt nok har Pats et nemt program, men taler vi PO's så kommer de til kort tror jeg. Jeg håber de klarer det godt, men Cassel kan ikke være dem og det tror jeg heller ikke Maroney kan over en hel sæson.

Link to comment
Share on other sites

Man kan næsten undre sig de ikke har opdaget det før. Især når man tænker på, at alle andre aspekter på holdet er SB klar.. skulle næsten mene det burde have været den anden vej rundt - altså starter Frerotte og venter på Tarvaris blev klar.

Link to comment
Share on other sites

Så røg de første 2 HC's allerede efter 4 runder...

Rams har fyret Linehan og Raiders har fyret Kiffin.

Raiders' ejer Al Davis gik så langt som at kalde Kiffin en løgner, flere gange, på pressekonferencen.

Jeg har tidligere sagt at Raiders ikke vil formå at udrette det store så længe Al Davis sidder ved bordenden og vil bestemme det hele.

Fik mig også en større forskrækkelse da jeg så, at Aaron Rodgers måtte udgå med en skade i søndags. Faktum er, at Packers ikke har nogen efter ham der kan løfte opgaven. Begge backups er rookies. Det forlyder dog at Rodgers er klar igen mod Falcons, han skulle testes i dag.

Faldt forresten lige over noget der må rangere som et af de bedste catches ever...

http://www.myfoxwghp.com/myfox/pages/Home/....1.1&sflg=1

Og så er det ikke engang en NFL spiller.. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så har Green Bay på 5 uger tabt lige så mange kampe som hele sidste sæson... Gad vide om de savner Favre???

Rodgers er fremtidens mand, de skal nok komme igen. Hvis man ser på Rodgers stats er det jo ikke der det går galt. Kan være at Hr. Holm kan komme med en forklaring.

Iøvrig crazy kamp af Colts. Bagud 27-10 i fjerde quarter mod Texans, men vinder 31-27.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Rodgers er uden tvivl fremtidens mand i GB, og var det helt rette valg frem for Brett Favre, da han medgjorde at han ville vende tilbage.

Ser man blot på Rodgers' stats vil det være ret tydeligt at han gør det godt. Hvad endnu vigtigere er, så ser det også godt ud under selve kampene. Nogle QBs kan godt have lidt 'kunstigt' forhøjede stats pga. en vanvittig god O-line eller receiver korps, det mener jeg ikke er tilfældet hos Rodgers.

Men hvorfor er de så ikke 5-0?

Et bud vil være forsvaret. De tillader mere end 25 point pr. kamp, og mere end 160 yards løb pr. kamp.

Charles Woodson, Ryan Pickett, Atari Bigby, Nick Collins, A.J. Hawk er alle startere og småskadede. SS backuppen Aaron Rouse er også småskadet.

Derudover mangler Al Harris 3-4 uger endnu.

I aftes handlede det om, at GB startede for langsom. Ingen point i 1. qtr. gjorde forskellen.

Næste uge skal de til Seattle, hvor der gerne skulle være en sejr i vente, ellers begynder det at se skidt ud, da Bears viser gode takter...

Link to comment
Share on other sites

Ser man blot på Rodgers' stats vil det være ret tydeligt at han gør det godt. Hvad endnu vigtigere er, så ser det også godt ud under selve kampene. Nogle QBs kan godt have lidt 'kunstigt' forhøjede stats pga. en vanvittig god O-line eller receiver korps, det mener jeg ikke er tilfældet hos Rodgers.

Men hvorfor er de så ikke 5-0?

Et bud vil være forsvaret. De tillader mere end 25 point pr. kamp, og mere end 160 yards løb pr. kamp.

Charles Woodson, Ryan Pickett, Atari Bigby, Nick Collins, A.J. Hawk er alle startere og småskadede. SS backuppen Aaron Rouse er også småskadet.

Derudover mangler Al Harris 3-4 uger endnu.

I aftes handlede det om, at GB startede for langsom. Ingen point i 1. qtr. gjorde forskellen.

Helt enig, Rodgers gør det godt, og en af de ting, der gjorde Packers gode sidste år, var helt sikkert deres forsvar. Et andet bud kunne være, at de er lidt endimensionelle i angrebet, hvor løbet ikke har været på toppen. Men igen, de var endnu mere endimensionelle i første halvdel af sidste sæson...

Rodgers er uden tvivl fremtidens mand i GB, og var det helt rette valg frem for Brett Favre, da han medgjorde at han ville vende tilbage.

He he, ja der er vel ingen, der vil påstå at en 39 år QB ligefrem er fremtidens mand (på nær måske Jets? :smile: ). Personligt mener jeg, at Favre skulle have haft chancen som starter i GB, især set i lyset af den gode sæson han spillede i 2007, hvor han nærmest ene mand holdt Packers i gang indtil Ryan Grant gik amok. Favre har evnen til at afgøre kampe (også nogen gange til modstanderens fordel :wink: ), og jeg tror, at Packers ville være nået længere med #4 ved roret end med Rodgers. Men igen, selvfølgelig er Rodgers fremtidens mand, og det er også begrænset, hvor længe man kan holde ham på bænken.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Rodgers gør det godt, og en af de ting, der gjorde Packers gode sidste år, var helt sikkert deres forsvar. Et andet bud kunne være, at de er lidt endimensionelle i angrebet, hvor løbet ikke har været på toppen. Men igen, de var endnu mere endimensionelle i første halvdel af sidste sæson...

He he, ja der er vel ingen, der vil påstå at en 39 år QB ligefrem er fremtidens mand (på nær måske Jets? :smile: ). Personligt mener jeg, at Favre skulle have haft chancen som starter i GB, især set i lyset af den gode sæson han spillede i 2007, hvor han nærmest ene mand holdt Packers i gang indtil Ryan Grant gik amok. Favre har evnen til at afgøre kampe (også nogen gange til modstanderens fordel :wink: ), og jeg tror, at Packers ville være nået længere med #4 ved roret end med Rodgers. Men igen, selvfølgelig er Rodgers fremtidens mand, og det er også begrænset, hvor længe man kan holde ham på bænken.

Jeg tror desværre, at hvis Kaptajn B havde fået chancen og spillet 1 enkelt sæson mere, ville det nok være mere end svært at få signet Rodgers til en forlængelse. Hans kontrakt udløber vist i denne offseason.

Link to comment
Share on other sites

Så er vi ca. 1/3 inde i sæsonen, og man kan efterhånden se hvilke hold man skal regne for noget og hvem der allerede nu godt kan indse at de holder tidlig offseason.

Nogle hold syntes jeg dog svinger ret meget. Især Chargers er svære at regne ud syntes jeg. Sidste uge spillede de forfærdeligt, og i denne uge owner de Patriots.

Også Colts må siges at være kommet i gang efter en sløv start. Manning har udtalt at han føler, at hans pre-season nu er ovre.

Nogle divisioner er helt tætte;

NFC North: 3 hold på 3/3

NFC South 3 hold på 4/2 og 1 på 3/3

NFC East: 3 hold med 4 sejre (Giants spiller i aften og vinder sandsynligvis sin 5 kamp ud af 5).

I AFC er det lidt mere spredt ud...

Jeg må sige at jeg er rimelig imponeret af Drew Brees's præstation i aftes... 26/30, 320 yds og 3 TDs :w00t:

Ellers ser det ud til at Dallas har endnu en nøglespiller skadet. Tony Romo er ude i 4 uger med en brækket finger..

Link to comment
Share on other sites

Nu så jeg kampen i går mellem Pats og Chargers og forskellen var ganske tydeligt. Pats D-line kunne slet ikke røre Rivers og han kunne smide den dybt ganske ofte. Man kan godt undres lidt over at Chargers ikke gik efter flere dybe kast for hver gang de smed den dybt var der 30+ yards. Pats defence fik dog stoppet løbet og de små kast ganske godt, men lige lidt hjalp det. Samtidigt kunne Cassel slet ikke få det til at fungere med Moss, 3 gange kastede han dybt og 3 gange havde Moss brændt modstanderen, men bolden lå forkert. Jeg tror godt Pats kan komme i slutspillet, men det bliver godt nok svært hvis ikke Cassel og Moss kan få de lange kast til at fungere.

Link to comment
Share on other sites

Også Colts må siges at være kommet i gang efter en sløv start. Manning har udtalt at han føler, at hans pre-season nu er ovre.

Det er vi nogen der er glade for. Dejligt at se Marvin Harrison igang igen. Der er dog stadig langt til første pladsen i divisionen, så kampen mod Green Bay næste søndag bliver vigtig.

Edit: Har lige konstateret at de viser Packers vs. Colts på tv3+ OMG det bliver fedt :superman: :superman: :superman: :superman:

Ellers ser det ud til at Dallas har endnu en nøglespiller skadet. Tony Romo er ude i 4 uger med en brækket finger..

Jeg har svært ved at tro at de holder ham ude 3 kampe, nu når Cowboys er så pressede. Det er jo "kun" en lillefinger. Pisse irriterende hvis Romo ikke er med nu når vi skal se dem live mod Bucs.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Det er vi nogen der er glade for. Dejligt at se Marvin Harrison igang igen. Der er dog stadig langt til første pladsen i division, så kampen mod Green Bay næste søndag bliver vigtig.

Jeg har svært ved at tro at de holder ham ude 3 kampe, nu når Cowboys er så pressede. Det er jo "kun" en lillefinger. Pisse irriterende hvis Romo ikke er med nu når vi skal se dem live mod Bucs.

Ja desværre for Packers ser det ud til der er kommet gang i Colts's kastespil. Packers har normalt et af ligaens bedste kasteforsvar, men med Al Harris ude og skader til stort set hele resten af deres secondary.

Hvis ikke Brad Johnson spiller godt for Cowboys, så er Romo nok ikke ude i 3 kampe, det er heldigt de har en bye-week også.

Link to comment
Share on other sites

Så er vi ca. 1/3 inde i sæsonen, og man kan efterhånden se hvilke hold man skal regne for noget og hvem der allerede nu godt kan indse at de holder tidlig offseason.

Nogle hold syntes jeg dog svinger ret meget. Især Chargers er svære at regne ud syntes jeg. Sidste uge spillede de forfærdeligt, og i denne uge owner de Patriots.

Også Colts må siges at være kommet i gang efter en sløv start. Manning har udtalt at han føler, at hans pre-season nu er ovre.

Nogle divisioner er helt tætte;

NFC North: 3 hold på 3/3

NFC South 3 hold på 4/2 og 1 på 3/3

NFC East: 3 hold med 4 sejre (Giants spiller i aften og vinder sandsynligvis sin 5 kamp ud af 5).

Nemlig - komplet uforudsigeligt

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu at Chargers (og Patriots) problem ligger hos forsvaret. Begge hold har tidligere haft super gode forsvar, men lige for tiden spiller ingen af dem særlig godt. Godt nok scorede Patriots kun 10 point men de kom ret nemt ned af banen 4-5 gange hvor de så kun fik scoret på de 2 af gangene. Men Matt Cassel mangler godt noget meget for at kunne få det angreb til at køre. Det virker lidt som om de andre spillere ikke rigtig tror på ham.

For første gang siden 1936!!!! lykkedes det ikke for Giants forsvar at fremtvinge en turnover eller få det andet hold til at punte! Det er 72 år siden! For silvan deres forsvar spillede skidt igår. Og at Manning kaster 3 bolde til modstanderen hjælper så heller ikke lige på det. Jeg synes ikke at Browns var super imponerende men jeg tror bare at det var en af de dage hvor intet gik Giants vej.

Derudover har Colts indrømmet at Manning blev opereret 2 gange i sit knæ i offseason. Dungy mener dog ikke at det har haft nogen indflydelse på hans præstation, men mon ikke det har forsinket genoptræningen bare en lille smule?

Sjovt at vi nu i uge 6 nu kun har et ubesejret hold tilbage og at det er Titans. Den tror jeg vist ikke der var mange der havde sat penge på inden sæsonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share