OL Beijing 2008


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Vi skal vel have en OL-tråd, hvor vi snakker om andet end åbningsceremoni og om de danske atleter havde pænt tøj på :sleeping:

Jeg lægger ud med medaljerne i landevejscykling.

1. Samuel Sanchez, Spanien

2. Davide Rebellin, Italien

3. Fabian Cancellara, Schweiz

Bedste dansker: 12. Chris Anker Sørensen.

Chris kørte en rigtig god finale, taget i betragtning, at ruten nok ikke var helt hård nok til ham mht. stigningsprocenter. Indledte angrebene på sidste omgang før mål. Missede desværre det helt afgørende angreb, hvor Andy Schleck, Rebbelin, Rogers, Kolobnev og Sanchez kører væk.

Havde regnet med, at Rebellin ville vinde spurten her på sin 37 års fødselsdag, men Sanchez slog ham. Ufatteligt kørt af Cancellara - kører simpelthen bare op til frontgruppen i modvinden på nedkørslen. Og spurter sig til en bronzemedalje. Den mand er et kraftværk af en anden verden..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der er godt nok hårde odds i svømning. Mads Glesner har lige sat danmarksrekord i 400m fri med en tid, som ville have givet ham medalje i alle tidligere OL med undtagen af et (hvor det ville have givet en fjerdeplads), her rækker det til en sølle 12. plads et stykke fra finalen.

Der kommer vist mange rekorder i svømning til OL.

Link to comment
Share on other sites

Wozniacki slot Hantichova med 6-1 6-3 på virkeligt godt spil - nu må vi se i næste runde, hvor hun skal møde Dementieva..

Peter Gade videre til kvartfinalen efter at være presset i færste sæt og nede med 2 matchbolde i andet sæt - spændende kamp :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det undrer mig lidt, at der kommer så mange rekorder i svømning. Det jo ikke fordi det er en ny sport, er det pga. udstyr eller nye træningsmetoder eller hvad er det der gør forskellen?

Er ikke ekspert, men skulle den nye speedo-dragt ikke være temlig revolutionerene?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ekspert, men skulle den nye speedo-dragt ikke være temlig revolutionerene?

Jo + det at butterflybenspark er blevet tilladt efter vendingen i brystsvømning hvilket både er en fordel i bryst og i medley :smile: Er dog enig i at det virker vildt at de tilsyneladende kan blive ved - møder de aldrig en grænse for hvad der er muligt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg så den holdkap, hvor USA slog verdensrekorden med 4sek og stadig kun vandt med 0,03s og de første 5 hold inklusiv Sverige var under verdensrekorden. Derudover slog en australien den individuelle verdensrekord med 1,5sek i samme løb. Det er jo fuldstændigt vanvittigt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste, der finder daekningen af OL ganske udaekkende? I stedet for at vise langt fyldigere sammandrag af de enkelte sportsgrene, sender de 10 min med et internt opgoer mellem den danske badmintontraener og en spiller, som han ikke udtog......... jesus.

Og hvorfor ikke vise klip af judo, karate, faegtning og vaegtloeftning, i stedet for blot at give dem en fodnote til sidst i programmet.

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste, der finder daekningen af OL ganske udaekkende? I stedet for at vise langt fyldigere sammandrag af de enkelte sportsgrene, sender de 10 min med et internt opgoer mellem den danske badmintontraener og en spiller, som han ikke udtog......... jesus.

Tænkte noget lignende. Nu må de badminton-doubler, der ikke er udtaget til OL simpelthen holde op med at klynke, og fatte at der faktisk IKKE er begået en fejl ved at udtage Lundgaard/Eriksen. Som om, at de selv kunne ha' slået det kinesiske par i dag, lol.

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Brydning:

Mark O tabte første runde

Æv - havde faktisk regnet med han var sikker på medalje.

Som jeg har forstået dte, var det en meget uheldig lodtrækning for Mark, da ham russeren vist også var medaljekandidat. En anden ting: Mark skulle tabe sig 4 kilo den sidste dag for at nå ned på indvejningskravet under 1 døgn før konkurrencestart - det MÅ da have noget at sige for præstationsevnen, selvom man får drukket godt bagefter, eller??

Link to comment
Share on other sites

Med dagens enkelstarter blev landevejscyklingen afsluttet ved OL.

Fabian Cancellara fik omsider skovlen under Stefan Schumacher ved en enkelstart. Tilgengæld blev det et uhyggeligt drama mellem ham og Gustav Erik Larsson, der kørte en fantom-enkeltstart og ved sidste mellemtid havde Larsson faktisk bedste tid med 6 sek ned til Cancellara. På nedkørslen fandt Cancellara dog et tempo, som ingen andre kunne holde og den tunge schweizer vandt sit OL i klart bedste tid.

1. Fabian Cancellara, Schweiz

2. Gustav Larsson, Sverige

3. Levi Leipheimer, USA

Larsson, der har haft en god sæson og senste vandt enkeltstarten ved PostDanmarkRundt i år. Gustav Larsson imponerede bl.a. under Giro d'Italia i år, hvor han på den sindssyge bjergenkelstart blev nr. 14 med en rute på 13 km, der nærmest gik lodret opad.

Chris Anker Sørensen kørte en rigtig god enkelstart og havde en fremragende første mellemtid på toppen af stigningen. Chris havde dog ikke kræfterne til at holde samme tempo på sidste omgang og slutter som nr. 19. Brian Vandborg, der efter sin 4. plads ved VM har været Danmarks største enkelstartshåb til OL skuffede igen fælt og blev nr. 33. Brian har faktisk ikke kørt en god enkelstart siden VM..

Hos damerne kørte eneste danske deltager Linda Villumsen på kun 23 år et rigtig godt linieløb, hvor hun på toppen af sidste stigning kørte med i det afgørende angreb, hvor en gruppe på 5 ryttere sled sig fri. De holdt sammen til mål, hvor Linda desværre ikke havde noget at spurte med og blev nr. sidst i gruppen. Superhurtige Nicole Cook fra Storbrittannien vandt spurten i femmandsgruppen. Linda fik lov at køre enkeltstarten, men her blev det til en lidt skuffende 13. plads. Amerikanske Kristin Armstrong vandt - det er åbenbart et godt cykelnavn :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har forstået dte, var det en meget uheldig lodtrækning for Mark, da ham russeren vist også var medaljekandidat. En anden ting: Mark skulle tabe sig 4 kilo den sidste dag for at nå ned på indvejningskravet under 1 døgn før konkurrencestart - det MÅ da have noget at sige for præstationsevnen, selvom man får drukket godt bagefter, eller??

Det var noget lort mht. lodtrækningen - jeg anede ikke noget om hans vægttab, og det har sikkert noget at sige, men de er så ekstrem hårdføre og har så meget rutine i det der, så jeg tror faktisk de har en ide om hvordan de håndterer det. Så om 4 kg har været et reelt problem for ham, det ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har forstået dte, var det en meget uheldig lodtrækning for Mark, da ham russeren vist også var medaljekandidat. En anden ting: Mark skulle tabe sig 4 kilo den sidste dag for at nå ned på indvejningskravet under 1 døgn før konkurrencestart - det MÅ da have noget at sige for præstationsevnen, selvom man får drukket godt bagefter, eller??

Jeg har ikke hørt om det var usædvanligt stort, dette vægttab, men jeg tror det næppe. Jeg tænker det er ganske planlagt, da han har haft så lang tid til at rehydrere sig. Hvis han kan svede sig 4 kg ned dagen inden, kan han jo have 4 kg ekstra muskelmasse at skyde med. 4kg dehydrering er ubehagelig, men ikke uforsvarlig når man har så lang tid til at komme sig.

Jeg tror svaret skal findes i hans lodtrækning. Pisseuheldigt. Især når russeren så røg ud bagefter og lukkede OL ned for Mark O. Ja og så var Mark O måske også lidt for kæk med at melde målsætninger ud inden OL. Læste at han var begyndt at vågne i en herlig sø af sved indimellem fordi han havde mareridt om ikke at indfri forventningerne. Ærgerligt, for det er fedt når atleter tør slå sig stort op.

Til gengæld tror jeg det bliver en stor weekend. Banecyklingen begynder og roerne skal nok skaffe et par medaljer på søndag.

Edited by happyjazz
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt om det var usædvanligt stort, dette vægttab, men jeg tror det næppe. Jeg tænker det er ganske planlagt, da han har haft så lang tid til at rehydrere sig. Hvis han kan svede sig 4 kg ned dagen inden, kan han jo have 4 kg ekstra muskelmasse at skyde med. 4kg dehydrering er ubehagelig, men ikke uforsvarlig når man har så lang tid til at komme sig.

Jeg tror svaret skal findes i hans lodtrækning. Pisseuheldigt. Især når russeren så røg ud bagefter og lukkede OL ned for Mark O. Ja og så var Mark O måske også lidt for kæk med at melde målsætninger ud inden OL. Læste at han var begyndt at vågne i en herlig sø af sved indimellem fordi han havde mareridt om ikke at indfri forventningerne. Ærgerligt, for det er fedt når atleter tør slå sig stort op.

Til gengæld tror jeg det bliver en stor weekend. Banecyklingen begynder og roerne skal nok skaffe et par medaljer på søndag.

Det var helt sikkert planlagt! Har en erindring om at have set et program hvor bryderne i samarbejde med nogle forskere fandt frem til den bedste måde at dehydrere og derefter rehydrere. Det var vist med de andre brydere, tvillingerne Nyblom.

De fulgte dem og tog en masse prøver i de to døgn, som bryderne vist bruger på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ude og se Wozniacki i går.

Det var en typisk kamp når hun møder de bedste i verden lige nu.

Hun spiller rigtigt godt i de første to partier, som hun vinder klokkeklar. Dementieva ramte banen på tre(??) førsteserver i første sæt! :tongue:

Dementieva skruer en smule op for tempoet når hun er presset og så er Caroline chanceløs.

Hun mangler lidt, før hun kan slå de aller bedste...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror svaret skal findes i hans lodtrækning. Pisseuheldigt. Især når russeren så røg ud bagefter og lukkede OL ned for Mark O. Ja og så var Mark O måske også lidt for kæk med at melde målsætninger ud inden OL. Læste at han var begyndt at vågne i en herlig sø af sved indimellem fordi han havde mareridt om ikke at indfri forventningerne. Ærgerligt, for det er fedt når atleter tør slå sig stort op.

Mark O. har slået 19 ud af de 20 brydere, der stillede op til OL. Den eneste han ikke tidligere havde slået var: russeren han skulle møde i 1. runde. Nedtur. Fuk da, at han havde selvtillid før OL - det synes jeg er fint og på ingen måde ærgerligt - han tog jo også nederlaget i samme stil, uden at klynke så kun respekt for Mark O. herfra..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ude og se Wozniacki i går.

Det var en typisk kamp når hun møder de bedste i verden lige nu.

Hun spiller rigtigt godt i de første to partier, som hun vinder klokkeklar. Dementieva ramte banen på tre(??) førsteserver i første sæt! :tongue:

Dementieva skruer en smule op for tempoet når hun er presset og så er Caroline chanceløs.

Hun mangler lidt, før hun kan slå de aller bedste...

Fedt - spørgsmålet er om det er mentalt eller teknisk hun ikke kan være med det allerbedste? Hun knækkede også, da Jankovic satte tempo i Wimbledon.

I øvrigt: nu ved jeg, at du er kuglestøder (d'oh), men er du til OL som turist, eller er du inde og hilse på Joachim i OL byen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt - spørgsmålet er om det er mentalt eller teknisk hun ikke kan være med det allerbedste? Hun knækkede også, da Jankovic satte tempo i Wimbledon.

fysisk er hun stadig de store underlegen, teknisk ved jeg ikke men mentalt er det klart at mere rutinerde folk er bedre i pressede situationer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share