OL Beijing 2008


Scorpio
 Share

Recommended Posts

For første gang nogensinde har jeg set en hel olympisk sejlads, og jeg kunne vist ikke have valgt en mere interessant en at se. 49'er sejladsen var simpelthen det mest dramatiske og spændende, som jeg nogensinde har set, vores håndboldskampe virker ret kedelige og forudsigelige i forhold til det.... og så vandt vi guld, omend det holdt hårdt :bigsmile:

Men jeg ville være seriøst bange for at drukne, hvis jeg sejlede i den bådklasse :cry:

Og Guldfireren var godt nok suveræn :devil:

Helt enig. Sejllads røvkedeligt at se på. Men denne runde var jo decideret afsindig med utænkeligt drama fra start (inden start endog) til de kom over stregen og vandt guld. Sygt spændende.

Angående Bolt. Vild 100 m. Nu er jeg på ingen måde ekspert. Men 9,5 lyder trods alt urealistisk. Han kunne med fuld damp allle 100 m, sikket have løbet 0,05 sek hurtigere. Og yderligere ca. 0,15 sek det er altså meget. Meget muligt han kommer ned på 9,6......men 9,5 det mener jeg er urealitisk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Helt enig. Sejllads røvkedeligt at se på. Men denne runde var jo decideret afsindig med utænkeligt drama fra start (inden start endog) til de kom over stregen og vandt guld. Sygt spændende.

Angående Bolt. Vild 100 m. Nu er jeg på ingen måde ekspert. Men 9,5 lyder trods alt urealistisk. Han kunne med fuld damp allle 100 m, sikket have løbet 0,05 sek hurtigere. Og yderligere ca. 0,15 sek det er altså meget. Meget muligt han kommer ned på 9,6......men 9,5 det mener jeg er urealitisk.

Tror du ik også de sagde det var urealistisk at løbe 10 sek RENT da det første OL blev afviklet? så vidt jeg ved blev den vist nok vundet på 12 sek

Så selvfølgelig kommer vi under 9.50 :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt blande mig lidt i Usain Bolt-diskussionen. (Mest fordi jeg ikke kan lade være)

Usain løber 9,69 med en reaktionstid på 0,165 sek. Det giver ham yderligere 6/100 dele af et sekund

Ny nettotid: 9,63 sek.

Vinden er en anden ting vi kan tage i betragtning. I går havde Usain Bolt 0,0 m/s. Det maksimalt tilladte er 2,0 m/s og det giver ifølge de førende forskere en forskel på 12/100 sekund.

Ny nettotid: 9,51 sek.

ALLE der har set løbet kan være enige om at Usain Bolt ikke løb maksimalt hele vejen, men selv hvis vi dropper gisninger om, hvorvidt han KUNNE have løbet hurtigere, ville et optimalt løb med optimale forhold i går altså have givet tiden

9,51 sek!!!

Link til den brugte formel til udregning af wind correction. Den regner ud fra 0,0, så hvis vi "leger" at han havde -2,0 i vind, så svarer det til 0,0 kontra 2,0..

http://myweb.lmu.edu/jmureika/track/wind/index.html

Håber det kaster lidt lys over debatten.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Sejllads røvkedeligt at se på. Men denne runde var jo decideret afsindig med utænkeligt drama fra start (inden start endog) til de kom over stregen og vandt guld. Sygt spændende.

Angående Bolt. Vild 100 m. Nu er jeg på ingen måde ekspert. Men 9,5 lyder trods alt urealistisk. Han kunne med fuld damp allle 100 m, sikket have løbet 0,05 sek hurtigere. Og yderligere ca. 0,15 sek det er altså meget. Meget muligt han kommer ned på 9,6......men 9,5 det mener jeg er urealitisk.

Jarvig har du overhovedet set 100 meter finalen? :tongue:

Det Bolts laver til sidst (ren Ben Johnson kopi) koster ham en del tid og pisser mig så meget af. Løb nu igennem spasser og skriv dig ind i historiebøgerne! :devil:

Jeg tror tiden have været under 9.60 hvis han havde givet den gas hele vejen.

Spørgsmålet er så hvor meget det nye underlag de løber på giver? Det er trods alt vildt at 6 løbere kommer under 10 sekunder. Det er aldrig set før. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tror du ik også de sagde det var urealistisk at løbe 10 sek RENT da det første OL blev afviklet? så vidt jeg ved blev den vist nok vundet på 12 sek

Så selvfølgelig kommer vi under 9.50 :devil:

Tror du også at banen og skoene var så gode dengang?

Link to comment
Share on other sites

Tror du også at banen og skoene var så gode dengang?

Nej det jo NETOP min pointe, Mennesket er blevet forbedret, skoene forbedret, dopingen forbedret, træningen forbedret, kosten forbedret, underlaget forbedret, restitutionen forbedret, dragterne forbedret, osv osv

der er jo en grund til at det var 12 sek det første OL blev vundet på og at vi nu nærmer os de 9.50, spørgsmålet er så bare, hvor går grænsen? er der en der løber 8.99 sek om 70 år evt? det svært at sige

Link to comment
Share on other sites

Tror du ik også de sagde det var urealistisk at løbe 10 sek RENT da det første OL blev afviklet? så vidt jeg ved blev den vist nok vundet på 12 sek

Så selvfølgelig kommer vi under 9.50 :devil:

Nu var det Bolt jeg udtalte mig om og ikke for alle løbere fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig har du overhovedet set 100 meter finalen? :tongue:

Det Bolts laver til sidst (ren Ben Johnson kopi) koster ham en del tid og pisser mig så meget af. Løb nu igennem spasser og skriv dig ind i historiebøgerne! :devil:

Jeg tror tiden have været under 9.60 hvis han havde givet den gas hele vejen.

Spørgsmålet er så hvor meget det nye underlag de løber på giver? Det er trods alt vildt at 6 løbere kommer under 10 sekunder. Det er aldrig set før. :crazy:

Hvad er det jeg skriver som er i modstrid med det du skriver?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det jeg skriver som er i modstrid med det du skriver?

Fordi Bolt er 21 år og kun har trænet specifikt til 100 meter i meget meget kort tid.

Hvis han kan holde sig skadesfri er jeg sikker på vi ser nye verdensrekorder fra ham og højst sansynligt også en tid omkring de 9.50 sek. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fordi Bolt er 21 år og kun har trænet specifikt til 100 meter i meget meget kort tid.

Hvis han kan holde sig skadesfri er jeg sikker på vi ser nye verdensrekorder fra ham og højst sansynligt også en tid omkring de 9.50 sek. :smile:

Hehe, det overvejede også at skrive, men havde ikke tiden til det.

Men ja, et par år merer på bagen (eller mere) og så burde han blive endnu bedre.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg tror hans bedste tid engang er tættere på 9,6 end 9,5. Men man kan jo blive positivt overrasket....det ville være cool at komme under 9,5.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det overvejede også at skrive, men havde ikke tiden til det.

Men ja, et par år merer på bagen (eller mere) og så burde han blive endnu bedre.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg tror hans bedste tid engang er tættere på 9,6 end 9,5. Men man kan jo blive positivt overrasket....det ville være cool at komme under 9,5.

Specielt hvis du tænker på at han kun vejer 76 kg. Han er jo kun en lille dreng. :tongue:

Kigger man lidt på det sidste år i hans liv, så er han hver gang han har løbet 100 meter til stævner blevet bedre og bedre. Det topper han så af med en OL guldmedalje, som KUNNE have været vundet i en tid der ligger på den anden side af 9.60, hvis idioten ikke var stoppet op og havde fejret sin overlegenhed før mål.

Får han forbedret sin start, sin reaktionstid og eksplosionen over de første 30 meter, så bliver han altså uhyggelig (som om han ikke var det i forvejen). :crazy:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Tror du ik også de sagde det var urealistisk at løbe 10 sek RENT da det første OL blev afviklet? så vidt jeg ved blev den vist nok vundet på 12 sek

Så selvfølgelig kommer vi under 9.50 :devil:

12 sek! Det tror jeg ikke på. Man kan finde flere tusind mennesker bare i Danmark som kan løbe på 12 sek.

Link to comment
Share on other sites

12 sek! Det tror jeg ikke på. Man kan finde flere tusind mennesker bare i Danmark som kan løbe på 12 sek.

:laugh:

Læs lige hvad han henviser til engang til. :laugh:

Desuden tror jeg ikke du finder flere tusinde der kan løbe 100 meter på 12 sekunder. Du bliver nok overrasket over hvor "langsomme", folk i virkeligheden er. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ret fedt at han kan fejre guldet de sidste 10 meter af løbet.

En ret afslappet stil han har. Da de var på vej ind til semifinalen drillede han en af tøjpigerne.

Nu nappede Jamaica alle tre i kvindernes løb.

Nu er der lige et 200m løb og nogle staffeter, der skal afvikles, men allerede nu må man konstatere at Jamaica har sat sig tungt på sprinttronen.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Ret fedt at han kan fejre guldet de sidste 10 meter af løbet.

En ret afslappet stil han har. Da de var på vej ind til semifinalen drillede han en af tøjpigerne.

Nu nappede Jamaica alle tre i kvindernes løb.

Nu er der lige et 200m løb og nogle staffeter, der skal afvikles, men allerede nu må man konstatere at Jamaica har sat sig tungt på sprinttronen.

Which makes u wonder....

Link to comment
Share on other sites

Specielt hvis du tænker på at han kun vejer 76 kg. Han er jo kun en lille dreng. :tongue:

Kigger man lidt på det sidste år i hans liv, så er han hver gang han har løbet 100 meter til stævner blevet bedre og bedre. Det topper han så af med en OL guldmedalje, som KUNNE have været vundet i en tid der ligger på den anden side af 9.60, hvis idioten ikke var stoppet op og havde fejret sin overlegenhed før mål.

Får han forbedret sin start, sin reaktionstid og eksplosionen over de første 30 meter, så bliver han altså uhyggelig (som om han ikke var det i forvejen). :crazy:

Prøv lige at tænk dig om..

Det er jo klart at "idioten" ikke slår verdensrekorden med "alt hvad han kan", hver gang der bliver lavet en ny WR, får udøveren en pose penge, flere af os ville være misundelige over! Det vil sige, jo flerre gange han slår sin egen rekord, jo mere guld på bankbogen.!

Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at tænk dig om..

Det er jo klart at "idioten" ikke slår verdensrekorden med "alt hvad han kan", hver gang der bliver lavet en ny WR, får udøveren en pose penge, flere af os ville være misundelige over! Det vil sige, jo flerre gange han slår sin egen rekord, jo mere guld på bankbogen.!

Nu er jeg ikke født i går... :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Læs lige hvad han henviser til engang til. :laugh:

Desuden tror jeg ikke du finder flere tusinde der kan løbe 100 meter på 12 sekunder. Du bliver nok overrasket over hvor "langsomme", folk i virkeligheden er. :wink:

Hvis jeg så skriver et par tusinde (ca. 2000) i stedet for "flere". Det tror jeg .

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at tænk dig om..

Det er jo klart at "idioten" ikke slår verdensrekorden med "alt hvad han kan", hver gang der bliver lavet en ny WR, får udøveren en pose penge, flere af os ville være misundelige over! Det vil sige, jo flerre gange han slår sin egen rekord, jo mere guld på bankbogen.!

Jo tak, den kunne vi jo nok regne ud, men et eller andet sted tigger man lidt om

at få en lussing på den konto, hvis han falder i morgen og flækker benet 5 steder på een gang og aldrig kommer til stævne igen...

I alle de år jeg har set atletik kan jeg kun mindes Bubka, som er sluppet godt fra det nummer.

Link to comment
Share on other sites

Jo tak, den kunne vi jo nok regne ud, men et eller andet sted tigger man lidt om

at få en lussing på den konto, hvis han falder i morgen og flækker benet 5 steder på een gang og aldrig kommer til stævne igen...

I alle de år jeg har set atletik kan jeg kun mindes Bubka, som er sluppet godt fra det nummer.

Der er også en russisk kvindelig stangspringer der har lavet den nogle gange...

Link to comment
Share on other sites

Der er også en russisk kvindelig stangspringer der har lavet den nogle gange...

Så lad gå da :tongue:

Men nu er hun jo heller ikke ligefrem presset, og Bubka holdt os som regel

legestue dengang, men på 100-meteren er konkurrencen immmervæk hård

og der er ikke mange de sidste 20 år som har kunne holde formen så mange

store stævner i træk, så et eller andet sted er det lidt arrogant at tænke

"at jeg gemmer sgu lige rekorden til næste VM...".

Gay nåede jo fx slet ikke finalen, og det var vist ikke en del af planen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share