Hvilke kosttilskud benytter I?


Tina
 Share

  

87 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jo, det er skam rigtigt nok. Problemet ligger selvfølgelig bare i at det behov bliver mere end rigeligt dækket da atleter også indtager en del mere føde end inaktive. Nu kan jeg ikke lige deske op med nogle undersøgelser, men jeg mener at have læst et sted at de fleste atleter får nok vitaminer, mineraler osv.

Hvis det er ADT standarden, så gør de sikkert nok, men hvis man skal op på de mængder, som der oftes diskuteres som optimale mængder, så kræver det overordentlig store mængder mad, mere end de fleste atleter ville have plads til på sidebenene. :rolleyes:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

henriik0811 Postet den 23. Nov 2002, 20:43

doser pr. dag

Whey ca. 100g

Glutamin 10g

Omnimin 1-2 stk

Vitamin C 2 stk 500mg

Druesukker 70g post workout

B12 vitamin

Skal til at igang med udo's choice

Under kur

overstående +

NAC 3g

græskarkerner ca. 20g

Det lyder af en hel del. Hvad er NAC? Kan du mærke forskel på nu og før du tog kosttilskud (i de ovennævnte mængder)?

Link to comment
Share on other sites

NAC = N-acetyl cystein, virker som leverbeskyttelse og sænker kolesterolen - jeg har ikke prøvet det endnu men får det hjem inden så længe.

Med hensyn til kosttilskudende har jeg ikke lagt mærke til en betydelig forskel, men det er også fordi at jeg er startet med dem en efter en, altså en glidende overgang over et par år. Jeg kan dog heller ikke huske hvordan jeg havde det før jeg begyndte at tage dem - min kost var betydelig ringere dengang.

Men jeg syntes ikke engang at jeg tager så meget, jeg vil bare være sikker på at jeg får nok vitaminer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger

Proteinshake som regel morgen og efter træning

2xalm multivitaminpiller

Hørfrø

Massere af mad!

Jeg er dog nærmest stoppet med hørfrø.. Jeg kan simpelthen ikke male dem og så bagefter putte dem i noget vand for herefter at konsumere dem.. det smager simpelthen for klamt til at jeg kan få det ned!!! Jeg har også prøvet at blande dem i min shake... Men det meste ligger sig stadig i bunden og det ødelægger også shakens smag... Nogen der har en idé til hvad man kunne gøre? Hvad gør i andre med disse uvelsmagende frø...

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser proteinrig mad.

Jeg har egentligt en ide om at det gerne må være naturligt - men jeg får større og større problemer med at overbevise mig selv om at det er naturligt at bælle en liter Cheasy A38 i løbet af formiddagen på jobbet - nok især fordi det endnu ikke er lykkedes mig at overbevise andre om det :retard:

Jeg drikker meget skummet mælk og Cheasy A38. Derudover spiser jeg en hel del super fedtfattige ostprodukter (6% skæreost og sådan). Endeligt noget kalkun, tun m.m.

Jeg er bange for at jeg før eller siden hopper på protein vognen. Når alt kommer til alt er det nok sjovere at spise noget unaturligt pulver end en masse unaturligt mad (ikke at de enkelte dele er unaturlige - men sammensætningen).

Jeg har overvejet kreatin - men er blevet enig med mig selv om at så længe vægttab har høj prioritet - så venter jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ikke alle de kosttilskud, ( måske fordi jeg ikke har penge til det :) ). Har aldrig været på

kreatin, da jeg klarer mig fint uden. Jeg er ikke i tvivl om at det har en virkning, for det har jeg set masser af gange, men det kunne da være fedt at komme langt med mit styrkeløft og sige, jeg aldrig nogensinde har "krudtet" mig ;). På et tidspunkt åd jeg lidt sojaprotein, det virkede da også i en lille periode, og så var det slut.

Nu æder jeg bare en vitaminpille efter morgenmaden, ellers står den dagligt på cacao, æg, mælk og kød, hvilket er rigeligt. Udover det, brød, frugt og grønt o.s.v......... Det går fremad :) Så´en ska´

det WÆRE, YEAH!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share