Nedsætte appetitten..


josephine84
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 24 år, som for et par år siden smed en hel del kg. Jeg vejer dog stadig 5-6 kg for meget, som jeg ønsker at smide.

Jeg har i to år ikke indtaget sukker i form af slik m.v. og derfor er det lidt frusterende at de sidste kg. ikke forsvinder :blink: . Jeg er dog ikke i tvivl om, hvad mit problem er - jeg er sulten hele tiden og hvis ikke jeg kunne styre mig minimalt ville jeg æde konstant.

Jeg er forholdsvis meget aktiv. Løber 5-10 km og styrketræner 3-4 gange om ugen, desuden cykler jeg en del landevejscykling, spiller fodbold, hockey og hvad der ellers byder sig. Jeg er rigtig glad for at bevæge mig og elsker at udfordre min krop.

Jeg var i mine teenageår elitesportsudøver og trænede 2 gange dagligt. Har en ide om, at det var der min sult kulminerede.

Jeg havde faktisk en ide om, at jeg ikke kunne tabe mig, men da jeg for et par uger siden ikke spiste i en periode smed jeg 5 kg på 2 uger, hvilket ej heller er sundt! Kg kom dog hurtigt tilbage på og nu har jeg indset, at de sagtens kan ryge, hvis jeg bare nedsætter mit madindtag lidt.

Men, men, men.. Jeg er simpelthen så sulten - hele tiden. Spiser kæmpe portioner og mit madindtag er på størrelse med en mands, hvilket ikke er nødvendigt for en pige på 165 cm.

Hvordan kan jeg stoppe sulten? "Få dig en rygrad og lad være med at proppe i munden min pige :blush: " Det er bare så svært, når mavsen skriger hele tiden.

Nogen der har ideer til fødevarer, der stopper sulten? Holder mig rigtig meget til proteinfyldte fødevarer, men alligevel bliver jeg sulten igen hurtigt.

Jeg spiser som regl en proteinbar efter jeg har løbet de kilometer. Anser det som en lille treat til mig selv, når jeg har banket min krop igennem de 10 km. Har aldrig sat mig ind i indholdet af disse ud over mængden af protein og de ca. 210 Kcal par. Er det en dårlig ide at indtage disse?

Håber på lidt konstruktive svar.

Mit madindtag i dag:

Morgenmad: Et stort glas kærnemælk og en banan.

Frokost: En bagel. Kæmpe portion salat af røde bønner, spinat, broccoli, rødbede, championer, rød peber og tomater.

Eftermiddag: Proteinbar

Aftensmad: 300 gram kylling, salat, ca. 30 gram kartofler.

Sen aften: 1 nektarin.

Aktivitetsniveau: 7 km. løb, styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langtfra kostekspert, så bare nogle strøtanker. Måske skulle du spise lidt mere til morgenmad. Så bliver du måske ikke helt så sulten op af dagen. jeg vil anbefale en potion havregrød. Din diætplan bærer præg af, at du er prøver helt eller næsten helt at undgå kulhydrater. Det mener jeg personligt ikke er godt. Du kan godt spise mere end 30 gram kartofler til aftensmad. Det eneste du virkelig kan spise store mængder af er grøntsager. Tag en portion grøntsager til din aftensmad og tag en portion blomkulsbuketter eller lignende til dine mellemåltider. En proteinbar på 35 gram indeholder vist 150 kcl, så hvis det ikke gør du kommer i kalorieoverskud, kan jeg ikke se det skulle være et problem. Måske er en banan en bedre ide. Det er kulhdrater du har brug for efter en løbetur på 10 km.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens finde bedre produkter en proteinbarer(proteinshake + druesukker).

Jeg tror virkelig, at det eneste du kan gøre er, at tage dig sammen, selvom det lyder hårdt. Men, du kan også hjælpe dig lidt på vej, simpelthen ved at proppe en masse mad i mavsen, som nærmest ingen kalorier indeholder. Her kan fx nævnes grønsager.

Du kan spise 1,3 kg grønsager hver gang du spiser 100g hvide ris. Så begynd at tænke over kcal-indhold kontra mæthedsfornemmelse af varen.

Prøv også at sætte vandforbruget op til ~4L om dagen jævnt fordelt. Hvis du bevæger dig meget, så kan du godt drikke mere, men drik vand med måde! Vand-forgiftning er ikke noget, som du ønsker at dø af(kræver dog en del vand).

Link to comment
Share on other sites

Men, men, men.. Jeg er simpelthen så sulten - hele tiden. Spiser kæmpe portioner og mit madindtag er på størrelse med en mands, hvilket ikke er nødvendigt for en pige på 165 cm.

Nogen der har ideer til fødevarer, der stopper sulten? Holder mig rigtig meget til proteinfyldte fødevarer, men alligevel bliver jeg sulten igen hurtigt.

Mit madindtag i dag:

Morgenmad: Et stort glas kærnemælk og en banan.

Frokost: En bagel. Kæmpe portion salat af røde bønner, spinat, broccoli, rødbede, championer, rød peber og tomater.

Eftermiddag: Proteinbar

Aftensmad: 300 gram kylling, salat, ca. 30 gram kartofler.

Sen aften: 1 nektarin.

Aktivitetsniveau: 7 km. løb, styrketræning.

Først om fremmest: Flot at du er så aktiv - det kunne jeg nok godt selv lære lidt af :innocent::laugh:

Synes nu ikke ovenstående kostplan virker voldsom - men hvis dagens indtag er repræsentativt for hvordan du generelt spiser, så kunne et par generelle råd være:

Spis et større morgenmåltid - fx havregryn med frugt som æblestykker fx og skummetmælk.. jeg ville også blive sulten lang tid inden frokost, hvis jeg skulle nøjes med en banan og mælk til morgenmad. Ellers kunne det være en ide med et mindre mellemmåltid mellem morgenmaden og frokosten.

Bedre fordeling af de proteinholdige madvarer over dagen (og et lidt højere proteinindtag) - fx kunne du spise 150 gram kylling til frokost og 150 gram til aftensmad i stedet for 300 gram til aftensmaden - synes også generelt det er en god ide at spise mest på den del af dagen, hvor man er mest aktiv.

Jeg spiser som regl en proteinbar efter jeg har løbet de kilometer. Anser det som en lille treat til mig selv, når jeg har banket min krop igennem de 10 km. Har aldrig sat mig ind i indholdet af disse ud over mængden af protein og de ca. 210 Kcal par. Er det en dårlig ide at indtage disse?

Der er forskel på indholdet i diverse proteinbarer, men mange af dem er ikke voldsomt meget sundere end en slikbar og indeholder ofte protein af en lav kvalitet (typisk sojaprotein). Hvad med at nuppe en banan og lidt proteinholdigt mad i stedet? Det mætter sikkert også bedre.

Link to comment
Share on other sites

For ikke at komme i de store polemiske diskussioner jeg før er kendt at rode mig ind i, tror jeg det er relativt sikkert at sige at sult/mæthed bl.a. styres på kort sigt af mavens udspilningsgrad ved indtaget mad, samt på længere sigt (ca. +1time og fremad) af selve det indtagede mads energiindhold. De fleste vil ligefrem også være enig med mig i at protein mætter relativt mere i forhold til energiindholdet en fx kulhydrater og i mindre grad fedt.

Med andre ord, hvis du kan få protein (fx proteinpulver) ind i relativt fast føde (fx havregrød) er det optimalt, men ellers mætter proteinshakes med relativt høj proteinmængde også meget godt, efter min egen mening. Samtidig indeholder kylling meget protein, og uhyre lidt fedt, så hvad angår det at tabe sig er det godt med kylling på såvel pålæg, som til aftensmaden.

Nogle vil også mene at det fx er bedre at erstatte lyst brød med rugbrød hvad angår det at tabe sig, det er vel stadig lidt kontroversielt (det er mere sundt, men det er jo en anden diskussion, sundhed og slankekure hører ikke nødvendigvis sammen)

Som bekendt mætter kalorier i flydende form heller ikke så meget som kalorier i fast form, så hvis der kan fjernes kalorier herfra er det også en god måde at tabe sig lidt på. Fx erstatte sodavand/juice/saft/mælk med vand, der faktisk smager ganske godt hvis det er iskoldt (fx med isterninger) eller tilsat lidt citronsmag. De tre førstnævnte fødevarer vil dine tænder også sætte pris på du fjernede.

Ellers er det en god idé at erstatte noget at det mad man normalt indtager, med grøntsager. Ikke nødvendigvis med ekstra grøntsagsmåltider - men simpelthen ved at spise mindre "almindelig" mad og så i stedet at tage nogle grøntsager til. Dette hjælper især på den kortvarige mæthed. Personligt kan jeg godt lide pizzaer fra den gode Dr. Oetker :smile: - ikke nødvendigvis cutting kost - men hvor jeg normalt vil kunne spise een hel pizza kan jeg nøjes med en halv pizza hvis jeg tager en dampet broccoli til. Broccolien hjælper til stille min kortvarige sult, når den efterhånden er passeret forbi mavesækken så begynder energien i maden fra pizzaen at stimulere min mæthed. Andre grøntsager kunne fx være tomater, agurker eller gulerødder.

Frugt er ikke en speciel god idé i forbindelse med slankekure (igen det er da sikkert rigtig sundt, men nu handler det jo ikke nødvendigvis om sundhed) - men hvis du står og skal til at synde med noget slik, sodavand, eller is, så er det et godt alternativ. Når jeg er rigtig lækkersulten kan jeg finde på at spise et æble, eller en appelsin, eller hvis det skal være rigtig grimt, en banan. Generelt synes jeg smoothies er en dårlig idé i forbindelse med slankekure - fordi jeg er af den overbevisning at frugterne mætter mere hvis de kommer ned uden at blive hakket i stykker. Men det kan da også være frækt med sådan en smoothie sammen med en film, eventuelt kan det fryses ned til noget is-værk - det synes jeg personligt mætter en smule mere.

Hvis man er slem til at bruge sukker kan det også ersattes med sødemidler langt hen af vejen. I starten smager det forfærdeligt, men man kan faktisk vænne sig til det.

Det var i hvert fald lige nogen af mine cutting tips - der er ingen garanti for succes, men det har virket på mig op til flere gange.

Link to comment
Share on other sites

Phelps spiser 1200 kcal om dagen

Fuck en latterlig useriøs artikel..

Edit: Der sku selvf stå 12.000

Et tip til sund mættende proteinrig og kcalfattig mad:

strimlet kylling/okse/kotelet brunes i en smule olie på panden.

Halve en masse halverede cherrytomater tilsættes

en masse skivet champignon tilsættes

kryderier efter personlig smag tilsættes

Når det er færdigt blandes det 50-50 med cheasy hyttesost!

Smid det i en tupperware og spis eventuelt til frokost

Link to comment
Share on other sites

Nogle vil også mene at det fx er bedre at erstatte lyst brød med rugbrød hvad angår det at tabe sig, det er vel stadig lidt kontroversielt (det er mere sundt, men det er jo en anden diskussion, sundhed og slankekure hører ikke nødvendigvis sammen)

Hmm - hvorfor er det kontroversielt? Alt andet lige indeholder rugbrød vel (lidt) færre kalorier end hvidt brød og mætter mere, bl.a. pga. det større indhold af kostfibre? Men ellers synes jeg da bestemt det er muligt at tabe sig gennem sund og varieret kost - det har i hvert fald virket fint for mig. Man skulle jo også gerne kunne holde livsstilen, når først man har smidt kiloene.

Men ellers en masse gode tips - er især enig mht. grøntsagerne.

Link to comment
Share on other sites

Hmm - hvorfor er det kontroversielt? Alt andet lige indeholder rugbrød vel (lidt) færre kalorier end hvidt brød og mætter mere, bl.a. pga. det større indhold af kostfibre? Men ellers synes jeg da bestemt det er muligt at tabe sig gennem sund og varieret kost - det har i hvert fald virket fint for mig. Man skulle jo også gerne kunne holde livsstilen, når først man har smidt kiloene.

Men ellers en masse gode tips - er især enig mht. grøntsagerne.

Tja nu er jeg lidt langt væk fra aktuel kost-viden - men hvis jeg skal udtale mig på et personligt plan får jeg ingen (subjektiv) mæthed ud af at spise masser af fibre. Spiser bl.a. 3x gange psyllium frøskaller dagligt, både fordi det er godt på mange måder (kolesterol/immunforsvar/modvirkning af tyktarmscancer osv) men også fordi jeg er disponeret til divertikler i colon. Personligt har jeg ingen øget oplevelse af mæthed uanset om jeg spiser denne relativt høje mængde af fibre eller ej, det samme gælder rugbrød vs lyst brød (eller mere repræsentativt, fiberrigt lyst brød vs rugbrød"). Man skal huske at den største mængde vand som fibrene binder foregår i tyndtarm og colon. Men det er en diskussion jeg tit har med mine kammerater der også er godt inde i kost, de mener det modsatte, at fiber mætter helt vildt :smile: - så det vil jeg lade være op til den enkelte - eller stubbe - hvis han har viden på området :smile:

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft stor succes med følgende fremgangsmåde:

- stor morgenmad fx havregryn med skummet

- spis hver 2-3 time

- få protein ind ved alle måltiderne

- fordel kcal over dagen, så du spiser mest morgen og mindst aften

- spis 2g/kg kropsvægt protein i døgnet(spiser selv 3g/kg, men er ude på at forøge min muskelmasse)

- Udover morgenmaden og evt. shake efter træning, bør du undgå kulhydrater(pasta, ris, kartofler)

Protein kan fx komme fra: kalkun, kylling, fisk, gris, hytteost og æg.

Dette har virket for mig, og jeg føler mig mæt hele dagen stort set. Før jeg spiste så mange proteiner havde jeg også problemer med sult, men det har jeg ikke længere. En sidste ting du kan gøre er, at tælle kcalorier. Jeg ved godt det er surt at gøre i længere tid af gangen, men hvis intet andet virker er man simpelthen nødt til at få styr på indtaget og skrive ALT ned og holde sig under ligevægtsindtaget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft stor succes med følgende fremgangsmåde:

- stor morgenmad fx havregryn med skummet

- spis hver 2-3 time

- få protein ind ved alle måltiderne

- fordel kcal over dagen, så du spiser mest morgen og mindst aften

- spis 2g/kg kropsvægt protein i døgnet(spiser selv 3g/kg, men er ude på at forøge min muskelmasse)

- Udover morgenmaden og evt. shake efter træning, bør du undgå kulhydrater(pasta, ris, kartofler)

Protein kan fx komme fra: kalkun, kylling, fisk, gris, hytteost og æg.

Dette har virket for mig, og jeg føler mig mæt hele dagen stort set. Før jeg spiste så mange proteiner havde jeg også problemer med sult, men det har jeg ikke længere. En sidste ting du kan gøre er, at tælle kcalorier. Jeg ved godt det er surt at gøre i længere tid af gangen, men hvis intet andet virker er man simpelthen nødt til at få styr på indtaget og skrive ALT ned og holde sig under ligevægtsindtaget.

1. 3g protein pr. kg kropsvægt, er imo alt for meget, selvom målet er muskelvækst. I stedet er det bedre at du indtager kulhydrater, så du holder dig på ca. 2g/kg kropsvægt protein. Og husk sundt fedt, det er også en vigtig faktor indenfor muskelvækst.

2. Er uenig i følgende sætning:

Udover morgenmaden og evt. shake efter træning, bør du undgå kulhydrater(pasta, ris, kartofler)
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg synes ikke det er vildt meget du spiser, med det aktivitetsniveau du har. Jeg er også 165 cm, holder vægten fint og jeg spiser da noget mere, men er slet ikke så aktiv som dig. Umiddelbart vil jeg anbefale at du spiser flere gange om dagen. Bare noget frugt eller et stykke rugbrød eller lign. Derudover ville jeg spise noget mere kartoffel, de er efter min mening alt for udskældte, de mætter godt og længe. Da jeg prøvede en diæt uden kartofler og lign var jeg også ved at gå til af sult. Selvom jeg begyndte at spise kartofler mv igen tabte jeg mig alligevel ved bare at spise 2 - 3 stykker.

Håber det kan bruges til noget

Link to comment
Share on other sites

1. 3g protein pr. kg kropsvægt, er imo alt for meget, selvom målet er muskelvækst. I stedet er det bedre at du indtager kulhydrater, så du holder dig på ca. 2g/kg kropsvægt protein. Og husk sundt fedt, det er også en vigtig faktor indenfor muskelvækst.

2. Er uenig i følgende sætning:

Denne fremgangsmåde virker for mig. Om man skal spise 2 eller 3g per kg eller mindre er vel individuelt, og alt efter hvor man finder sine information findes der forskellige guidelines for hvormeget der bør indtages. 3g er en god mængde for mig, da det virkelig holder mig mæt dagen igennem.

Og kunne godt tænke mig at høre mere om hvorfor man bør spise en masse stivelse, når ens mål er vægttab og specifikt at holde sig mæt dagen igennem. Efter min mening mætter proteiner langt bedre end kartofler/pasta/ris.

Link to comment
Share on other sites

Denne fremgangsmåde virker for mig. Om man skal spise 2 eller 3g per kg eller mindre er vel individuelt, og alt efter hvor man finder sine information findes der forskellige guidelines for hvormeget der bør indtages. 3g er en god mængde for mig, da det virkelig holder mig mæt dagen igennem.

Og kunne godt tænke mig at høre mere om hvorfor man bør spise en masse stivelse, når ens mål er vægttab og specifikt at holde sig mæt dagen igennem. Efter min mening mætter proteiner langt bedre end kartofler/pasta/ris.

Jeg troede, at du snakkede om at undgå kartofler, hvis ens mål er muskelvækst, altså troede jeg du snakkede om dig selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der kan godt gå et godt stykke tid før mavesækken trækker sig sammen og man ikke føler den store sult længere, så det må du bide i dig indtil det er ovre, lige nu skal du holde dit fokus på at holde dit kcal indtag lavt, og sørge for at få vitaminer og miniraler nok hver dag og det er stortset det.

Når man ligepludselig går hurtigt ned i sit daglige kcal indtag så kan kroppen godt begynde at ophobe lidt extra væske, men det går over igen hurtigt hvis du holder samme tid imellem dine måltider hele dagen igennem væsken forsvinder igen, så bare drik en masse vand og skid på det for det er bare en tilvænnings periode.

Det er flot at du holder dig så aktiv det skal nok give pote i længden, bare hav tålmodighed og bliv ved med den gode stil.

Og husk nu de vitaminer og miniraler det er meget vigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Tja nu er jeg lidt langt væk fra aktuel kost-viden - men hvis jeg skal udtale mig på et personligt plan får jeg ingen (subjektiv) mæthed ud af at spise masser af fibre. Spiser bl.a. 3x gange psyllium frøskaller dagligt, både fordi det er godt på mange måder (kolesterol/immunforsvar/modvirkning af tyktarmscancer osv) men også fordi jeg er disponeret til divertikler i colon. Personligt har jeg ingen øget oplevelse af mæthed uanset om jeg spiser denne relativt høje mængde af fibre eller ej, det samme gælder rugbrød vs lyst brød (eller mere repræsentativt, fiberrigt lyst brød vs rugbrød"). Man skal huske at den største mængde vand som fibrene binder foregår i tyndtarm og colon. Men det er en diskussion jeg tit har med mine kammerater der også er godt inde i kost, de mener det modsatte, at fiber mætter helt vildt :smile: - så det vil jeg lade være op til den enkelte - eller stubbe - hvis han har viden på området :smile:

Man skal huske at vandopløselige fibre også er med til at sænke tømningshastigheden fra maven hvilket også bevirker en længere varende mæthedsfornemmelse.

Edited by Zoater
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Frugt er ikke en speciel god idé i forbindelse med slankekure (igen det er da sikkert rigtig sundt, men nu handler det jo ikke nødvendigvis om sundhed)

Huh? O_o

Som fuldstændig ny til slanke-metoder, kommer det her meget bag på mig. Jeg troede frugt i forbindelse med mellemmåltider når man vil tabe sig var en smart ide?

Edited by Cabra
Link to comment
Share on other sites

Huh? O_o

Som fuldstændig ny til slanke-metoder, kommer det her meget bag på mig. Jeg troede frugt i forbindelse med mellemmåltider når man vil tabe sig var en smart ide?

Frugt indeholder relativt mange kalorier og mætter ikke synderligt meget, alt hvad man kan sige sådanne ting om er ikke super duper til slankekure.

Dermed ikke sagt at frugt er en katastrofe, hvis man kan erstatte frugt med noget endnu værre (slik, sukker, et eller andet) så er det klart at det er bedre for kuren (og sundere) at indtage frugt. Man skal bare ikke have den idé at en god slankekur involverer at man pludselig skal til at spise en masse frugt.

Om mange små mellemmåltider er en god idé under en slankekur er kontroversielt - jeg bruger det ikke selv, men vil heller ikke sige det nødvendigvis er en dårlig idé - det er op til ens egen lyst - men hvis du spiser mange små mellemmåltider er grøntsager (fx brokkoli, agurker, tomater, evt. gulerødder) en god ting.

Link to comment
Share on other sites

spis groft - D.v.s. drop den bagel til frokost og spis noget rugbrød...

spis morgenmad - banan og mælk er ikke noget der mætter. Spis noget havregryn eller lignende.

Spis grønt - Grøntsager mætter meget mere end salat, så drop salaten og få nogle grøntsager ind i stedet. (eller sammen med salaten - det ene udelukker ikke det andet)

spis proteinrigt - Proteiner mætter, sådan er det bare!!!

Link to comment
Share on other sites

Frugt er fint under "slankekure". Indeholder relativ lidt energi og giver for de fleste en god mæthed ift energiindholdet. Dette skyldes det høje vandindhold, og relativt fine fiberindhold.

Undrer mig over dit synspunkt, men kan ikke huske hvornår vi sidst var enige om nogetsomhelst så alting er vel egentlig bare som det plejer :smile:

Jeg er enig med dig i at frugt mætter bedre end en række uheldige fødevarer hvad angår "slankekure", fx flydende kalorier. Jeg er også enig med dig i at såfremt frugt erstattes af noget mindre energitæt, fx slik eller lign. så er det en god måde at få noget sødt på under en kur. Men at det decideret er en god ting pludselig at begynde at spise masser af frugt som mange gør i tegnet af en slankekur, synes jeg ikke er nogen god idé. Man kan begynde at spise grøntsager en massé grundet en slankekur, man kan erstatte juice, sodavand, saft og mælk med vand en massé under en slankekur, man kan erstatte lyst brød med mørkt osvosv. men synes ikke det er en god idé at begynde at æde frugt en massé for at tabe sig - hvis man skal skære sit daglige kalorieindtag væsentligt ned kan kalorier i form af frugt hurtigt tælle en del.

Har også tidligere tabt mig fint på en kost indeholdende godt med frugt - omend lige præcis æbler af en eller anden grund bare gør mig mere sulten :4mewantfood:

Har også selv indtaget frugt ved alle mine slankekure, siger ikke det er nono - men når jeg har taget frugt har det været fordi jeg hungrede efter sukker, og et alternativ til frugt kunne have været noget kalorietæt mad - jeg har ikke haft taget frugt ind i en "slankekur" bare for at tage frugt ind, som jeg fx gør med proteinpulver og grøntsager.

Link to comment
Share on other sites

Mit madindtag i dag:

Morgenmad: Et stort glas kærnemælk og en banan.

Frokost: En bagel. Kæmpe portion salat af røde bønner, spinat, broccoli, rødbede, championer, rød peber og tomater.

Eftermiddag: Proteinbar

Aftensmad: 300 gram kylling, salat, ca. 30 gram kartofler.

Sen aften: 1 nektarin.

Aktivitetsniveau: 7 km. løb, styrketræning.

Udfra din størrelse og træningsmængde lyder mad mængderne på ingen måde urimelige. Din kost virker til at være meget fattig på fedt og rig på protein og med et lavt energi indhold generelt. Rent teoretisk så burde det virke for dig men desværre er det ikke alt der virker for alle! Levede selv meget fedtbegrænset en kortere periode for ca 10-11år siden med det foremål at jeg ville blive mere muskuløs. Det gik ikke rigtigt for mig som jeg havde håbet. Fedtprocenten blev højere og musklerne voksede ikke ud over det sædvanlige og desuden blev jeg ret sulten. For mit vedkommende så var det ikke nok med et højt protein indtag for at klare at dæmpe appetitten. Med et højere fedtindtag (ikke videre ekstremt men vel ca 35-45 E%) gik det noget bedre med min form.

Link to comment
Share on other sites

Undrer mig over dit synspunkt, men kan ikke huske hvornår vi sidst var enige om nogetsomhelst så alting er vel egentlig bare som det plejer :smile:

Jeg er enig med dig i at frugt mætter bedre end en række uheldige fødevarer hvad angår "slankekure", fx flydende kalorier. Jeg er også enig med dig i at såfremt frugt erstattes af noget mindre energitæt, fx slik eller lign. så er det en god måde at få noget sødt på under en kur. Men at det decideret er en god ting pludselig at begynde at spise masser af frugt som mange gør i tegnet af en slankekur, synes jeg ikke er nogen god idé. Man kan begynde at spise grøntsager en massé grundet en slankekur, man kan erstatte juice, sodavand, saft og mælk med vand en massé under en slankekur, man kan erstatte lyst brød med mørkt osvosv. men synes ikke det er en god idé at begynde at æde frugt en massé for at tabe sig - hvis man skal skære sit daglige kalorieindtag væsentligt ned kan kalorier i form af frugt hurtigt tælle en del.

Har også selv indtaget frugt ved alle mine slankekure, siger ikke det er nono - men når jeg har taget frugt har det været fordi jeg hungrede efter sukker, og et alternativ til frugt kunne have været noget kalorietæt mad - jeg har ikke haft taget frugt ind i en "slankekur" bare for at tage frugt ind, som jeg fx gør med proteinpulver og grøntsager.

Frugt (indenfor et fornuftigt interval, ligesom stort set alt andet) er på ingen måde skidt ifm en energireduceret diæt. At du er uenig baseret på dine personlige erfaringer er ok, men det er de færreste der oplever frugt som et "problem" i diæten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share