Start på max muskulatur


mrfunch
 Share

Recommended Posts

Hello

Så er jeg startet i fitness efter 4 års useriøs hjemmetræning. Kan godt mærke de 4 år har givet meget og er i grunden forholdsvis stærk, men har altid trænet funktionelle muskler. Nu vil jeg over og blive stor og derfor træne maksimal muskeltræning.

Har sat et lille program sammen, hvor jeg meget gerne vil have større patter :) Derfor kommer jeg nok til at træne dem for tit selvom jeg ikke føler mig yderligere øm i dem:

Bænkpress 3 x 8

Squat 3 x 8

Brystmaskine 3 x 8

Biceps barbel 3 x 8

Tricep dip 3 x 5

Mavemaskine 3 x 8

Rygmaskine 3 x 8

Sådan ser det mere eller mindre ud hver gang, med enten romaskine eller løbemaskine som opvarmning.

Bytter ud engang imellem med disse:

Laterals

Barbel up right row

Har tænkt på: dødløft og bent over row, men har endnu ikke fået gjort det.

Er forøvrigt 19 år, træner hver anden dag, men kan godt træne hver dag hvis det er ok? Tager en proteinshake efter hver træning og vil selv mene jeg spiser sundt og varieret.

Håber i kan give nogle inputs.

Mvh mrfunch

Link to comment
Share on other sites

Hello

Så er jeg startet i fitness efter 4 års useriøs hjemmetræning. Kan godt mærke de 4 år har givet meget og er i grunden forholdsvis stærk, men har altid trænet funktionelle muskler. Nu vil jeg over og blive stor og derfor træne maksimal muskeltræning.

Har sat et lille program sammen, hvor jeg meget gerne vil have større patter :) Derfor kommer jeg nok til at træne dem for tit selvom jeg ikke føler mig yderligere øm i dem:

Bænkpress 3 x 8

Squat 3 x 8

Brystmaskine 3 x 8

Biceps barbel 3 x 8

Tricep dip 3 x 5

Mavemaskine 3 x 8

Rygmaskine 3 x 8

Sådan ser det mere eller mindre ud hver gang, med enten romaskine eller løbemaskine som opvarmning.

Bytter ud engang imellem med disse:

Laterals

Barbel up right row

Har tænkt på: dødløft og bent over row, men har endnu ikke fået gjort det.

Er forøvrigt 19 år, træner hver anden dag, men kan godt træne hver dag hvis det er ok? Tager en proteinshake efter hver træning og vil selv mene jeg spiser sundt og varieret.

Håber i kan give nogle inputs.

Mvh mrfunch

Du mangler mere ryg med mindre du vil ligne quasimodo til sidst :unhappy: + lidt til båglår. Stiff legged dead lift vil være et godt valg eller noget leg curl.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Haha havde godt nok nogle billeder i hovedet af hvordan jeg gerne ville ende med at se ud, men må indrømme at quasimodo ikke er et af dem :)

Hvilke rygøvelser foreslår du så?

Hehe, kun at træne bryst behøves ikke gi et flot bryst, en flot holdning hjælper fandeme også meget.

Derfor er ryg træning vigtig pga mange ting.

Du er selv ind på bor, fin ide, chins, pulldowns og andre row øvelser kan du skifte med ind i mellem.

En arms row variationer vil også være en go ide.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det! Lyder til at jeg skal igang med noget BOR og dødløft. Fik faktisk trænet lidt igår herhjemme med noget lying row. Var faktisk en meget nice øvelse :)

Men i skal have tak, jeg ved nogenlunde hvordan jeg skal gå videre. Og så må vi jo se hvordan det funger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share