Hvordan kan i tage så meget? Kg


Jalle2
 Share

Recommended Posts

Hej MOL :smile:

Når jeg læser forskellige træningsblog's igennem ser jeg fuldstændig vilde stats på de 3 store:

Eks: Bænk: 120 kg - Squat: 150 kg dødløft: 200 kg. Hvad sker der!? :crazy: Hvor lang tid har i brugt på at træne jer op til dette stadie?

Ja jeg er imponeret, og især fordi mine stats stinker efter 1-1,5 måned:

Bænk: 20 kg

Squat: 20 kg (Går op til 30 kg her næste gang)

Dødløft: 20 kg.

Umiddelbart vil i sige det lyder som kællinge stats og det føler jeg sku også lidt det er!? :sneaky2:

Er først begyndt her for for 3 ugers tid siden at køre helt frit af de overnævnte.

Mit program ser sådan ud:

Fullbody:

Ben:

- Benpres: 200 kg

- Leg extension: 90-100 kg

- Leg curls: ?

- Squat: 20 kg

Mave:

- Maskine 110 kg + skive.

Overkrop:

- Side laterals: 2,5 kg (i hver vægt)

- Rotating dumbbell press: 5 kg

- Barbell Curls: 20 kg.

- Bænpres: 20 kg.

Sæt/reps: 3 x 5

Træner for styrke & eksplosivt /tungt, og IKKE masse! Kan det have noget med det at gøre?

Det kommer jo slet ikke i NÆRHEDEN af hvad i tager :crazy: det lyder helt vildt når man kigger på forskellige blogs, så kunne virkelig godt tænke mig at vide hvor lang tid i har været om at opnå så vilde stats, for føler mig som en lille bitch :dry:

Data på krop:

Alder: 19

Højde: 191 cm

Vægt: 75

Kropsbygning: Spinkel

Mvh Max

-

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjahh.. jeg er jo så en af de der kællinger .. eller bitch eller hvordan du nu kalder det.. mange tak for de fine ord.. :sneaky2:

Men eller var min første tanke at du måske kører lidt for mange øvelser pr. muskel, når nu du træner fullbody. 4 øvelser til ben? Jeg ville ikke kunne holde til det, så ville jeg i hvert fald heller ikke ku tage så meget.

Jeg tager 35 i bænk, 45 i squat og omkring 50-60 i dødløft, og er en pige på kun 50 kg. men jeg kører også kun en og højst to øvelser pr. del. hvilket ikke udmatter sådan.

Desuden synes jeg der mangler noget til ryggen??

Mvh.

Dorte

Link to comment
Share on other sites

Nogen er jo bare stærkere end andre, men mon ikke du blir' stærkere med tiden, hvis du holder dig til træningen? Så vidt jeg ved har du ikke trænet særlig længe, og ligner du stadig det billede du uploadede er du meget tynd, som de kloge siger:"you can't flex bone".

PS: hvordan kan du have sat det der program sammen med de råd jeg ved du har fået? :laugh:

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Bænk: 20 kg

Squat: 20 kg (Går op til 30 kg her næste gang)

Dødløft: 20 kg.

Det afhænger måske af hvordan du udregner det du løfter?

20kg er hvad en almindelig stang vejer alene, uden vægte sat på. Jeg mistænker dig lidt for (Det var ihvertfald sådan jeg gjorde i starten) kun at tænke på hvad der sidder på hver side?! Hvis du har 20kg siddende på hver side giver det: 20 + 20 +20 = 60kg.

Link to comment
Share on other sites

Tålmod min ven, tålmod.

Du har trænet 1½ måned, og sammenligner stats med folk der har trænet både 5, 10 og 15 år.

Rom blev ikke bygget på en dag. Nogle har bedre gener end andre, nogle er mere dedikerede end andre. Det varierer naturligvis hvor hurtigt man bliver stor og stærk. Men alle, og jeg gentager alle, kan træne sig op til et rimeligt stade. For nogle af os tager det bare lang tid. Det skal nok komme

Link to comment
Share on other sites

Jeg løfter også selv omkring det, du gør (24 kg). Jeg har løftet i nogle måneder. Det bekymrer mig nu ikke, jeg putter jo et par kilo mere på hver uge, så det er jo bare et spørgsmål om tålmodighed, før de store tal indtræffer. Vi kan jo støtte hinanden moralsk til vi når op på en mere anstændig vægt :laugh:

Men mit program har mere fokus på at lave nogle få, gode compound-øvelser. De store compound-øvelser giver bedre generel muskelvækst end isolationsøvelser på maskine og styrker også de stabiliserende muskler.

Her er hvad jeg laver; jeg skifter mellem to forskellige fullbody-rutiner og så holder jeg en eller to dages pause ind imellem til at restituere.

Dag 1:

Bænkpres

Yates Row

Deadlift

Dag 2:

Incline Bænkpres

Bent-over Rows

Bulgarian squats

Derudover laver jeg som regel nogle calf-raises og tibia-raises og så laver jeg nogle øvelser for at styrke skuldrene (rotator-cuff øvelser), men det ovenstående er essensen i det.

Det allervigtigste: spis sundt og sov ordentligt! Du bliver stærkere IND IMELLEM at du træner. Jeg spiser flere gange om dagen en ordentlig gang fuldkornsbulgur eller fuldkornspasta med kyllingebryst, grøntsager og en gang hytteost. Derudover godt med havregryn og nødder med a38 til morgenmad og før sengetid og vitaminpiller+fiskeolie hver dag. Laks til aften når jeg har råd. :bigsmile:

Og husk: somewhere there's ALWAYS a little chinese girl warming up with your max weight! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil være stærk så træn i en styrkeløft klub eller lignende.

Grunden til du er slap, er at du ikke har trænet særligt længe. Jeg var lige så slap som dig da jeg startede, og er mindre slap nu.

Squat 200 bænk 140 død 240 og regner med en sjat mere til december til Cph Cup.

Dit valg af ord var lidt skidt når man tænker på hvor stærke kvinder der findes her på MOL.

Bozne, Queenpearl, Norah, Hoosier og Linis er alle stærkere end en del drenge/mænd.

Link to comment
Share on other sites

Sorry for ordene, men sammenlignede med en normalt utrænet kvinde/pige, da jeg ikke ser 20 kg som en skid i forhold til 170.

Trækker ordene i mig igen for dem der fik det dårligt af det. My bad. :blush:

Søren W: Jeg har ihvertfald taget sq/dl/bp til mig i frit, hvor det før var i smith (sq/bp), Og de andre øvelser er dem jeg havde til at starte med. Ja jeg er meget tynd så, kan det være noget af det?

Men hvis i kan komme med ændringer som vil være specifikt til en athlet og ikke en bb'er så vil jeg være åben.

Lige et spørgsmål: Hvor bredt rammer squat mht understellet? Hvor mange øvelser kan fjernes af dem jeg ellers har til ben, som squat går ind og rammer?

Men de stats som jeg nævner mht 120, 150 osv. er det 10-15 års arbejde før mna kan komme op på det?

Dthy: Undskylder endnu engang. Mht ryggen har jeg dødløft som skulle være den absolut bedste ryg øvelse? Eller findes der flere?

AndersL: Ja men 20 kg er ialt vægtene på hver side dvs. 10 kg på hver. Minus stangens vægt. Så regne: 20 + 20 = 40 kg ialt. Men det var fordi at folk sagde at ligefrem at opveje stangen måske var at overdrive lidt, så tænkte det var dumt at smide den med her.

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Tålmod min ven, tålmod.

Du har trænet 1½ måned, og sammenligner stats med folk der har trænet både 5, 10 og 15 år.

Rom blev ikke bygget på en dag. Nogle har bedre gener end andre, nogle er mere dedikerede end andre. Det varierer naturligvis hvor hurtigt man bliver stor og stærk. Men alle, og jeg gentager alle, kan træne sig op til et rimeligt stade. For nogle af os tager det bare lang tid. Det skal nok komme

For nogen af os? Buhuu kig lige på dig signatur og tør øjnene mister :wink:

Link to comment
Share on other sites

Få for guds skyld nogen til at tjekke din teknik.

Squat Bænkpres og dødløft er fremragende øvelser. De er bare noget teknik og funktionskrævende (din krop skal fungere godt, være smidig nok etc.).

Derfor: få hjælp til dem, eller som minimum post videoer af din træning her på mol så du kan få hjælp til teknikken.

Jeg har set alt for mange MOL'er, som på nettet har fået råd om at bruge de fremragende basisøvelser og laver elendig potentielt sundhedsskadelig teknik. Som begynder har du en oplagt chance for at få styr på din teknik fra starten af, grib den!

En god teknik vil give dig hurtigere sikrere fremgang.

Link to comment
Share on other sites

...

Er først begyndt her for for 3 ugers tid siden at køre helt frit af de overnævnte.

...

Mit program ser sådan ud:

Fullbody:

Ben:

- Benpres: 200 kg

- Leg extension: 90-100 kg

- Leg curls: ?

- Squat: 20 kg

Mave:

- Maskine 110 kg + skive.

Overkrop:

- Side laterals: 2,5 kg (i hver vægt)

- Rotating dumbbell press: 5 kg

- Barbell Curls: 20 kg.

- Bænpres: 20 kg.

Sæt/reps: 3 x 5

Træner for styrke & eksplosivt /tungt, og IKKE masse! Kan det have noget med det at gøre?

...

Data på krop:

Alder: 19

Højde: 191 cm

Vægt: 75

Kropsbygning: Spinkel

For det første: Vær tålmodig - du har trænet 1-1½ måned og det er ingenting. Det er forresten en god ide at køre 8-12 reps de første 2-3 måneder for at styrke sener og led og vænne dem til at blive belastet mere end normalt.

Mht dit program ville jeg starte med bænkpres og træne squat eller dødløft tidligt i programmet så du ikke er træt når du træner disse øvelser.

Hvor ofte træner du forresten?

Sidst men ikke mindst er din kost mindst lige så vigtig som din træning - det er der en masse gode artikler om herinde.

Held og lykke

sunek

Link to comment
Share on other sites

Okay, men skal jeg starte med de 3 store og så fortsætte med de supplerende eller hvordan skal de ligge, for kan nikke genkendende (staveplade) til at jeg ikke har 100% overskud til at køre dem eftersom de ligger til sidst i hver træning (Ben - overkrop)

Kosten har jeg fuldstændig styr på så ingen kvaler der!

Træningen foregår 1 gang om ugen, men er virkelig busted efterfølgende og har brug for 4-5 dage til at komme mig og have helt lyst til at fare ned i centret igen (For lidt tid om ugen?) Men der passer det bedst med skolen osv da jeg har rimelig lange dage til kl 3 og er hjemme kl 4, så der er ikke det store overskud.

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Træningen foregår 1 gang om ugen, men er virkelig busted efterfølgende og har brug for 4-5 dage til at komme mig og have helt lyst til at fare ned i centret igen (For lidt tid om ugen?) Men der passer det bedst med skolen osv da jeg har rimelig lange dage til kl 3 og er hjemme kl 4, så der er ikke det store overskud.

En gang om ugen rækker desværre ikke langt. Du kan ikke forvente nogle nævne værdige resultater med så lille en indats. 3 gange om ugen skal du nok nærmere gå efter

Link to comment
Share on other sites

Det har jo så også taget 7 år at opnå. Plus det løse. Det er IMO lang tid i forhold til så mange andre. Jeg klager ikke, det var blot for at understrege at ting tager tid.

Lad være med at skyde skylden på dine gener.

Link to comment
Share on other sites

Okay, men skal jeg starte med de 3 store og så fortsætte med de supplerende eller hvordan skal de ligge, for kan nikke genkendende (staveplade) til at jeg ikke har 100% overskud til at køre dem eftersom de ligger til sidst i hver træning (Ben - overkrop)

Kosten har jeg fuldstændig styr på så ingen kvaler der!

Træningen foregår 1 gang om ugen, men er virkelig busted efterfølgende og har brug for 4-5 dage til at komme mig og have helt lyst til at fare ned i centret igen (For lidt tid om ugen?) Men der passer det bedst med skolen osv da jeg har rimelig lange dage til kl 3 og er hjemme kl 4, så der er ikke det store overskud.

Hvis det er hårdt at komme igennem er det måske fordi de er for hårdt. Prøv at skift dødløft ud med backraises.

Prøv at se om du kan få en enkelt dag mere ind, så du kommer op på 2x ugentligt. Det er rigeligt.

Link to comment
Share on other sites

Okay, men skal jeg starte med de 3 store og så fortsætte med de supplerende eller hvordan skal de ligge, for kan nikke genkendende (staveplade) til at jeg ikke har 100% overskud til at køre dem eftersom de ligger til sidst i hver træning (Ben - overkrop)

Kosten har jeg fuldstændig styr på så ingen kvaler der!

Træningen foregår 1 gang om ugen, men er virkelig busted efterfølgende og har brug for 4-5 dage til at komme mig og have helt lyst til at fare ned i centret igen (For lidt tid om ugen?) Men der passer det bedst med skolen osv da jeg har rimelig lange dage til kl 3 og er hjemme kl 4, så der er ikke det store overskud.

Du kommer aldrig til at få bedre forhold til træning end nu.

Når du begynder at arbejde og får pligter over for partner familie etc får du meget mindre tid.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft er strålende - så længe du laver det korrekt.

Kunne bare ikke finde dødløft i det program du havde skrevet.

Jeg træner squat eller lunges til benene.. og så en enkelt øvelse for lægmusklerne. Prøver så bare at variere øvelserne en gang imellem så jeg ikke får for meget af det samme.

Link to comment
Share on other sites

Læs tråden igen. Det ligger mere eller mindre direkte i hvad han skriver. Det er Blackice i en nøddeskal.

1: Naturligvis spiller gener en stor rolle. Også for mig

2: Der er mange ting der er mig en i nøddeskal. Men jeg tror ikke du er manden til at udtale dig om hvad der er "mig i en nøddeskal"

3: Hvis du læser, så skriver jeg også i min signatur, at mine resultater er opnået med semi seriøs indsats. Altså er jeg fuldt ud klar over at indsatsen også kunne være større.

4: Hvis du skal være personlig, så skriv til mig, og hold det ude af trådene

Link to comment
Share on other sites

3: Hvis du læser, så skriver jeg også i min signatur, at mine resultater er opnået med semi seriøs indsats. Altså er jeg fuldt ud klar over at indsatsen også kunne være større.

Jeg har altid synes det var det mest lamme jeg nogensinde har læst i en signatur. Rimelig gode resultater postes så vi alle skal se dem, men lige med den kommentar at du ikke rigtig har gidet :laugh:

Att. Jalle: I den første tråd du lavede, hvor du blev flamet til døde, fik du der ikke en masse gode træningsrås, sådan husker jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share