Hvordan kan i tage så meget? Kg


Jalle2
 Share

Recommended Posts

Jeg ville nok selv vælge et program ala. Rippetoes i starten, hvis jeg stod i din situation:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...amp;hl=RIPPETOE

for young males that weigh between 150-200 lbs., deadlifts can move up 15-20 lbs. per workout, squats 10-15 lbs., with continued steady progress for 3-4 weeks before slowing down to half that rate. Bench presses, presses, and cleans can move up 5-10 lbs. per workout, with progress on these exercises slowing down to 2.5-5 lbs. per workout after only 2-3 weeks. Young women make progress on the squat and the deadlift at about the same rate, adjusted for bodyweight, but much slower on the press, the bench press, cleans and snatches, and assistance exercises.

Hvis du er i stand til at følge den maximale fremgang, som beskrevet ovenover, så kan du jo selv regne lidt på, hvornår og hvor meget du har mulighed for at øge dine løft I STARTEN. :)

fungerer ellers fantastisk i mange tilfælde :wink:

Enig, og jeg mener iøvrigt, det Søren snakker om er kommet HELT ude at proportion - det eneste der er afgørende er selvfølgelig de forskellige parametre der indgår, jeg mener personligt slet ikke det overhovedet kan stilles op på den måde!

Mvh

Helio

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

fungerer ellers fantastisk i mange tilfælde :wink:

Alt virker i et stykke tid.

Søren W: Okay, men hvad øvelser du så anbefale til en god massiv ryg? Ikke stor bb muskel ryg, men stærk og bred ryg! :wink: noget bent-over row?

Det næste bliver vel at du siger du gerne vil have slanke og smidige muskler, og ikke de bøffelagtige BB'ere render rundt med? BB'ere med store rygge har stærke rygge, og de kører masser af rows, bent-over varianten er et fint bud på en god øvelse.

Jeg ville nok selv vælge et program ala. Rippetoes i starten, hvis jeg stod i din situation:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...amp;hl=RIPPETOE

Hvis du er i stand til at følge den maximale fremgang, som beskrevet ovenover, så kan du jo selv regne lidt på, hvornår og hvor meget du har mulighed for at øge dine løft I STARTEN. :)

Enig, og jeg mener iøvrigt, det Søren snakker om er kommet HELT ude at proportion - det eneste der er afgørende er selvfølgelig de forskellige parametre der indgår, jeg mener personligt slet ikke det overhovedet kan stilles op på den måde!

Mvh

Helio

Det er klart at tingene ikke er så firkantede, at squat og dødløft ALDRIG må trænes samme dag, som det ses i rippetoes program kan det gøres med behersket volumen, alt andet vil jeg stadig mener er overkill. Det siger sig selv at det ikke holder at køre to compound øvelser, der rammer 80% af de samme muskler, samme dag, hvis det altså er med vægt og volumen, der kan bruges til noget.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at tingene ikke er så firkantede, at squat og dødløft ALDRIG må trænes samme dag, som det ses i rippetoes program kan det gøres med behersket volumen, alt andet vil jeg stadig mener er overkill. Det siger sig selv at det ikke holder at køre to compound øvelser, der rammer 80% af de samme muskler, samme dag, hvis det altså er med vægt og volumen, der kan bruges til noget.

Selvfølgelig siger det ikke nødvendigvis sig selv! - Jeg syntes det er ærgeligt når ellers gode pointer bliver kørt så ekstremt langt ud. Der er MANGE måder at stille fornuftige træningsprogrammer op, mange mekanismer og mange parametre man kan spille på, og mindst lige så mange formål, mål, situationer osv, der kan og bør tages højde for.

Det er klart, at tror man, at man NØDVENDIGVIS kan fordoble ens kapacitet i en kæde, muskel, MU' eller hvad det nu er for en størrelse vi lige snakker om, ved blot at smide en ekstra (eller endnu flere) øvelser ind, så tager man selvfølgelig sikkert fejl... Men så ser jeg heller ingen grund til at gå meget videre i de generelle konklusioner på området.

Det siger sig selv at det ikke holder at køre to compound øvelser, der rammer 80% af de samme muskler, samme dag, hvis det altså er med vægt og volumen, der kan bruges til noget.

Det her er iøvrigt noget værre vrøvl - og det du skrev først, og så dette, modsiger selvfølgelig osse hinanden fuldstændigt :)

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Udtrykte mig forkert IGEN :tongue:

Selvfølgelig vil jeg få en massiv ryg med makeringer som jeg kan se mine ben og arme er på vej til (KUn lidt på vej!!) Da jeg træner styrke og ikke for masse. Jeg hentydede bare til indirekte bbs ryg med masse som s¨ud til at være enormt tung og ubevæglig grundet massen. Som smedens på bb.dk. Man kan jo ikke sige at en øvelse er bedst til masse eller styrke da de 2 ting føles af, og det er sæt/reps der afgør hvilket et som skal udtrykkes mest.

My bad!

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig siger det ikke nødvendigvis sig selv! - Jeg syntes det er ærgeligt når ellers gode pointer bliver kørt så ekstremt langt ud. Der er MANGE måder at stille fornuftige træningsprogrammer op, mange mekanismer og mange parametre man kan spille på, og mindst lige så mange formål, mål, situationer osv, der kan og bør tages højde for.

Det er klart, at tror man, at man NØDVENDIGVIS kan fordoble ens kapacitet i en kæde, muskel, MU' eller hvad det nu er for en størrelse vi lige snakker om, ved blot at smide en ekstra (eller endnu flere) øvelser ind, så tager man selvfølgelig sikkert fejl... Men så ser jeg heller ingen grund til at gå meget videre i de generelle konklusioner på området.

Det her er iøvrigt noget værre vrøvl - og det du skrev først, og så dette, modsiger selvfølgelig osse hinanden fuldstændigt :)

M.V.H

Helio

Jeg synes ikke jeg modsiger mig selv, men man kan selvfølgelig altid tolke det som fanden læser biblen. Det er klart at har man ikke udtømt dagens potentiale i f.eks. squat, så kan man godt træne noget dødløft, men har man det ville jeg synes det var vanvid at gøre det. I så fald ville det være bedre at ramme det man mangler med mindre øvelser/isolationsøvelser. Jeg kan slet ikke se argumentet for at træne begge øvelser samme dag, såfremt man altså har i sinde at løfte sig nogenlunde ud i det ene eller andet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke jeg modsiger mig selv, men man kan selvfølgelig altid tolke det som fanden læser biblen. Det er klart at har man ikke udtømt dagens potentiale i f.eks. squat, så kan man godt træne noget dødløft, men har man det ville jeg synes det var vanvid at gøre det. I så fald ville det være bedre at ramme det man mangler med mindre øvelser/isolationsøvelser. Jeg kan slet ikke se argumentet for at træne begge øvelser samme dag, såfremt man altså har i sinde at løfte sig nogenlunde ud i det ene eller andet.

Det kan man selvfølgelig godt, men det gjorde jeg nu ikke! (måske skrev du noget andet end du mente?)!

Igen, jeg syntes du ser ALT ALT ALT, for snævert på problematikken - faktisk syntes jeg det nu begynder desideret at blive noget værre vrøvl. Det er en alt for simplificeret, og snævertsynet vinkel du ser ikke bare problematikken men trænings fysiologien, og træningsteorien i almindelighed fra! - Derfor siger jeg stadig du godt kan have en pointen, du køre den bare så langt ud, at det bliver noget desideret vrøvl (som sagt min mening)!

Jeg bliver iøvrigt lige nødt til at spørge hvem det genetiskt begavede rovdyr, du har på dit avatar er? :D

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Udtrykte mig forkert IGEN :tongue:

Selvfølgelig vil jeg få en massiv ryg med makeringer som jeg kan se mine ben og arme er på vej til (KUn lidt på vej!!) Da jeg træner styrke og ikke for masse. Jeg hentydede bare til indirekte bbs ryg med masse som s¨ud til at være enormt tung og ubevæglig grundet massen. Som smedens på bb.dk. Man kan jo ikke sige at en øvelse er bedst til masse eller styrke da de 2 ting føles af, og det er sæt/reps der afgør hvilket et som skal udtrykkes mest.

My bad!

Hvis du er bare en lille smule smart - så indser, du selvfølgelig allerede nu, at du træningsmæssigt, må starte med at ligge et ordentligt fundament, og begynde at se på det store billede, i stedet for at ende snævnertsynet (det er ikke ment så hårdt som det lyder, det er vel det de fleste begyndere kommer til)

Samtidigt selvfølgelig justere din kost profil hensigtsmæssigt.

En af de hurtigste måder at gøre dette på, vil sikkert være at ligge ud med en omgang "starting strength" eller lighende, kombineret med en ordentlig og rigelig kost, begynde at angribe og fixe de mobilitets svagheder du evt. måtte ha mm.

Derefter ville jeg fokusere på nogle andre ting træningsmæssigt (nu kan jeg ikke planlægge hele din trænings forløb for dig), men jeg ville i denne periode, rippe fedtprocenten godt i bund.

Mvh

Helio

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at tingene ikke er så firkantede, at squat og dødløft ALDRIG må trænes samme dag, som det ses i rippetoes program kan det gøres med behersket volumen, alt andet vil jeg stadig mener er overkill. Det siger sig selv at det ikke holder at køre to compound øvelser, der rammer 80% af de samme muskler, samme dag, hvis det altså er med vægt og volumen, der kan bruges til noget.

det er da noget vrøvl og Helio beskriver fint hvorfor.

Troede egentlig en som dig vidste bedre. Men fair nok hvis du ikke mener atleter fra bla NFL og lign kører med vægte og volumen "der kan bruges til noget"

Link to comment
Share on other sites

det er da noget vrøvl og Helio beskriver fint hvorfor.

Troede egentlig en som dig vidste bedre. Men fair nok hvis du ikke mener atleter fra bla NFL og lign kører med vægte og volumen "der kan bruges til noget"

Hvorfor er det noget vrøvl? Hvad er argumentet for at køre løftene samme dag? Squat og dødløft er to af de øvelser, der takserer kroppen aller mest, de rammer ca. 80% af det samme, så hvorfor træne dem samme dag, man vil komme til at træne ét af løftene udtrættet, hvorfor vil man det?

Der er mange der træner uhensigtsmæssigt, men stadig opnår gode resultater, det kan være af mange forskellige grunde. F.eks. kan jeg da godt finde et eller andet Flex BB program frem uden én eneste compound øvelse og en huuge BB'er, der er fortaler for det, gør det programmet godt?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er bare en lille smule smart - så indser, du selvfølgelig allerede nu, at du træningsmæssigt, må starte med at ligge et ordentligt fundament, og begynde at se på det store billede, i stedet for at ende snævnertsynet (det er ikke ment så hårdt som det lyder, det er vel det de fleste begyndere kommer til)

Samtidigt selvfølgelig justere din kost profil hensigtsmæssigt.

En af de hurtigste måder at gøre dette på, vil sikkert være at ligge ud med en omgang "starting strength" eller lighende, kombineret med en ordentlig og rigelig kost, begynde at angribe og fixe de mobilitets svagheder du evt. måtte ha mm.

Derefter ville jeg fokusere på nogle andre ting træningsmæssigt (nu kan jeg ikke planlægge hele din trænings forløb for dig), men jeg ville i denne periode, rippe fedtprocenten godt i bund.

Mvh

Helio

"rippe fedtprocenten godt i bund". Det fremgår af første indlæg i tråden, at Jalle2 vejer 75 kg og er 191 cm høj. Et eller andet siger mig, hans fedtprocent er godt i bund allerede.

Link to comment
Share on other sites

Søren W, så længe du stadig ikke forstår det jeg skriver, er det desværre ret umuligt at kommentere dit indlæg?! Der kan være mange argumenter for at køre squat og dødløft sammen (se på Ripptoe igen foreksempel, og det du rent faktisk selv skrev, netop i relation til en fundament fase, hos en begynder), der er MASSER af gode programmer der på MESO plan benytter squat og dødløft i samme pas (jeg vil tro jeg ihvertfald kan nævne de første 50, hvis ikke 500 - og nej, jeg snakker ikke om flex progammer osv!), men selvfølgelig gælder det også visa versus, eller med dårlige programmer der er dårlige fordi dødløft of squat kombineres uhensigtsmæssigt (det kan næppe være kontroversielt?)

- min pointe var netop at du aldrig kan sætte det op på den generelle måde som du gør det - og så er det simpelthen helt hen i vejeret at tro man KUN kan strukturere en hel makro træningsplan udelukkende efter de få parametre du her benytter! - Jeg kan kun anbefale dig at læse mine indlæg et par gange mere, og se om du er med på hvad jeg rent faktisk skrev, og selvfølgelig også mente med dem, såfremt jeg ikke har utrykt det klart nok!

For lige at nævne en ting mere, så kan man IMO heller ikke diskutere "overlap" på samme måde som du fremlægger det, eller det KAN man måske godt, men det er selvfølgelig ikke den fulde sandhed der fremlægges. Du kan ikke bare se alene på hvilke muskelgrupper der aktiveres hvor meget osv, der er også ting såsom MU patterens og dertil rekruttering, et hav af neurologiskefænomener osv der kan tages hensyn til mm. alt sammen noget der i visse sammenhænge kan være pisse vigtigt, i andre næsten helt ligegyldige! Nogle gange kan det være hensigtsmæssigt at stimulere de samme pathways mere eller mindre frekvent, med mere eller mindre volumen, intensitet osv. Det er eksempelvis ofte, også helt forskelligt, hvornår, osv. en given lænderyg kan holde til hvad, og hvor meget!

OG hvor meget squat og dødløft taksere, afhænger i øvrigt IGEN, udelukkende af, med hvilke parametre man benytter dem!

Jeg gentager selvfølgelig også lige, at jeg syntes du vel et eller andet sted havde en fin nok pointe, for eksempel at for mange begyndere ofte forsøger at lave for meget, for hurtigt, og dermed i for ringe "tilstand"...

"rippe fedtprocenten godt i bund". Det fremgår af første indlæg i tråden, at Jalle2 vejer 75 kg og er 191 cm høj. Et eller andet siger mig, hans fedtprocent er godt i bund allerede.

Nu skriver jeg rippe fedtprocenten helt i bund EFTER fundaments fasen er overstået.

Det er meget normalt at smide 10 kg fedt eller en del mere med på kroppen, hvis man følger Ripptoes approach efter bogen, og jeg ville ikke nødvendigvis se en sådan fundament periode som værende slut, blot fordi man har gennemførst den del af forløbet. Det kan godt være min pointen fremstod lidt små skæv - generelt mener jeg bare masse (ihvertfald EFTER 'begynder fundament' perioden) tillægges bedst på en lav fedtprocent (jeg har før skrevet min mening om dette emne i andre indlæg).

Mvh

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kende rikke mange der strukturer det så de kører igennem på dødløft og squat på samme dag.

Det er let at undgå det i sin planlægning og jeg kan ikke se hvorfor man skulle.

Poul - Nu er det jo givetvis svært at vide eksakt hvad du mener med 'køre igennem', den eneste forståelse der giver mening ud fra det du mener, må være at træne øvelsen i en grad hvormed den har betydning! - i så fald må jeg nok sige, (hvad jeg mener at have fornemmelse af ikke passer), at du har en for snæver inspirations kreds! :tongue::laugh:

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Der er ikke et sekunds tvivl om at der findes mennesker med langt bedre genetik. Jeg har jo som du ved trænet rimelig længe, og set folk komme ind for højre, som var yngre, som træner tåbeligt, spiser tåbeligt, og alligevel bliver stærkere inden for rimelig kort tid. Nej der er ikke mange af dem, men de er der. Pt træner jeg med en 20årig som dødløfter 290kg, uden at træne med styrkeløft for øje. I min gamle klub har vi en på 22 som bænker 180kg raw, uden at have fået to minutters vejledning af en erfaren bænker.

Markus P. Hansen har været skadet i håndleddet i ca. to år, og har mildest talt ikke lavet andet end at køre Sheiko i dødløft og squat. Så det er ikke korrekt :smile:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Kosten har jeg fuldstændig styr på så ingen kvaler der!

Træningen foregår 1 gang om ugen, men er virkelig busted efterfølgende og har brug for 4-5 dage til at komme mig og have helt lyst til at fare ned i centret igen (For lidt tid om ugen?) Men der passer det bedst med skolen osv da jeg har rimelig lange dage til kl 3 og er hjemme kl 4, så der er ikke det store overskud.

Hm du er 191cm og vejer 75kg. og så siger du at DU har fuldstændig styr på kosten................... NEJ - læs læs og æd noget mere!

kl. 3 og fire... sådan vil det være resten af dit liv, eller længere! med mindre du bliver førtidspensionist... Så accepter det og gå ned og træn.

jo mere træning jo bedre resultat! - træner man bænkpress hver dag går det hurtigt, træner man bænkpres 1 gang hver 14 dag, går det langsomt...

Link to comment
Share on other sites

Hm du er 191cm og vejer 75kg. og så siger du at DU har fuldstændig styr på kosten................... NEJ - læs læs og æd noget mere!

kl. 3 og fire... sådan vil det være resten af dit liv, eller længere! med mindre du bliver førtidspensionist... Så accepter det og gå ned og træn.

jo mere træning jo bedre resultat! - træner man bænkpress hver dag går det hurtigt, træner man bænkpres 1 gang hver 14 dag, går det langsomt...

Ved Gud, hvor du vrøvler :smile: Mere er ikke nødvendigvis bedre, omend vi er enige om, at Jalla nok godt kunne skrue lidt op for frekvensen :smile:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun anbefale dig at læse mine indlæg et par gange mere, og se om du er med på hvad jeg rent faktisk skrev, og selvfølgelig også mente med dem, såfremt jeg ikke har utrykt det klart nok!

Klassisk Helibozo. "Mine indlæg er så komplekse og fulde af svære fremmedord og lærde vendinger at folk liiige skal huske at læse dem et par gange for at fatte hvad jeg mener. For jeg er klogere end dem."

Erik>> lulz

Link to comment
Share on other sites

Hm du er 191cm og vejer 75kg. og så siger du at DU har fuldstændig styr på kosten................... NEJ - læs læs og æd noget mere!

kl. 3 og fire... sådan vil det være resten af dit liv, eller længere! med mindre du bliver førtidspensionist... Så accepter det og gå ned og træn.

jo mere træning jo bedre resultat! - træner man bænkpress hver dag går det hurtigt, træner man bænkpres 1 gang hver 14 dag, går det langsomt...

TIl TRÅDSTARTER: lad dig endelig ikke forvirre af det ovenstående indlæg.. han vrøvler bare BIG TIME...

Link to comment
Share on other sites

Bo Th: Hmm Problemet er at hvis jeg skulle komme op og veje mere skulle jeg øge min muskelmasse, hvilket jeg prøver at undgå så vidt muligt, da jeg gerne vil kunne bevæge mig fornuftigt fremaf og ikke komme til at blive tung og ubevægelig.

Som Nogle siger: Æd til du nærmest brækker dig! Det er ikke muligt for mig da mit stofskifte simpelthen ikke tillader at jeg kan øge vægten via kosten, så har pt ikke mulighed for at komme til at veje mere via kosten.

Min fedt procent er pt 10% (Dog målt med en en badevægt som har en større fejlprocent en hvad godt er) Men har en front ligeså flad osm et bræt. Jeg har intet fedt synligt, så min fedt procent er godt ibund. :wink: '

Men man SKAL da ikke veje mere for at blive stærkere eller? Kunne jeg godt tænke mig at vide :smile:

Link to comment
Share on other sites

Markus P. Hansen har været skadet i håndleddet i ca. to år, og har mildest talt ikke lavet andet end at køre Sheiko i dødløft og squat. Så det er ikke korrekt :smile:

Ovenstående er så heller ikke korrekt. Markus ER stadig skadet i håndleddet, og står foran endnu en operation. Han har kørt flere sheiko pas, MEN, han har endnu ikke kørt dem konventionelt. De har alle været modificeret til Vægtløfter brug, og derfor er mange af øvelserne byttet ud med andre.

Derfor er det ganske rigtigt da jeg skrev at han ikke har trænet med styrkeløft for øje. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ovenstående er så heller ikke korrekt. Markus ER stadig skadet i håndleddet, og står foran endnu en operation.

Har Erik sagt at han ikke er skadet mere?

Han har kørt flere sheiko pas, MEN, han har endnu ikke kørt dem konventionelt. De har alle været modificeret til Vægtløfter brug, og derfor er mange af øvelserne byttet ud med andre.

Derfor er det ganske rigtigt da jeg skrev at han ikke har trænet med styrkeløft for øje. :wink:

Sikke en gang bullshit. Og så det "wink" til at slutte af med lol. Du blev snuppet i at pynte så lad nu være med at spjætte i kviksandet.

Jalle>> Hvis du kører bent over barbell rows bliver du kæmpe stor på 2 mdr. Så stor at du næsten bliver ubevægelig, så hold dig langt væk fra den øvelse.

Tror du helt ærligt at du ikke kan tage på ved at spise mere end du gør nu?

Hvis dit mål er at blive en hurtig sprinter mangler du nok i omegnen af 15kg muskelmasse. Det opnår du ikke ved at spise chips og leverpostejsmadder i samme mængder som en 7-årig pige. Tænk dig nu om mand!?

Link to comment
Share on other sites

Har Erik sagt at han ikke er skadet mere?

"Har været" er så vidt jeg ved datid. :smile:

Sikke en gang bullshit. Og så det "wink" til at slutte af med lol. Du blev snuppet i at pynte så lad nu være med at spjætte i kviksandet.

Jalle>> Hvis du kører bent over barbell rows bliver du kæmpe stor på 2 mdr. Så stor at du næsten bliver ubevægelig, så hold dig langt væk fra den øvelse.

Tror du helt ærligt at du ikke kan tage på ved at spise mere end du gør nu?

Hvis dit mål er at blive en hurtig sprinter mangler du nok i omegnen af 15kg muskelmasse. Det opnår du ikke ved at spise chips og leverpostejsmadder i samme mængder som en 7-årig pige. Tænk dig nu om mand!?

Du er meget velkommen i BVK. Så kan du jo selv spørge ham om han har trænet med styrkeløft for øje. Du kan også få hans mobil nummer?

Styr jeres hekse jagt. Jeg skrev at han ikke træner styrkeløft. Det er absolut korrekt. Hvor mange på 19-20år kender du der kan trække i nærheden af 300kg i dødløft?

Essensen var at generne spiller en stor rolle. Det budskab kom vidst rimelig tydeligt frem. Styrkeløft eller ej.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Bo Th: Hmm Problemet er at hvis jeg skulle komme op og veje mere skulle jeg øge min muskelmasse, hvilket jeg prøver at undgå så vidt muligt, da jeg gerne vil kunne bevæge mig fornuftigt fremaf og ikke komme til at blive tung og ubevægelig.

Usain Bolt er 3cm højere end dig, men vejer alligevel 10kg mere. Du nævnt i din gamle tråd i "Generelt" (Så vidt jeg kan se er den slettet?), at drag racers er skåret helt ind til benet, hvilket er din argumentation for at være så tynd så mulig. Du glemmer bare at de stadig har kæmpestore motorer. En Hyundai Getz er også skåret helt ind til benet, men det eneste positive der er at sige om den er benzinøkonomien...

Jonah Lomu, 1.96m/126kg, løber 100m på 10,86.

(1:45 = teh win)

Grunden til at andre "kan tage så meget er":

1. De har ikke et lorte program.

2. Deres program passer deres mål.

3. De træner mere end 1 gang om ugen.

4. Når de træner, går de ikke "all-out", så de ikke kan træne før 4-5 dage efter.

5. De lytter på folk der ved bedre.

6. De har ikke ondt af sig selv, men kommer alligevel af af sted til træning, selvom der er arbejde, skole, børn, et socialt liv.

Link to comment
Share on other sites

Bo Th: Hmm Problemet er at hvis jeg skulle komme op og veje mere skulle jeg øge min muskelmasse, hvilket jeg prøver at undgå så vidt muligt, da jeg gerne vil kunne bevæge mig fornuftigt fremaf og ikke komme til at blive tung og ubevægelig.

Som Nogle siger: Æd til du nærmest brækker dig! Det er ikke muligt for mig da mit stofskifte simpelthen ikke tillader at jeg kan øge vægten via kosten, så har pt ikke mulighed for at komme til at veje mere via kosten.

Min fedt procent er pt 10% (Dog målt med en en badevægt som har en større fejlprocent en hvad godt er) Men har en front ligeså flad osm et bræt. Jeg har intet fedt synligt, så min fedt procent er godt ibund. :wink: '

Men man SKAL da ikke veje mere for at blive stærkere eller? Kunne jeg godt tænke mig at vide :smile:

Hej Jalle

Hvis du gerne vil bevæge dig hurtigt fremad, må du også anskaffe dig nogle muskler der kan gøre det. Det virker som om du har misforstået at bare fordi musklerne bliver store bliver man også langsom - det er bestemt ikke tilfældet, og jeg tror at med dine stats er det af al nødvendighed for dig at få bygget noget masse (og derved styrke) på din krop for netop at kunne bevæge dig hurtigere.

Jeg har eksempelvis hørt historier om vægtlæftere der på de første 20-30 m har kunne løbe fra 100 m løbere, alene fordi de har haft så store og eksplosive muskler. Værd at overveje for dig.

Ganske vist siger mange at man kan vælge repranges mm. der favoriserer styrke fremfor masse, men det er da nærmest så godt som sikkert at man får ikke en ordentlig styrke eller eksplosivitet hvis man har ben som tændstikker (det ved jeg selvfølgelig ikke omm du har, men håber du forstår mig).

Så lad være med at tænk så meget over hvoran det kommer til at se ud, jeg kan garantere dig at du ikke kommer til at se stor og "bøffel-agtig" ud det første lange stykke tid, selvom du træner seriøst. Og så ved jeg heller ikke om jeg tror på det med at dit stofskifte er for højt til en vægtøgning - jeg har også et højt stofskifte, men så man man jo bare vænne sig til at spise lidt mere, længere er den ikke og det kan du også sagtens.

Så bare kom igang og giv den gas :-) God træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share