Hvordan kan i tage så meget? Kg


Jalle2
 Share

Recommended Posts

Jeg er fuldstændigt ligeglad med hvad Nasedkin siger. Fakta er at alle de sprintere jeg har hørt om/læst træningsprogrammer for træner VL øvelser og en ung atlet kan lære at lave disse bevægeser + mange andre ting i en VL klub. Hvorfor skulle man så ikke træne i en VL klub?

Så står han ikke på egne ben. IMO er det endnu mere åndsvagt bevidstløst at citere en masse russiske manualer og ikke forholde sig til hvordan de hurtigeste sprintere i verden har nået deres mål

Du loggede ind på den forkerte profil.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er meget farligt at tro man ved mere om specifik træning i atletik end atletiktrænere når ens viden på området primært er teoretisk.

Hvad ved du om det Poul? Min baggrund er praktisk såvel, som teoretisk. Joe Defranco har lært mig meget omkring sprint.

Er heller ikke bleg for at postulere at jeg trods mine 110 kilo er den hurtigste sprinter i denne tråd. Tyg på den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fuldstændigt ligeglad med hvad Nasedkin siger. Fakta er at alle de sprintere jeg har hørt om/læst træningsprogrammer for træner VL øvelser og en ung atlet kan lære at lave disse bevægeser + mange andre ting i en VL klub. Hvorfor skulle man så ikke træne i en VL klub?

Så står han ikke på egne ben. IMO er det endnu mere åndsvagt bevidstløst at citere en masse russiske manualer og ikke forholde sig til hvordan de hurtigeste sprintere i verden har nået deres mål

Citerer ikke sovietiske manualer men Val Nasedkin. Hvad betyder det at mange sprintere udfører VL bevægelser?

Ikke noget. Blot generelle bevægelser, som dårligt er værd at debattere. Udfører Ussain Bolt VL øvelser?

Charlie Francis havde ikke Ben Johnson til at powercleane da hans teknik i denne var uholdbar.

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst, sgu :laugh:

Skal vi afgøre det på en 40?

Ja da. :smile: Jeg har løbet en 4.5 på 240 pund. elektronisk tidstagning. Og jeg har meget plads til forbedring set ifh. til min lave fysiske forberedelse.

Edit. Jeg går udfra at vi taler 40 yards Søren?

Edited by #52
Link to comment
Share on other sites

Hvad ved du om det Poul? Min baggrund er praktisk såvel, som teoretisk. Joe Defranco har lært mig meget omkring sprint.

Er heller ikke bleg for at postulere at jeg trods mine 110 kilo er den hurtigste sprinter i denne tråd. Tyg på den.

Så kan man jo lege djævlens advokat og spørge, hvad Joe DeFranco ved om at træne sprint? Hvor meget ved du? Hvornår ved man nok til at man kan/må udtale sig om det?

Ang. øvelser er der jo som sagt mange atleter, der benytter VL-øvelser med stor succes? Hvis det virker for dem, så er det jo fint.... Jeg kender atletikudøvere, der bruger dem - og nogen, der ikke gør. De bruger, hvad der giver dem det bedste resultat i sidste ende. Det synes jeg er en fornuftig tilgang til træning.

Det sidste var da noget af et postulat! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så kan man jo lege djævlens advokat og spørge, hvad Joe DeFranco ved om at træne sprint? Hvor meget ved du? Hvornår ved man nok til at man kan/må udtale sig om det?

Man kan kigge på hans resultater og hans baggrund i den originale Parisi speed school.

Jeg kan fastslå at jeg ved mere end sprint coachen i min atletik klub. Der skal som sagt, heller ikke meget til.

Ang. øvelser er der jo som sagt mange atleter, der benytter VL-øvelser med stor succes? Hvis det virker for dem, så er det jo fint.... Jeg kender atletikudøvere, der bruger dem - og nogen, der ikke gør. De bruger, hvad der giver dem det bedste resultat i sidste ende. Det synes jeg er en fornuftig tilgang til træning.

Igen, det er blot GPP og slet ikke værd at debattere. Hvis ikke det er SPP kan det til hver en tid erstattes. It won't make it or brake it.

Det sidste var da noget af et postulat! :smile:

Prove me wrong. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bo Th: Hmm Problemet er at hvis jeg skulle komme op og veje mere skulle jeg øge min muskelmasse, hvilket jeg prøver at undgå så vidt muligt, da jeg gerne vil kunne bevæge mig fornuftigt fremaf og ikke komme til at blive tung og ubevægelig.

Som Nogle siger: Æd til du nærmest brækker dig! Det er ikke muligt for mig da mit stofskifte simpelthen ikke tillader at jeg kan øge vægten via kosten, så har pt ikke mulighed for at komme til at veje mere via kosten.

er så træt af at høre på alt dette om stofskiftet!!!

du er knap 2 meter, og vejer ikke engang 80 kilo... come on do the math? som om du ikek ville kunne tage hvis du lagde din kost om..

Link to comment
Share on other sites

Bo Th: Hmm Problemet er at hvis jeg skulle komme op og veje mere skulle jeg øge min muskelmasse, hvilket jeg prøver at undgå så vidt muligt, da jeg gerne vil kunne bevæge mig fornuftigt fremaf og ikke komme til at blive tung og ubevægelig.

Som Nogle siger: Æd til du nærmest brækker dig! Det er ikke muligt for mig da mit stofskifte simpelthen ikke tillader at jeg kan øge vægten via kosten, så har pt ikke mulighed for at komme til at veje mere via kosten.

Min fedt procent er pt 10% (Dog målt med en en badevægt som har en større fejlprocent en hvad godt er) Men har en front ligeså flad osm et bræt. Jeg har intet fedt synligt, så min fedt procent er godt ibund. :wink: '

Men man SKAL da ikke veje mere for at blive stærkere eller? Kunne jeg godt tænke mig at vide :smile:

Nu må du sgu snart lige stikke dig selv en hård lussing og lytte efter,

med mindre du bare sidder og wanker mens du laver grin med os..

Du vil både være lee til sprint OG være stærk OG cuttet,

men du vil ikke øge din muskelmasse og du træner ikke engang

i nogen klub for hverken den ene eller den anden sportsgren ?

Say what ?

Synes du skal overveje noget bodypump i stedet og leve af salat,

så skal du nok se nogle gode resultater....

Edited by Hippo
Link to comment
Share on other sites

Ja da. :smile: Jeg har løbet en 4.5 på 240 pund. elektronisk tidstagning. Og jeg har meget plads til forbedring set ifh. til min lave fysiske forberedelse.

Edit. Jeg går udfra at vi taler 40 yards Søren?

Ja 40 yards, 36,6m, jeg vil se om jeg kan få taget en tid i weekenden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan kigge på hans resultater og hans baggrund i den originale Parisi speed school.

Jeg kan fastslå at jeg ved mere end sprint coachen i min atletik klub. Der skal som sagt, heller ikke meget til.

Igen, det er blot GPP og slet ikke værd at debattere. Hvis ikke det er SPP kan det til hver en tid erstattes. It won't make it or brake it.

Prove me wrong. :smile:

Synes nu bare det var noget af en postulat, når du sikkert ikke har trænet med langt de fleste, der deltager i denne tråd.

Min træning pt. efterlader desværre ikke tid til internet-udfordringer, men på et tidspunkt, vil jeg meget gerne deltage i en gang fællestræning, hvor vi passende kan lave en lille sprintdyst. I IK99 er der både godt udstyr og en atletikbane :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg læser forskellige træningsblog's igennem ser jeg fuldstændig vilde stats på de 3 store:

Eks: Bænk: 120 kg - Squat: 150 kg dødløft: 200 kg. Hvad sker der!? :crazy: Hvor lang tid har i brugt på at træne jer op til dette stadie?

Ja jeg er imponeret, og især fordi mine stats stinker efter 1-1,5 måned:

KLIP........................................................................................KLIP

Data på krop:

Alder: 19

Højde: 191 cm

Vægt: 75

Kropsbygning: Spinkel

Mvh Max

-

Forsigtig nu!

Du skal nok nå det. 1.5 måned er ingenting, og du er lige udvokset.

Du skal træne forsigtigt, så du ikke overbelaster led og bindevæv. Specielt da du er spinkel af bygning og mager med en BMI på 20.6.

I de næste to-tre år vil din muskelmasse tiltage af sig selv, og træner du regelmæssigt og fornuftigt, dvs går MEGET langsomt frem, vil du få store fremskridt uden problemer.

Tænk på, at du skal også kunne træne, når du er 40. Så er det nemlig nødvendigt for at forblive sund, og du kan ikke træne, hvis du smadrer dine led allerede nu.

Dine led er jo altid flere måneder efter musklerne i styrke.

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Ja da. :smile: Jeg har løbet en 4.5 på 240 pund. elektronisk tidstagning. Og jeg har meget plads til forbedring set ifh. til min lave fysiske forberedelse.

Edit. Jeg går udfra at vi taler 40 yards Søren?

40 yards = 36.57600 meters. Din tid 4,5 sek. Ærlig talt så er du ikke noget lyn, hvordan du så end har løbet de 40 yards. Er det stående start/flyvende ???? hvordan har du løbet din tid ?.

Du har trænet lidt i Helsingør atletikklub og straks kan du konkludere at alle atletiktrænere er inkompetente. Du er 19 år og har end ikke gennemført gymnasiet og alligevel ved du alt teoretisk omkring træning.

Jeg har stor respekt for at du forfølger dine drømme, men ærlig talt du har hverken praktisk eller teoretisk erfaring indenfor træning, der er værd at snakke om.

Link to comment
Share on other sites

Hvad ved du om det Poul? Min baggrund er praktisk såvel, som teoretisk. Joe Defranco har lært mig meget omkring sprint.

Er heller ikke bleg for at postulere at jeg trods mine 110 kilo er den hurtigste sprinter i denne tråd. Tyg på den.

imponerende du kan blive ved med at være så selvfed og tro på dig selv, din coach og absolut intet andet

Link to comment
Share on other sites

40 yards = 36.57600 meters. Din tid 4,5 sek. Ærlig talt så er du ikke noget lyn, hvordan du så end har løbet de 40 yards. Er det stående start/flyvende ???? hvordan har du løbet din tid ?.

Three point stance start uden klods.

Den hurtigste NFL spiller nogensinde trænede sidste år hos Defranco og havde en 40 yard tid på 4.15. 4.5 er skam hurtigt.

I sær taget i betragtning at jeg er lineman. Hvor hurtigt løber du selv, romeren?

Du har trænet lidt i Helsingør atletikklub og straks kan du konkludere at alle atletiktrænere er inkompetente.

Det har jeg ikke skrevet. Jeg udfordrer dig til at Quote mig.

Link to comment
Share on other sites

imponerende du kan blive ved med at være så selvfed og tro på dig selv, din coach og absolut intet andet

Jeg kan se at du forsøger at trigge en reaktion hos mig. :smile:

Poul postulerende at jeg ingen praktisk erfaring havde. Jeg understregede derfor min pointe

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløftere og vægtløftere har sjældent indsigt i trænings processen i andet end deres egen sportsgren.

Min erfaring, fra min træning i en af landets bedste og førende klubber indenfor atletik, siger mig desværre at atletik trænerne her er så inkompetente at Jalle ville stå bedre på egen hånd (No BS). Der er selvfølgelig atletikklubber derude, der gør et fint stykke arbejde men pointen er blot at en atletik klub ikke er nogen forsikring for en god coaching.

Det var nu ovenstående jeg hentydede til. Desuden har du tidligere udbredt dig om hvor inkompetente de er i eks Helsignør atletikklub. Jeg vover så den påstand at du ikke har indgående kendskab til de bedste trænere i dk.

Jeg løber nok ikke særligt hurtigt mere, bliver også 50 inden længe. Men din tid imponerer mig altså ikke.

Link to comment
Share on other sites

40 yards = 36.57600 meters. Din tid 4,5 sek. Ærlig talt så er du ikke noget lyn, hvordan du så end har løbet de 40 yards. Er det stående start/flyvende ???? hvordan har du løbet din tid ?.

4,5s er ganske godt, 40y times som regel ved håndstart når løbet begynder og elektronisk tidstagning ved mållinien.

Link to comment
Share on other sites

The Fastest Players in the NFL include the following.

1. Darrell Green (4.09 in Training Camp)[5]

2. Laveranues Coles (4.17 at Florida State University, 4.29 according to the Jets' media guide)[5]

3. Ahman Green (4.17 at pre-Draft workout in Nebraska)[5]

4. Joey Galloway (4.18 at his official Ohio State Pro Day on February 26, 1994.)

5. Deion Sanders (4.18 in Dallas)[5]

6. Donte Stallworth (4.22 at 2003 Tennessee Pro Day)[5]

7. Willie Parker (4.23 at 2004 North Carolina Pro Day)[5]

8. Chris Johnson (4.24 at 2008 NFL Combine)[5]

9. Randy Moss (4.25 at Marshall University)[5]

10. Ted Ginn, Jr. (4.27 at The Ohio State University)

11. Dexter Jackson (4.27 at 2008 NFL combine)

12. Champ Bailey (4.28 at 1999 NFL Combine)[5]

13. Devin Hester (4.27 and a 4.38 at Miami Pro Day, 4.45 @ 2006 NFL Combine)[5]

14. Reggie Bush (4.33 at University of Southern California on Pro Day 2006)[5]

15. Fabian Washington (4.29 at NFL combine.)

Jeg synes disse tider taler for sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share