10 liter Mathilde kakao: 70 kr!


Kongsfelt
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Nu ved jeg at en del herinde bruger kakaomælken som proteinsupplement til deres kost... (eller bare fordi det smager godt? :smile: )

Så småt en tur ned i SuperBrugsen - de har 10 liter Mathilde classic (og den med 50% mindre tilsat sukker) til 70 kr.

Sådan, så er den givet videre :)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Forklaring/link?

http://www.motion-online.dk/kost_og_kostti...n_op_arla!/

Hvis man bulker, gør det naturligvis mindre, at der er en del kcal i.

Men for 5-6 år siden kunne jeg drikke en liter Matilde om dagen, uden at træne ret meget. Og det var nok ikke godt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/kost_og_kostti...n_op_arla!/

Hvis man bulker, gør det naturligvis mindre, at der er ndel kcal i.

Men for 5-6 år siden kunne jeg drikke en liter Matilde om dagen, uden at træne ret meget. Og det var nok ikke godt.

Den tager jo udgangspunkt i Classic udgaven som har 5% sukker. Du kan da bare snuppe den milde udgave med halvt så meget sukker i, den ligger ikke nær så lang fra de værdier Morten Z efterlyste.

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/kost_og_kostti...n_op_arla!/

Hvis man bulker, gør det naturligvis mindre, at der er en del kcal i.

Men for 5-6 år siden kunne jeg drikke en liter Matilde om dagen, uden at træne ret meget. Og det var nok ikke godt.

Groft sat op - hvis du ikke blev decideret fed af det, fik sukkersyge af det eller lign., hvad er der så sket ved det?

Er Charlie og de andre mærker ikke også ret sammenlignelige med Mathilde kakaoskummetmælk (den almindelige "classic") mht. sukkerindhold? Med andre ord - MZ brugte, så vidt jeg kan forstå, Arla som "syndebuk" fordi det er dem der har lavet lobby-arbejde for kakaomælks "vidunderegenskaber" i træningscenteret. Han kunne lige så godt bare have skrevet "kakaoskummetmælk".

I perioder har jeg for resten drukket 2L kakaoskummetmælk (Mathilde) og ca. 3L skummetmælk om dagen uden at blive syg af det (jeg lever da endnu).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Fra i morgen prøver jeg den sukkerfrie cacaomælk fra Hirtshals mejeri som PWO drik. Den er billigere end Cocio light, og mindre Kcal-rig end Matilde.

Der kommer nok et lille review i min log.

Aldi har også en sukkerfri kakao til 9 kr./literen og den smager ganske glimrende. Den har stort set de samme mokrernæringmæssige egenskaber som minimælk, så den drikker jeg ofte post-workout.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share