fedt %


liseh
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvordan får en mand sin fedt % ned på ex. 5-7 for at bedre at være udrustet til løb over 100 km.? Er det en bestemt form for træning der skal til, hvis ja, hvilke. Hvis kosten skal ændres, hvor meget må fedt energi % indtaget skæres?Og hvor længe er det forsvarligt med så lavt et indtag?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvordan får en mand sin fedt % ned på ex. 5-7 for at bedre at være udrustet til løb over 100 km.? Er det en bestemt form for træning der skal til, hvis ja, hvilke. Hvis kosten skal ændres, hvor meget må fedt energi % indtaget skæres?Og hvor længe er det forsvarligt med så lavt et indtag?

Øhhh, hvis man skal løbe 100 km er det en ret dårlig idé at have en fedt% på 5-7. De fleste langdistanceløbere har iøvrigt en relativ høj fedt% og ligner desuden nogen usunde og udpinte skabninger. (Det var så min personlige holdning)

Link to comment
Share on other sites

Øhhh, hvis man skal løbe 100 km er det en ret dårlig idé at have en fedt% på 5-7. De fleste langdistanceløbere har iøvrigt en relativ høj fedt% og ligner desuden nogen usunde og udpinte skabninger. (Det var så min personlige holdning)

HAHA jeg har klart en voldsom trang til at give dig HELT ret D. :4thumbup:

Alligevel så kan jeg ikke lade være med, lige at smide et billede af Mars Johanson (apro pro robbinson, Sheila tråden osv. ha ha), han gennemførte trods alt "Marathon Des sables" løbet på 242 km i Sahara:

e_larsmars.jpg

billede_mars2.jpg

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

hey :bigsmile:

jeg vil råde dig til at lade hvær med bevidst at sætte din fedtprocent så lavt ned når du skal løbe så langt. kommer din fedt % langt ned begynder kroppen at tære på musklerne for at få energi til at løbe.

så en fedt% på en 10-12 stykker vil nok være mere realistisk.

me held og lykke :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

HAHA jeg har klart en voldsom trang til at give dig HELT ret D. :4thumbup:

Alligevel så kan jeg ikke lade være med, lige at smide et billede af Mars Johanson (apro pro robbinson, Sheila tråden osv. ha ha), han gennemførte trods alt "Marathon Des sables" løbet på 242 km i Sahara:

Der er jo altid undtagelser!

Hvem vil du helst ligne??

post-67-1220367275_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Der er en stor forskel på hviken slags fedt man har i kroppen.

Løbere træner deres krop i at oplagre fedt i musklerne.. Tja det lyder jo som en negativ ting, men de tar af det overflødige fedt og anvender det positivt..

Så der er muskelfedt, og depotfedt... der er en stor forskel der der bør skelnes mellem

Nu viser du et billede af to løbere, en sprinter og en langdistanceløber, men men.. Hvad var pointen med det..

De har i hvert fald begge to en fedtprocent under 7, det kan du være sikker på!!!

Alle ville helst ligne ham til højre, klart!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvordan får en mand sin fedt % ned på ex. 5-7 for at bedre at være udrustet til løb over 100 km.? Er det en bestemt form for træning der skal til, hvis ja, hvilke. Hvis kosten skal ændres, hvor meget må fedt energi % indtaget skæres?Og hvor længe er det forsvarligt med så lavt et indtag?

Der findes en del atleter der får en så lav fedtprocent bare som følge af træning! Særligt intensiv træning i varmt miljø har ry for at kunne reducere fedtmængden! Kenyanske løbere er et godt eksempel!

Det være sagt så har dine madvaner også en del at sige! Det er ikke særlig effektivt at minimere sin fedtindtagelse da det typisk vil gøre at man indtager flere kulhydrater hvilken ifølge en del videnskabelig forskning vil lede til en forøget fedtakkumulering. En afbalanseret kost med fokus på et relativt højt proteinindtag og et lavere kulhydrat indtag vil nok være behjælpeligt! Fedt behøver du som sådan ikke at undgå men men hvis det samlede kcal indtag er for højt er det næppe nemt at smide fedt!

Håber det kan hjælpe! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

... ps.

Du bør ikke træne efter lav fedtprocent.

Mange går for meget op i alt det der og træner for lidt.. :)

Med venlig hilsen

Jens Jakob Andersen

www.Loebeskoen.dk - 25% under vejlende udsalgspris

Utrolig diskret måde lige at snige lidt reklame ind :laugh:

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share