Træningsprogram - kort og godt.


Lasse_Far
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Jeg vil gerne være hurtigt færdig med at træne, og stadig få gode resultater.

Har trænet før, så kender en del grundprincipper. Skal træne en estimeret tre gange om ugen.

Vil gerne til at træne igen, men ikke før jeg lige har fået lagt et nogenlunde træningsprogram, som rammer hele kroppen.

Sålangt er jeg nået:

Helt normale mavebøjninger med vægt, 10x3.

Skulderpres 8x3

Squat/Dødløft - Her varierer jeg så med squat og dødløft, fra træningspas til træningspas. 5x5 eller 3x7-8 styks. Vil vælge hvad jeg nu finder bedst, ved hvert træningspas.

Chinups - skal lige kunne lave 8x3 nogenlunde flydende igen, og så ellers 5x5.

Dips - 8x3 og 3x7-8 - skiftende fra hvert pas.

Sidebends - 8x3

Cable rows - 5x5

Skrå bænk - 5x5

I rækkefølge; men er mave efterfulgt at squat/dødløft dårligt, da det sandsynligvis er rimelig hårdt for maven med sådan en omgang?

Så basically er dette program designet til styrke. Tung vægt og få repitioner.

Kan godt finde ud af at spise ordentligt, og har også noget weightgainer jeg kan indtage.

Idéer? Forslag? Vil gerne have et program med så få øvelser som muligt, som rammer så bredt som muligt.

Tak på forhånd.

- oh, og måske noget mere ben træning, i form af løb med reb, hvorpå der er monteret nogle kilo somehow.

Edited by Lasse_Far
Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Jeg vil gerne være hurtigt færdig med at træne, og stadig få gode resultater.

Har trænet før, så kender en del grundprincipper. Skal træne en estimeret tre gange om ugen.

Vil gerne til at træne igen, men ikke før jeg lige har fået lagt et nogenlunde træningsprogram, som rammer hele kroppen.

Sålangt er jeg nået:

Mave - Helt normale mavebøjninger med vægt, 10x3.

Squat/Dødløft - Her varierer man så med squat og dødløft, fra træningspas til træningspas. 5x5 eller 3x7-8 styks. Hvad synes folk?

Chinups - skal lige kunne lave 8x3 nogenlunde flydende igen, og så ellers 5x5.

Dips - dips i stedet for bænkpres, da jeg ikke bryder mig så meget om bænkpres, og synes dips er dejligt udfordrende. 5x5, 8x3 eller 3x7-8? Hvad synes folk?Skulderpres - 8x3 eller 5x5 - opinions?

Sidebends - 8x3

I rækkefølge; men er mave efterfulgt at squat/dødløft dårligt, da det sandsynligvis er rimelig hårdt for maven med sådan en omgang?

Så basically er dette program designet til styrke. Tung vægt og få repitioner.

Kan godt finde ud af at spise ordentligt, og har også noget weightgainer jeg kan indtage.

Idéer? Forslag? Vil gerne have et program med så få øvelser som muligt, som rammer så bredt som muligt.

Tak på forhånd.

Problemet er bare at Dips er en udbredet triceps øvelse, og rammer ikke bryst på samme måde som bænk..

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.

Jeg vil også gerne smide noget fedt af, og det gør jeg vidst bedst ved hjælp af interval-løbe træning.

Problemet er så, at jeg for næsten omkring et år siden fik skinnebensbetændelse, af at løbe for meget i forhold til den form jeg nu var i - overload.

Hvordan skal jeg starte ud på dette? Og hvordan tjekker jeg om den betændelse er væk?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå, nu fik jeg meldt mig ind og skal sjovt nok træne snart..

Problem et er bare, at jeg som sagt har skinnebensbetændelse..

Kan jeg i den sammenhæng stadig SQUATTE og dødløfte?

Kunne forestille mig at dødløfte ville være bedst, og vente med at squatte til betændelsen er væk.

Nogen der har nogen erfaring med dette? Hvordan skal jeg få trænet ben mens jeg har denne ulidelige sygdom?

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu fik jeg meldt mig ind og skal sjovt nok træne snart..

Problem et er bare, at jeg som sagt har skinnebensbetændelse..

Kan jeg i den sammenhæng stadig SQUATTE og dødløfte?

Kunne forestille mig at dødløfte ville være bedst, og vente med at squatte til betændelsen er væk.

Nogen der har nogen erfaring med dette? Hvordan skal jeg få trænet ben mens jeg har denne ulidelige sygdom?

Du kan sagtens squatte od dødsløfte imens du ahr betændelsen.. gjorde jeg selv hele sidste år, og synes jeg har læst at det skulle hgjælpe et sted?

Link to comment
Share on other sites

Mave ville jeg lægge til sidst, eller ihvertfald efter squat og dødløft, da du jo bruger maven til at stabilisere med.

Du burde kunne squatte og dødløfte med skinnebensbetændelse, dog er løb med noget vægt, eller løb i det hele taget ikke en god ide'.

Smid mig lige en PM, hvis du er interesseret i noget behandling for de skinneben.

Link to comment
Share on other sites

Ok det vil jeg gøre.

Grunden til at jeg vil lave mave først, er så det ikke bliver noget half-assed workout.

Læste om en fyr på T-Nation, som skrev at han gik fra at lave mave først, til sidst, da han plejede bare at slutte af med en dårlig mavetræning, som så ikke blev trænet optimalt, som alle musklerne nu engang skal..

Kunne være jeg skulle starte med mave, så skulderpres og rows - derefter dødløft/squat?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share