Skulder + Arm Program


fraende
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'er.

Har arbejdet lidt på et BB program til skulder og arme, men da min egen erfaring med at ligge programmer ikke er så stor igen, vil jeg gerne lige høre lidt fif herfra om hvordan det burde skrues sammen.

Det primære mål er vækst i skulder og arme, men basisøvelser skal selvfølgelig stadig med.

Havde forestillet mig noget i stil med dette:

Squat (3x10)

Bænk (3x10)

Dødløft (3x10)

Yates Row (3x10)

BB Curl (1x15 + 2x10)

DB Curl (3x8)

Dibs (3x8xBW)

Skull Crusher (3x10)

BB Shoulder Press (3x8)

Arnold Presses (3x10)

Lateral Raise (3x10)

Rare Lateral Raise (3x10)

Nogen der har noget at tilføje med øvelser, set+reps, osv. ?

Link to comment
Share on other sites

ønsker du at træne alle disse øvelser pr. trænings session, ville jeg råde dig at lave det som cirkel træning... f.eks. tager du et set med bryst, direkte efterfulgt at et set af ryg, f.eks... efter du så har kørt en øvelse af bryst og ryg på den måde, så kan du holde 2 minutters pause, og så tage to nye alternative øvelser og lave dem på samme måde... på den måde holder du træningen intensivt, det forbrænder også fedtet, og så er du hurtig inde og ude af centeret, hvillket betyder du har mere tid derhjemme til at spise og slappe af, hvillket er de to største bider af muskelopbygnings kagen...

Link to comment
Share on other sites

ønsker du at træne alle disse øvelser pr. trænings session, ville jeg råde dig at lave det som cirkel træning... f.eks. tager du et set med bryst, direkte efterfulgt at et set af ryg, f.eks... efter du så har kørt en øvelse af bryst og ryg på den måde, så kan du holde 2 minutters pause, og så tage to nye alternative øvelser og lave dem på samme måde... på den måde holder du træningen intensivt, det forbrænder også fedtet og så er du hurtig inde og ude af centeret, hvillket betyder du har mere tid derhjemme til at spise og slappe af, hvillket er de to største bider af muskelopbygnings kagen...

Hva mener du med det - mener, hvad er dit belæg for at sige det??

Ifølge alt hvad jeg ved, så passer det hvert fald ikke..man kan ikke sige, at 2 øvelser, den ene efterfulgt af den anden med det samme = superset, forbrænder fedt...det kan være effektivt hvis du trænger til at udfordre kroppen på en ny måde, da det stresser, hvis du ikke er vant til at køre det...men at det direkte forbrænder fedt, det vil jeg næppe sieg...

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med det - mener, hvad er dit belæg for at sige det??

Ifølge alt hvad jeg ved, så passer det hvert fald ikke..man kan ikke sige, at 2 øvelser, den ene efterfulgt af den anden med det samme = superset, forbrænder fedt...det kan være effektivt hvis du trænger til at udfordre kroppen på en ny måde, da det stresser, hvis du ikke er vant til at køre det...men at det direkte forbrænder fedt, det vil jeg næppe sieg...

Jeg tror det skal ses i lyset ala kondi træning, hele tiden holde pulsen højt og burn kalorier, ved ikke at holde pauser i ens styrke træning. T-nation har vist en artikel der bygger lidt på den teori.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det skal ses i lyset ala kondi træning, hele tiden holde pulsen højt og burn kalorier, ved ikke at holde pauser i ens styrke træning. T-nation har vist en artikel der bygger lidt på den teori.

Præcis det jeg mente..hehe..har ferie, ederfor er jeg kommet helt væk fra det at formulere ting rigtigt...

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja så er jeg med...hvor effektivt det er, det ved jeg så ikke..men ved, at det da er blevet benyttet af Cutler og andre store drenge ra USA :o)) Har ikke selv prøvet, men ku da være interessant a høre hvis der var nogen som har prøvet noget lignende når de skulle smide lidt kg :o))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share