Admire's begynder log


admire
 Share

Recommended Posts

Nu er det på tide at få en log på plads så I kan følge mig og også for at give lidt overblik til mig selv.

Dette er ikke en tråd med en masse kæmpeløft men istedet en log af en komplet nybegynder uden kondi.

Jeg har længe været træt af udseende og specielt min dårlige form. Jeg er kommet rigtig godt i gang med løb selvom jeg selvfølgelig røg ind i en smuk kombineret hals/lunge betændelse efter 1½ uge men herefter er det gået virkelig godt.

I denne uge er jeg så begyndt på lidt stille og rolig styrketræning ved siden af(Har før kun kørt lidt meget basic træning med en enkelt håndvægt derhjemme).

Råd og vejledning er selvfølgeligt meget velkommen.

Stats om mig og lidt bagrund:

Alder: 23 år.

Vægt: 105-107 kilo

Højde: 196 cm.

Motivation har overhovedet ikke været et problem indtil videre hvilket selvfølgelig er en fed ting. Har lært af tidligere fejltagelser og bruger ekstra lang tid på udtrækning nu for at undgå skader.

Løb:

3-4 gange ugentligt. Ruten er på 2,3 km men med meget bølgende terræn. Ruten er placeret således at jeg sagtens kan øge længden ret naturligt men nu vil jeg først kunne løbe det helt igennem uden pauser og det kan jeg ikke endnu. Lige pt. holder jeg tre korte "pauser" hvor jeg forsætter i hurtigt gå tempo. Hver pause er på cirka. 40 sekunder

Lige nu løber jeg faktisk den første halvdel af ruten uden pause.

Styrketræning: 3 gange ugentligt.

Jeg ved ikke meget om styrketræning da jeg ikke har trænet rigtig styrke træning i over 3 år men vil prøve at stykke et program sammen der passer til mine behov.

Men vil jeg se styrketræningen lidt an og finde ud af hvad der fungerer bedst for mig. Er mere til øvelser med reelle vægte eller bare bodyweight end til komplicerede maskiner. Træner også et ret "primitivt" sted.

Mål: Første prioritet er helt klart et fornuftigt fedt tab. Anden prioritet er muskel øgning på en fornuftig måde. Det er helt bevidst at styrke træningen kun er tre gange om ugen for for det første ikke at miste motivationen men for samtidig at give musklerne masser af tid til at restituerer.

Denne tråd vil hver uge indeholde lidt omkring hvordan det går med træning, vægttab osv.

Håber at I vil læse med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share