Det sunde fedt


inevitable
 Share

Recommended Posts

Er snart færdig med min diæt, og skal derfor til at bulke igen. For at få nok kalorier havde jeg tænkt mig at skrue op på fedtindtaget så ca. 1000 kalorier ud af de 4000 vil komme fra fedt.

Jeg tænkte derfor på at spise ca. 100gram blandet mandler, mørk chokolade, sesamfrø, pinjekerner, valnødder og solsikkefrø. Ikke nødvendigvis alle de forskellige på én gang, men en blandt af 3-4 slags om dagen.

Derudover vil jeg drikke en 20ml olivenolie og spise noget fed fisk eller fiskeolie.

Hvordan lyder det? Er det okay, eller er der noget jeg har overset?

Link to comment
Share on other sites

Er snart færdig med min diæt, og skal derfor til at bulke igen. For at få nok kalorier havde jeg tænkt mig at skrue op på fedtindtaget så ca. 1000 kalorier ud af de 4000 vil komme fra fedt.

Jeg tænkte derfor på at spise ca. 100gram blandet mandler, mørk chokolade, sesamfrø, pinjekerner, valnødder og solsikkefrø. Ikke nødvendigvis alle de forskellige på én gang, men en blandt af 3-4 slags om dagen.

Derudover vil jeg drikke en 20ml olivenolie og spise noget fed fisk eller fiskeolie.

Hvordan lyder det? Er det okay, eller er der noget jeg har overset?

Jeg synes, at 25% af kalorier fra fedt er lidt for voldsomt. Det er selvfølgelig ikke en umulighed, men det virker lidt voldsomt. Desuden synes jeg, at 4000 kalorier ligeså virker lidt i overkanten, medmindre du selvfølgelig vejer 90 kg raw muscle :)

Link to comment
Share on other sites

4000 er fundet via beregneren på forsiden. Ligger på 37xx, og satser så på et overskud på 2-300, altså en 4000.

Oh okay, cool nok. Du lyder meget aktiv :)

Well, 25% fra fedt lyder som lidt overkill, men det kan sagtens fungere, hvis det bare er jævnt fordelt. Problemet er bare, at jeg tror, at du, som enhver anden bodybuilder, har en tendens til at få et højt indtag af proteiner. Dette betyder jo så, at du forsømmer kulhydrater, hvilket ikke er optimalt. Få hellere flere kulhydrater, færre fedt og mange proteiner.

20 % fedt, 50 % kulhydrat, 30 % protein fx :)

Link to comment
Share on other sites

Sådan havde jeg tænkt mig en dag kunne se ud:

1) Havregryn(80-100g), skummetmælk(0.75l), olivenolie, fiskeolie, multivitamin

2) Rugbrød(2stk), kød(125g), 20-30g sesamfrø

3) Kød(200g), grøntsager(3-400g)

4) Rugbrød(2stk), kød(125g), 20-30g mørk chokolade

5) Proteinpulver(40g), kakaopulver(10g), havregryn(30g)

Træning

6) Proteinpulver(60g), Druesukker(100g), kreatin

7) Aftensmad (forskelligt. altid over 30g protein i måltidet og grøntsager), fiskeolie, multivitamin

8) Rugbrød (2stk), Tun(1dåse) eller æggehvider(6 stk), 20-30g mandler

Kød = Hakket okse-, kylling- eller svinekød på 3-7%.

Link to comment
Share on other sites

Inevitable> Umiddelbart lyder det ganske fornuftigt, men svært at kommentere på de totale mængder. Det må komme an på en prøve, regner med at du har tænkt dig at justere madindtaget alt efter hvor hurtigt det går med vægtøgningen. Ville nok selv max spise 3-4 dåser tun om ugen og prøve at variere typen af grøntsager og kød.

Link to comment
Share on other sites

Holder selvfølgelig øje med vægten, så jeg kan justere hvis det er helt hen i vejret.

Det bliver heller ikke mere end tun 3-4x om ugen. Jeg skifter jo mellem tunen og æggehvider.

Aftensmaden bliver med større variation i blandt andet kød, men til arbejdet er det bare lettest at stege 450g kylling, okse eller svin aftenen før, og så smide det på noget rugbrød.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at 25% af kalorier fra fedt er lidt for voldsomt. Det er selvfølgelig ikke en umulighed, men det virker lidt voldsomt. Desuden synes jeg, at 4000 kalorier ligeså virker lidt i overkanten, medmindre du selvfølgelig vejer 90 kg raw muscle :)

voldsomt i forhold til hvad?

Jeg synes OP's forslag lyder ganske fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share