"Nyt" gratis kostplanlægnings program


Zoater
 Share

Recommended Posts

OPDATERING 1-1-10: kost-plan.com er blevet erstattet af www.eKost.dk

Jeg lancerede sidste sommer et gratis kostplanlægningsprogram www.kost-plan.com, da jeg mente jeg kunne lave det bedre end de udbydere der allerede var på nettet.

det seneste år har der været mange forespørgelser på nye funtioner. Jeg har derfor brugt en del tid på at opdatere programmet helt og tilføje en masse nye ting.

Stilen er inspireret af krop/kost bare med mange flere features.

Her er de funktioner programmet kan tilbyde:

Vælge iblandt tusindvis af fødevarer

Beregning af makronæringsstoffer (protein, fedt, kulhydrat, fibre osv. )

Beregning af mæthedsfaktor

Beregning af energifordeling

Beregning af kolesterol, transfedt, salt, vand mm.

Aktivitetsberegner

Beregning af vitaminindhold

Beregning af mineralindhold

Mulighed for at gemme sin kostplaner

Personlig statistik

Copy-paste udgave (til e-mail, blog mm.)

Splittefunktion (til opdeling af opskrifter)

Stofskifteberegning

mm.

programmet er online og selvfølgelig gratis at gøre brug af.

Edited by Zoater
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har fundet det!! Men burde der ikke være plads til mere end 3 måltider...? jeg spiser selv 6-7 gange om dagen...

Inddelingen er tænkt som en formiddag / eftermiddag / aften.... for at få en nogenlunde ide om hvor mange kulhy, protein, fedt og kcal, man får fordelt over dagen ikke nogen eksakt videnskab.

Link to comment
Share on other sites

Nej er det ikke på nuværende tidspunkt....

Ifh til sammenligning med anbefalede daglig mængder så vil jeg se om jeg ikke snart får tid til at lave denne feature

Har kun lige kort kigget på programmet, men rigtig lækkert!

Der er nogle få grammatiske fejl på hjemmesiden, men ellers er den rigtig pæn og meget overskuelig!

hvis du er lidt "smart" laver du en web 2.0 feature så folk selv kan tilføje varer og så lad varerne være redigerbare indtil mikronutrienterne også er tilføjet. Hvis der kommer en solid brugerkreds er der helt sikkert nogle som kan finde nutrienter i bøger eller på nettet og gør det gratis(web 2.0) - det er jo på samme basis mol og så mange andre fora eksisterer.

Link to comment
Share on other sites

Har kun lige kort kigget på programmet, men rigtig lækkert!

Der er nogle få grammatiske fejl på hjemmesiden, men ellers er den rigtig pæn og meget overskuelig!

hvis du er lidt "smart" laver du en web 2.0 feature så folk selv kan tilføje varer og så lad varerne være redigerbare indtil mikronutrienterne også er tilføjet. Hvis der kommer en solid brugerkreds er der helt sikkert nogle som kan finde nutrienter i bøger eller på nettet og gør det gratis(web 2.0) - det er jo på samme basis mol og så mange andre fora eksisterer.

Tak :smile:

Jeg ved det, grammatik er ikke min store force!

Rigtig god ide, vil jeg overveje. Eneste store problem med sådan et konsept er muligheden for fejl

Link to comment
Share on other sites

Kan du tilføje Oil of Life, og generelt andre olier end oliven?

Og jeg opdagede fedt/prot/carb muligheder så man bare kan indtaste makro på de ting man ikke kan finde/ligger for langt fra det der står opgivet på den varer man rent faktisk har...

Der er en hel række olier i databsen se her http://kost-plan.com/listen.asp?vis=11#11

Kender ikke indholdet på "Oil of Life" desværre. Hvis du gør kan jeg smide den med ved næste opdatering :-)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg adskillige gange og over en længere periode fået nedenstående fejlmeddelelse, når jeg har forsøgt at oprette en bruger på siden. Såfremt det bare er min computer, der er idiotisk, kunne det være super, hvis der er en eller anden, der gider at oprette en bruger for mig. Min mail er:

Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Invalid pattern string

/login.asp, line 455

Edited by Payam
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg adskillige gange og over en længere periode fået nedenstående fejlmeddelelse, når jeg har forsøgt at oprette en bruger på siden. Såfremt det bare er min computer, der er idiotisk, kunne det være super, hvis der er en eller anden, der gider at oprette en bruger for mig. Min mail er: [email protected]

Jeg har lige prøvet at oprette dig men får den samme fejlmeddelelse

Link to comment
Share on other sites

Zoater>>

Nu er det lang tid siden jeg har rodet med ASP - og så endda mod en Access-db, men så vidt jeg husker, er den fejl noget med man anvender SQL server syntax istedet for Access server syntax, når man f.eks. vil indsætte en dato (SQL Server anvender ' (ping) hvor Access anvender # (hash).

...Et skud fra hoften her kunne være du ved INSERT af ny bruger forsøger at indsætte en oprettet-dato fra ASP, hvor du istedet kan gøre sådan her...:

INSERT INTO tblbruger (Email, OprettelsesDato) VALUES ('[email protected]', NOW())

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg adskillige gange og over en længere periode fået nedenstående fejlmeddelelse, når jeg har forsøgt at oprette en bruger på siden. Såfremt det bare er min computer, der er idiotisk, kunne det være super, hvis der er en eller anden, der gider at oprette en bruger for mig. Min mail er: [email protected]

Det er underligt, kan ikke finde fejlen.... har du prøvet med en anden email. Det hele virke fint for mig

Link to comment
Share on other sites

Zoater>>

Nu er det lang tid siden jeg har rodet med ASP - og så endda mod en Access-db, men så vidt jeg husker, er den fejl noget med man anvender SQL server syntax istedet for Access server syntax, når man f.eks. vil indsætte en dato (SQL Server anvender ' (ping) hvor Access anvender # (hash).

...Et skud fra hoften her kunne være du ved INSERT af ny bruger forsøger at indsætte en oprettet-dato fra ASP, hvor du istedet kan gøre sådan her...:

INSERT INTO tblbruger (Email, OprettelsesDato) VALUES ('[email protected]', NOW())

Tak for inputtet

Nu er det bare sådan at jeg lige har oprettet 3 brugere uden fejl..men så snart jeg prøver Payam-mail så går det galt :-(

Link to comment
Share on other sites

Outoff > tak håber du får glæde af det

Payam >Mit bedste bud er den kryptering jeg bruger kan være problemet, mailen bliver gemt krypteret og din email giver åbenbart nogle mystiske tegn når jeg kryptere den. Disse tegn kan måske ikke gemmes i databasen ! Har du evt en anden mail?

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen, Zoater. Jeg har lige prøvet med mailadressen payamA(AT)mail.dk (før var det payams(AT)mail.dk), og den virkede heller ikke. Oprettede derfor en helt anden mail (madsgustavsen(AT)c.dk), og nu spiller det :smile:

Edited by Payam
Link to comment
Share on other sites

Så har der været opdatering med følgende

*nu angives % ADT (gennemsnitlig) for vitaminer/mineraler

følgende fødevarer er tilføjet:

*Bønner, røde

*Proteinbar, uspec.

*Weight Gainer, uspec.

:-)

Takker

Mulighed for at tage avrage over nogle dage? Altså svarende til at jeg smide 5 dages indtag ind på en side og den så deler det hele med 5 :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share