Hjælp til Hurtighedstesten til Politiprøven


smiling
 Share

Recommended Posts

Hej Smiling

Jeg øver også den øvelser af og til.. min tid ligger som regel mellem 15-16 sek så er godt tilfreds min min tid.. Men har selvfølgelig også øvet.

Starten betyder meget (ihvertifal for mig) så øv dig i at komme hurtig op, og løb direkte imod kejlen- så du kikker direkte på den.. Når du kommer hen til kejlen buk dig ned (gør dig lav) så har du et lavere tyngdepunkt og har nemmere ved at komme rundt og mindre risiko for at falde..

Tag små skridt, og når du er på den anden side og skal til at gi den gaz igen, tag store skridt f.eks løft dit ben op så du får fart på (ligesom sprintere) det øgere din acceleration.

Når du er forbi den sidste kejle for sidste gang gir du dan bare gaz til du er HELT forbi slutpunket.. Mange har det med at sænke farten når de kommer hen ham der tager tiden..

Håber det kunne hjælpe lidt :smile:

Hejsa :smile:

Hold da op en fin tid du selv løber den på!! Der må jeg sgu tage hatten af for dig!! Imponerende! :superman:

Men så vil jeg da virkelig tage de gode råd til mig, for det må da siges at virke super for dig!

Mange tak for de detaljerede råd, det er en stor hjælp.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej med dig,

Der er for mange kvinder i politiet. Det er et kæmpe problem fordi de mandlige betjente der bliver "sat ud" med en kvinde reelt kører patrulje alene. Kvinderne er, i de fleste tilfælle, ikke til nogen hjælp, de er simpelthen for fysisk svage og tror man kan bruge lommepsykologi (læs: snik snak) til at tale psykisk syge til ro eller nedkæmpe argressive invandredrenge med "fy ha det må du ikke".

Bliv skolelærer i stedet for!

Hvordan vil du så have politiet skal agere ude på gaden????! Jeg går da stærkt ud fra, at alle på skolen lærer at komme i dialog med folk fremfor eksempelvis at bruge vold. Så det er da noget værre pis at lukke ud! De kvindelige betjente, som jeg har stødt på, har på ingen måde virket svage.

Er du bare kommet med den kommentar for at pisse folk af og se deres reaktion? For jeg kan da umuligt forestille mig, at du har den holdning!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du så have politiet skal agere ude på gaden????! Jeg går da stærkt ud fra, at alle på skolen lærer at komme i dialog med folk fremfor eksempelvis at bruge vold. Så det er da noget værre pis at lukke ud! De kvindelige betjente, som jeg har stødt på, har på ingen måde virket svage.

Er du bare kommet med den kommentar for at pisse folk af og se deres reaktion? For jeg kan da umuligt forestille mig, at du har den holdning!

Hej med dig,

Selvfølgelig skal politiet ikke bruge vold! Jeg skriver at i tilfælle af at man får brug for assistance fra en kollega fx når en psykisk syg skal anholdes mod hans/hendes vilje (og dem er der rigtig mange af) er det et problem hvis kollegaen trækker sig fordi hun ikke kan. Du står så med problemet alene. I 95 % af anholdelserne har politiet med psykisk syge, invandrere og bumse at gøre og de gider IKKE høre på snik snak og lommepsykologi, det har de hørt nok af. Du risikere at få en på bærget!

Jeg synes man bør placere kvindelige betjente i stillinger hvor de har mere præventive opgaver fx info. til skoleelever eller i ekspeditionen i nærpolitiet.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Selvfølgelig skal politiet ikke bruge vold! Jeg skriver at i tilfælle af at man får brug for assistance fra en kollega fx når en psykisk syg skal anholdes mod hans/hendes vilje (og dem er der rigtig mange af) er det et problem hvis kollegaen trækker sig fordi hun ikke kan. Du står så med problemet alene. I 95 % af anholdelserne har politiet med psykisk syge, invandrere og bumse at gøre og de gider IKKE høre på snik snak og lommepsykologi, det har de hørt nok af. Du risikere at få en på bærget!

Jeg synes man bør placere kvindelige betjente i stillinger hvor de har mere præventive opgaver fx info. til skoleelever eller i ekspeditionen i nærpolitiet.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke i bliver så fornærmede over det...

Manden har jo til dels ret, kvinder er mænd fysisk underlegne hvorfor kvinden ikke er i stand til at gøre noget i sitautioner med voldelige personer.

Jeg tvivler på at nogen af jer kunne finde på at gå ind for at paralysere en stor BB'er alene eller med 1 mandlig kollega...

2 mænd derimod er en anden sag da de ofte vejer 20-30kg mere og er væsentlig stærkere, nogle af de kvinder man ser på gaden er jo nogle små nips...

Der er ingen som siger en kvinde ikke kan være en god politi"mand" men der er bare situationer hvor kvinden ikke kan gøre noget...

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke i bliver så fornærmede over det...

Manden har jo til dels ret, kvinder er mænd fysisk underlegne hvorfor kvinden ikke er i stand til at gøre noget i sitautioner med voldelige personer.

Jeg tvivler på at nogen af jer kunne finde på at gå ind for at paralysere en stor BB'er alene eller med 1 mandlig kollega...

2 mænd derimod er en anden sag da de ofte vejer 20-30kg mere og er væsentlig stærkere, nogle af de kvinder man ser på gaden er jo nogle små nips...

Der er ingen som siger en kvinde ikke kan være en god politi"mand" men der er bare situationer hvor kvinden ikke kan gøre noget...

Jeg giver dig fuldstændig ret..

Men der er noget, som bliver glemt lidt. Politiet er jo altså udstyret, med en stav, pepperspray og en pistol, (sidstenævnte selvfølgelig kun i livsfare) netop for at undgå disse "boksekampe" Mange mænd har dog samme holdninger som andre i denne tråd også nogle af lærerne på Politiskolen. Man skal give lige det ekstra når man er kvinde i politiet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg giver dig fuldstændig ret..

Men der er noget, som bliver glemt lidt. Politiet er jo altså udstyret, med en stav, pepperspray og en pistol, (sidstenævnte selvfølgelig kun i livsfare) netop for at undgå disse "boksekampe" Mange mænd har dog samme holdninger som andre i denne tråd også nogle af lærerne på Politiskolen. Man skal give lige det ekstra når man er kvinde i politiet.

Personligt er jeg ikke bange for et lille nips på 55kg med en stav...

Pistolen får de ikke lov til at bruge anyway, så er der staven og peberspray tilbage o/ som er til præcist hvor meget nytte?

Problemet er jo netop at der ikke er tid til at stå og fedte med en peberspray hvis det hurtigt udvikler sig...

Link to comment
Share on other sites

Haha... glimrende diskussion! dog ekstremt unuanceret... Rumlepot smører jo tykt på, og selvfølgelig er der nogle, der stejler over det..!

95% af anholdte er bumser, invandrer og psykisk syge (hvor finder man den form for statistik, eller det er måske snarere dit verdensbillede, du giver udtryk for?)...

Hvor mange anholdelser udvikler sig til en situation hvor fysisk magtanvendelse af nødvendig - formentligt relativt få..! Og i de fleste tilfælde kan man med lidt snilde formentligt aflæse situationen og tilkalde forstærkninger, ellers har den vagthavende betjent allerede forudset situationen og sender en anden patrulje... Desuden ser man også en lang række ældre betjente (mandlige) og yngre, der ikke kan varetage en velvoksen fyr, der gør modstand..

Jeg vil langtovervejende hellere have kvinder i politiet end flere af de selvophøjede/aggresive betjente, der render rundt i dag... Bedrevidendehed og talen ned til folk skaber ikke grobund for hverken en rolig løsning eller kommunikation ud ad til...

Desuden tvivler jeg på, at der er mange kvinder på 55 kg. i politiet....

Iøvrigt over til noget meget mere spændende - hvordan går træningen?

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg regner med at dem i politiet får den rette erfaring gennem kurser og deres udd. Men igen så kan det ikke altid være nok når man møder en der er pykisk syg for de kan være helt ugennemskuelige. Og de er røv ligeglad om det er en mand eller kvinde. Måske har kvinder en anden vinkel at kunne se en situation fra, andre gange har man hørt at feks kvindelige betjente har spillet lidt for smarte i div situationer fordi de har følt de har haft noget de skulle "bevise"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share