Weekend frenzy


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg ved egentlig godt svaret til følgende spørgsmål, men here goes..

Til daglig spiser jeg utrolig clean, ingen sodavand, hvidt brød, ris pasta osv. Men i weekender går det tit lidt galt.

Nu er det sådan at jeg arbejder nat hver fredag og lørdag og efter endt arbejds dag tidlig lørdag morgen er jeg begyndt at få en ustyrlig trang til junk.

Efter sådan en nat sover jeg gerne en del timer og vågner tit først ved 16-17 tiden, det resultere i at jeg ikke når meget mere end 2 måltider om lørdagen før jeg skal på vagt, mens jeg er på vagt hiver jeg gerne to shakes med, men igen efter endt arbejds dag hiver jeg junk indenbords.

Det skal også lige nævnes at søndag mere eller mindre ligner lørdag idet jeg vånet røv sent og ikke får mere end 3 måltider og så gerne en cola og pizza.

Jeg spiser som sagt fuldstændig clean mandag-fredag, men så går jeg i en mini frenzy med junk i weekenderne, sammenlagt med at jeg de dage heller ikke får noget andet ordenligt at spise (ihvertfald ikke nok) er jeg en smule bekymret om at jeg fucker op i det.

så, hvor meget skade laver jeg ?

Link to comment
Share on other sites

At spørge om hvor stor en skade du laver er et temmeligt bredt spørgsmål.

I forhold til Kcal overskud, skal du nok få dit indenbords med din weekendfråder. Kvaliteten er så indiskutabel.

Grunden til at du har Frenzy, vil jeg tro ligger i din manglende nattesøvn og derfor cravings efter energi her og nu. Når du fucker din nattesøvn op, vil dine cravings stige drastisk.

Det er ofte en ren vanesag. Lad være med at lytte til dine cravings og hav noget god mad stående, som du kan høvle indenbords når du kommer hjem.

Hvad du æder søndag er trods alt stadig igang med at blive fordøjet mandag og derfor vil dit tarmsystem være "irriteret" fra lørdag morgen til ca. tirsdag morgen. dvs. 3 ud af ugens 7 dage.

Jo mere clean du spiser, desto mindre skal der til at provokere dit fordøjelsessystem og med pludselig skiftende arbejdstider, der forårsager en omvæltning af døgnet, fucker dig kun endnu mere op.

Jeg er temmelig sikker på, at du godt ved dette i forvejen, så hvad er dit egentlige spørgsmål?

Jeg plejer at droppe første indskydelse - altså cravings efter sodavand, chips, burger og pis og lort. Istedet smutter jeg en tur forbi Det eksotiske hjørne på Jagtvej, som bugner af lækre salater, bønnesalater, humus, kyllingesalater, tunsalater mm. Her er der masser af energi at hente og skulle du have brug for flydende kulhydrater kan du få en Søbogaard.

Du vil hurtigt finde ud af om noget lignende fungerer for dig eller ej - men her tror jeg også at du kender svaret :wink:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Efter nu at have noteret mit daglige kcal-indtag, i godt og vel et ½ år, kan jeg sige så meget, at et par af den slags fråde-dage om ugen, mere eller mindre kan ødelægge en diæt. Simpel matematik, men man bliver først rigtigt klar over det, når man ser det sort på hvidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share