Functional foods


Jakob
 Share

Recommended Posts

Har nogle af jer erfaringer med eller meninger om smørproduktet Benecol. Det skulle efter sigende kunne sænke LDL, kaldet det dårlige kolesterol. Jeg ved, at der på deres hjemmeside ligger en del tilgængelige forskningsresultater især af finsk oprindelse. Er det muligt, at en fra motion-online - der formodentlig er mere trænet i læsning, forståelse og vurdering af forskningsresultaters gyldighed - kunne undersøge lidt om troværdigheden i produktets virkning på helbredet?

Link to comment
Share on other sites

Generelt ser deres påstande ud til at holde vand. Litteraturen der henvises til er publiceret i ansete tidsskrifter og støtter produktets påståede egenskaber. Hvis man har problemer med sit kolesterol er det højst sandsynligt en rigtig god ide at skifte smørret ud med benecol.

I et af studierne der refereres til indtog forsøgspersonerne 5 gram plantestanol pr. dag, hvilket svarer til 65 gram Benecol. Da Benecol kun indeholder en trediedel fedt, svarer dette til ca. 20 gram fedt, hvilket ikke er for meget.

Når jeg bliver gammel, tror jeg at jeg vil skifte Lättaen ud med Benecol :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share