rygestop


millak
 Share

Recommended Posts

nu har jeg været røgfri i snart 2 mån..

i forbindelse med mit sygestop holdt jeg øje med min mad, så jeg har heldigvis ikke taget på..

men problemet er nu at jeg har sat endnu mere fokus på min kost. tæller ikke kalorier, men tænker meget over hvad jeg spiser og i hvilke mængder, får mine 5-6 måltider om dagen, og træner 3-4 gang cardio af min. 60 min om ugen (styrketræningen kommer på fredag hvor jeg skal ha nyt program)...

mit spg er hvor længe rygningen kan have indflydelse på mit stofskifte - og har det overhoved nogen betydning... men lige nu er jeg noget irriteret for vægten ændre sig ikke, og den skulle jo helst lidt ned..

lidt oplysninger om mig:

24 år

62 kg

159 cm høj

ønsket mål 56 kg.

Edited by millak
Link to comment
Share on other sites

nu har jeg været røgfri i snart 2 mån..

i forbindelse med mit sygestop holdt jeg øje med min mad, så jeg har heldigvis ikke taget på..

men problemet er nu at jeg har sat endnu mere fokus på min kost. tæller ikke kalorier, men tænker meget over hvad jeg spiser og i hvilke mængder, får mine 5-6 måltider om dagen, og træner 3-4 gang cardio af min. 60 min om ugen (styrketræningen kommer på fredag hvor jeg skal ha nyt program)...

mit spg er hvor længe rygningen kan have indflydelse på mit stofskifte - og har det overhoved nogen betydning... men lige nu er jeg noget irriteret for vægten ændre sig ikke, og den skulle jo helst lidt ned..

lidt oplysninger om mig:

24 år

62 kg

159 cm høj

ønsket mål 56 kg.

Vildt gæt: Du er af hunkøn?

Du har jo klaret det flot. Ændret livsstil og kastet en dårlig vane bort. Uden at tage på og med BMI på det normale! Hvis ikke du tæller kalorier og holder det op mod dit energiforbrug, kan du ikke vide, hvor du står. Og så er det ikke sikkert, du taber dig. Endelig kan du jo være i gang med at opbygge muskelmasse med din træning, hvis den er intens nok.

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

hov ja det er jeg.

kan godt se det med at tælle kalorier... men mine portioner er mindre end de har været tidligere. hvor jeg ikke har øget min vægt..

men for at komme med eksempel på hvad jeg spiser:

havregryn med nødder og rosiner (ca en håndfuldsstørrelse) med minimælk

grønt

1 skive rugbrød med pålæg (typisk tun. torskerogn eller æg) med grønt (typisk en halv agurk)

grønt og et knækbrød

altid kød, med en masse grønt og nogle gange grov pasta eller ligende (jeg har valgt at spise af en frokost tallerken og ikke en alm stor tallerken for har lagt mærke til at den mængde mad jeg spise så bliver mindre - og stopper når jeg er mæt)

spiser altid inden træning, så de dage hvor der er træning spiser jeg en banan når jeg er færdig.

snold har jeg intet af for jeg vil virkelig gerne det her... så det er irriterende at der ingen ting sker..

jeg burde vel ikke tage så meget på af min cardio, eller?

Link to comment
Share on other sites

hov ja det er jeg.

kan godt se det med at tælle kalorier... men mine portioner er mindre end de har været tidligere. hvor jeg ikke har øget min vægt..

men for at komme med eksempel på hvad jeg spiser:

havregryn med nødder og rosiner (ca en håndfuldsstørrelse) med minimælk

grønt

1 skive rugbrød med pålæg (typisk tun. torskerogn eller æg) med grønt (typisk en halv agurk)

grønt og et knækbrød

altid kød, med en masse grønt og nogle gange grov pasta eller ligende (jeg har valgt at spise af en frokost tallerken og ikke en alm stor tallerken for har lagt mærke til at den mængde mad jeg spise så bliver mindre - og stopper når jeg er mæt)

spiser altid inden træning, så de dage hvor der er træning spiser jeg en banan når jeg er færdig.

snold har jeg intet af for jeg vil virkelig gerne det her... så det er irriterende at der ingen ting sker..

jeg burde vel ikke tage så meget på af min cardio, eller?

Man tager vel ikke på af træning, men med et aktivitetsnvesu på 1.6 MET om dagen, hvilket er meget realistisk med gennemsnitligt 30 min træning om dagen, så burde du kunne indtage ca 2100 kcal om dagen uden at tage på af det. Indtager du mindre, vil du tabe dig. Så enkelt er det jo.

Din kostplan synes jo ikke voldsom i kalorieindtag, og den er tilsyneladende afbalanceret, men taber du dig ikke, er det altså over dit energiforbrug.

Link to comment
Share on other sites

det havde jeg faktisk ikke tænkt op, men kan dog sige at det er en fiberi kost jeg har..

men nu har jeg gemt vægten væk, og valgt at jeg ikke får op i det, men har bibeholdt mine vaner...

for det endte med at jeg blev vægtfikseret og det betyder jo bare at jeg kører surt i det til sidst...

men amnge tak for hjælpen alle:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share