Musik til spinning


jbf
 Share

Recommended Posts

Jeg er desværre ikke så stærk i musikken at jeg kan kende hvad der bliver spillet fra podiet.

Men på min spinningMP3er er det nok disse der vil rykke lige p.t.:

Turbo Polka

Because we can

Ca plane pour moi

Men nu er jeg jo også generelt fjollet anlagt så bare der er lidt gang i den må stilen gerne falde helt udenfor norm.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, der er nok mange forskellige vinkler på denne sag- personlig skifter jeg meget ud i hvad der er lagret på MP3éren - lige pt. er det mix - som Besøg mit Website. Ofte bruger instruktørene den samme cd igen og igen, hvilket for så vidt kan være ok når man tænker på genkendelsesværdien - men jeg bliver nu ret hurtig træt af :tongue: Boten Anna og lign.

Link to comment
Share on other sites

Fint med en tråd med inspiration. Men det kan dog aldrig være en facitliste.

Det vigtigste er at du som instruktør selv kan li' musikken.

Vi er alle forskellige og har forskellige præferencer mht musik og træningsform.

Eksempelvis er Banshees glimrende postede mix jo super - hvis man er til den slags musik vel at mærke.

Personligt er det en anelse for poppet til min smag.. mens det for andre vil være den rendyrkede hardcore house at lytte til :bigsmile:

* UPDATE * har nu endelig lyttet det helt igennem og det er faktisk rigtigt godt! :)

Så - brug de gode forslag, men brug kun musik du selv kan li at køre til. Det skinner igennem hvis du spiller musik der ikke følger tråden i "din musiksmag".

I de store centre og kæder vælger folk at komme til timer de kan li' - tidspunkt, instruktør og musik skal passe.

Hvis du spiller "andres musik" risikerer du at folk ikke aner hvilken musik du spiller.

Det kan både være godt og dårligt.

Dejligt at høre der er folk der interesserer sig for musikken de spiller, og ikke bare bevidstløst sætter en muzak-plade på hver gang.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da poste tracklisten til min time idag i FitnessDK, Royal kl 17 :innocent:

En blanding af gammelt og nyt.

Generelt forsøger jeg at holde musikstil og stemning forskellig i opvarmning og træningssessionen.

Musikken mixes med MixMeister Fusion.

Jeg indlægger normalt loops for at forlænge visse passager af tracks - samt fjerner andre passager.

Warmup Session:

1) Braveheart Soundtrack - For the Love of a Princess

2) PMFP - The Cure Tribute

Main Session:

3) Friskyradio 28/10 2008, Triangle DJ Zlatan part 1

4) Friskyradio 28/10 2008, Triangle DJ Zlatan part 2

5) Friskyradio 15/10 2008, Movement - Royal Sapien

6) Friskyradio 26/10 2008, Haazy Part 1

7) Serge Devant - Sweet Harmony (Isma-Ae Remix)

8) Coldplay - Speed of Sound (29th Avenue Remix)

9) Energy52 - Cafe del Mar (Nalin & Kane Remix)

Cool Down:

10) Depeche Mode - Enjoy the Silence (Chillout Island Soft Remix)

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører som instruktør i det lille lokale træningscenter, og der spiller jeg pt.

Opvarmning/indledning

Tu es Foutu/Ingrid

Fade to gray/Visage, siddende med svag stigende belastning

Bad Craziness/DAD, tempokørsel med mindre spurter i omkvæd, siddende

Welcome to the jungle/ Gun´s n roses, tempokørsel med moderat belastning, stående sprint i omkvæd+belastning

Call on me, tempo, med stående jog, skiftende belastninger

Who made who/AC-DC, tempokørsel med stående i omkvæd+belastning

Killer, tempokørsel, stigende belastning og kadence

Paradise city/Gun´s n roses, tempokørsel med stående sprint i omkvæd, sluttende med 2 min. sprint

The whistler song, tempokørsel med spurter

What time is love/KLF, langsom kørsel i start, spurt, tempokørsel, og stående med belastning i omkvæd

Sunchyme tempokørsel, med stående sprint, eller siddende spurt

Umbrella/Rihanna, stående med hård belastning, i omkvæd siddende på belastning og hurtig kadence

Pride/U2, siddende tempo, i takt med musikken, som regel..;-)

En græskinspireret hurtig siddende spurt?

Pump it/Black eyes ..Tempo, med stående spurter med belastning på i omkvæd

Relax, Mika,

Let your fingers..

5 min. past loneliness

Det er som det er lige nu, med fokus på konditionen, derfor ikke vild megen belastning, men hurtig kadence. Når vi nærmer os jul kommer der mere styrke orienteret musik ind, f.eks Vangelis Quonqest of paradise, siddende tung bakkekørsel med 2 stående spurter :devil: , på belastningen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er en liste over 424 sange andre har anbefalet til spinning: http://www.fitmoves.com/IndoorCycling/ListSongs.asp

Kan dog næsten forestille mig successen ved Pakito - Living on Video, som nævnes højere oppe i denne tråd. Den skal jeg have med ud på Racercyklen når den bliver trukket ud i Februar 2009. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Har lige lagt Januar mixet på http://www.spinning24.dk/spinning_musik.html- blot som lidt inspiration..... :4thumbup:

Nogen der ved om der er nogle store events på vej i 2009 - her tænkes på marathon spinning 12 og 24 timer? - syntes vi mangler et "stort" arrangement - har hørt at man for en del år siden samlede over 1000 til 24 timeres et sted i københavn´s området - er det helt over de dage??? :nonono:

Edited by banshee
Link to comment
Share on other sites

Ja, der er nok mange forskellige vinkler på denne sag- personlig skifter jeg meget ud i hvad der er lagret på MP3éren - lige pt. er det mix - som Besøg mit Website. Ofte bruger instruktørene den samme cd igen og igen, hvilket for så vidt kan være ok når man tænker på genkendelsesværdien - men jeg bliver nu ret hurtig træt af :tongue: Boten Anna og lign.

Motionscenteret bruger det samme musik i lang tid fordi de skal betale for at måtte spille det mht. ophavsret osv. som dvd film. Så er der os for eksempel Body Pump (har ik været til det i 5 år så ved ik hvordan det er nu) som er baseret på et koncept i Fitness.dk, hvor de skal de lave bestemte øvelser og skal købe bestemte cd'er til træningen og må ikke afvige fra konceptet.

Edited by Soft
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Én lille weekend opdatering:

Rui Da Silva - Touch Me (DJ Tiesto Remix)

Brian Adams Feat Chicane - Dont Give Up (Original 12' Remix)

Techno - Trance - Delerium - The Silence (DJ Tiesto remix) Paul Oakenfold

delerium_ft_sarah_mclachlan-silence__above_and_beyonds_21st_century_remix-xxl

Deejay Parade Collection Dj Albertino - CD 4 - 07 - Bbe - 7 Days And One Wee

Tiesto_-_Traffic

Dj Antoine - Feel The Beat

Kai Tracid - Ready To Flow (Schiller Mix)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Nogen der ved om der er nogle store events på vej i 2009 - her tænkes på marathon spinning 12 og 24 timer? - syntes vi mangler et "stort" arrangement - har hørt at man for en del år siden samlede over 1000 til 24 timeres et sted i københavn´s området - er det helt over de dage??? :nonono:

Tjek HER

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share