10-11 kg skal tabes på 10 uger


Theshifter
 Share

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så er der gået godt og vel en uge mere. Jeg fik mig ikke vejet mandag morgen da jeg havde fødselsdag og fik hele huset fuld af gæster. Vægten sagde i morges 80,5 på trods af at vi fra fredag og indtil tirsdag har haft gæster og jeg har spist meget fed mad og ikke fulgt min kostplan. 17 dage er gået og jeg har stadig på trods af fødselsdag tabt i gennemsnit 205 gram om dagen og er stadig foran min plan. Der har endda heller ikke kunne cykle de dage vi har haft gæster, så jeg er stadig positiv og sikker på jeg nok skal nå mit mål.

MVH

Theshifter

Link to comment
Share on other sites

Update d. 03/11-08

Der er gået 5 dage siden sidste vejning hvor jeg vejede 80,5. Vægten vidste i morges 78,9 hvilket giver et vægttab på 1,6 kg på kun 5 dage. I går aftes havde jeg simpelthen ikke lyst til salat så det blev til en rullekebab med hvad der nu hører til. 22 dage er gået og jeg har smidt samlet 5,1 kg. Det giver et gennemsnits vægttab på 231 gram/dag. Jeg kan se jeg taber mig langt hurtigere end nødvendigt og vil begynde at spise en lille smule mere, da jeg godt kan mærke på energi niveauet at jeg er i et stort energiunderskud. Jeg synes faktisk ikke jeg har de store problemer med at holde mig til salat og kød, men har købt noget mørk chokolade til om aftenen hvor jeg har meget trang til noget sødt.

Stadig ved godt mod og forhåbentlig 3000 kr rigere d. 22 dec :)

Theshifter

Edited by Theshifter
Link to comment
Share on other sites

PUUHA...min kostplan!

Jeg har ikke nogen decideret plan jeg følger slavisk, men jeg følger gennerelt kostrådene fra Southbeachkuren, som indebærer at man skærer alt der hedder kulhydrater væk i kosten. Dvs. en kost udelukkende består at grænsager og kød. Maden skal ikke vejes da man skal spise indtil man er mæt. Selvom jeg ikke har nogen plan kan jeg godt prøve at beskrive hvad jeg typisk spiser til de forskellige måltider.

Morgenmad er meget simpel og består enten af 100-150 g Græsk Yoghurt (2%) med sødemiddel eller 2 scramblede æg.

Mellemmåtlid: 8-10 madler

Middagsmad: 1 portion salat med forskelligt magert kød, oksekødssuppe med hvidkål, stegte grønsager med magert kød.

Mellemmåltid: 8-10 mandler

Aftensmad: Stegte grønsager eller salat med forskellige former for kød tilberedt på alle de forskellige måde jeg kan komme i tanke om.

Aftensnack: 2 stykker af en Mørk chokolade med højt cacao indhold til at tage en evt sukkertrang.

Det er ikke den mest spændende kost, men det vigtigste er at bruge så mange forskellige tilberedning metoder man kan komme i tanke om, og bruge mange forskellige krydderier. Der kan købes mange forskellige boullion produkter som kan pifte de forskellige retter op. Jeg spiser også en del supper da man her kan trække meget smag ud af f.eks oksekød ved at lade det simre længe med en masse urter og grønsager og det smager fremragende.

Det skal lige siges at denne diæt kræver en del selv diciplin specielt i starten, da ens trang til kulhydrater kan være ret stor fordi kroppen skriger på noget sødt, men heldigvis aftager det med tiden. Denne diæt ikke kan anbefales hvis man skal koncentrere sig meget, da man er i et så højt kalorieunderskud at det kan mærkes på energi niveauet. Jeg vil ikke anbefale det til folk der læser og skal putte ny viden ind i knolden, da man specielt sidst på dagen kan blive ret træt og sløj. Der er dog heller ikke nødvendigt at være i så stort energiunderskud, som mig da jeg jo kun har en begrænset periode til at opnå mit mål. Man vil sagtens kunne tilføje nogen kulhydrater og stadig tabe sig. Den store fordel ved at skære kulhydrater helt væk de første 14 dage er at man vil se et stort vægttab de første 14 dage og det tror jeg vil være en stor motivation for mange, som vil gøre at man bliver ved.

udover kosten cykler jeg også 1 time hver dag på en kondicykel.

Håber det kan bruges ellers er du velkommen til at skrive til mig.

MVH

Theshifter

Link to comment
Share on other sites

Status d. 10/11-08

Vægten sagde 77,7 kg her til morgen og det betyder et vægttab på 1,2 kg de sidste 7 dage. Jeg var til J-dag fredag og det kunne klart ses på vægten, da jeg dagen efter ikke tænkte over hvad jeg spiste overhovdet. Vi var lørdag aften på kinesisk restaurant og få buffet og om aftenen stod den på chips, slik og videofilm :) Fredag morgen vejede jeg 77,3, så havde jeg droppet J-dag havde jeg helt sikkert været under 77kg, men jeg er stadig foran mit mål og fortrøstningsfuld.

MVH

Theshifter

Link to comment
Share on other sites

Godt gået! Jeg skippede dog J-dag, da jeg er så frygtelig dårlig til at nøjes med en eller fem genstande, når jeg først er i situationen... Jeg tog 15 minutter roning, 20 motionscykel og 15 minutter løbebånd istedet :tongue:

Uden at have sat en deadline, så er jeg selv igang med et lignede projekt. Jeg startede på 93,3 søndag den 19/10 og vægten i morges sagde 88,4. Mit første mål er 85, men jeg kan allerede se på maven, at det nok bliver til et del mål. Skidt pyt jeg er over halvvejs og på under første måned.

Denne tråd ligner dog mere og mere en log - måske den skulle flyttes over i log delen af forumet?

Edit (Jeg er 197cm og 29år, hvis nogen vil have lidt mere sammenhængen i mit ønske - glæder mig til jeg er tilfreds med fedt% - så skal jeg til at smide nogle af de rigtige kg på igen!)

Edited by Neros
Link to comment
Share on other sites

PSMF (protein modified sparing fast), er den hurtigste måde at tabe fedt på uden at miste meget muskelmasse (dermed på ingen måde sagt det er den bedste, eller overhovedet en god metode at benytte - jeg har dækket emnet i tidligere tråde, så læs selv, om ulemper, rissici osv) - budzinskis forslag, vil være en PSMF, diæt, men ikke nødvendigvis en så optimal model som muligt, jeg ville især, suplementere med, en god multivitamin, elektrolytter(sodium, kalium), kalcium og magnesium - og ikke mindst som Pauli siger, tillade masser af grøntsager, selv de mest hardcore PSMF forløb gør sig klog i at drukne sig i om ikke andet så de mest kcal fattige grøntsager(grønne etc.), de kcal min indtager herfra er simpelelthen så få, at det stort set er ligegyldigt (og med de andre involverde faktore, højstsandsynlige gavnlige) for vægttabet.

Noget andet er at, en reel PSMF, model slet SLET ikke er nødvendigvis for at nå dette mål - 500kcal cuttet dagligt fra dit nuværende ligevægts indtag + 500 kcal ekstra daglig forbrænding fra mere træning og mere aktivitet, så burde du sagtens nå det - så kan man altid PSMF'e de sidste dage, eller sidste uge, hvis du kommer LIDT bagefter (jeg har alså set 10 kg tabt på 2 uger på psmf, hvor af stor del selvfølgelig er fra væske, mindre shit i transitten, osv, og ofte med pænt stor og voldsom yoyo effekt - så det er altså dermed ikke sagt det er noget der kan anbefales)...

Mvh

Helio

Link to comment
Share on other sites

PUUHA...min kostplan!

Jeg har ikke nogen decideret plan jeg følger slavisk, men jeg følger gennerelt kostrådene fra Southbeachkuren, som indebærer at man skærer alt der hedder kulhydrater væk i kosten. Dvs. en kost udelukkende består at grænsager og kød. Maden skal ikke vejes da man skal spise indtil man er mæt. Selvom jeg ikke har nogen plan kan jeg godt prøve at beskrive hvad jeg typisk spiser til de forskellige måltider.

Morgenmad er meget simpel og består enten af 100-150 g Græsk Yoghurt (2%) med sødemiddel eller 2 scramblede æg.

Mellemmåtlid: 8-10 madler

Middagsmad: 1 portion salat med forskelligt magert kød, oksekødssuppe med hvidkål, stegte grønsager med magert kød.

Mellemmåltid: 8-10 mandler

Aftensmad: Stegte grønsager eller salat med forskellige former for kød tilberedt på alle de forskellige måde jeg kan komme i tanke om.

Aftensnack: 2 stykker af en Mørk chokolade med højt cacao indhold til at tage en evt sukkertrang.

Det er ikke den mest spændende kost, men det vigtigste er at bruge så mange forskellige tilberedning metoder man kan komme i tanke om, og bruge mange forskellige krydderier. Der kan købes mange forskellige boullion produkter som kan pifte de forskellige retter op. Jeg spiser også en del supper da man her kan trække meget smag ud af f.eks oksekød ved at lade det simre længe med en masse urter og grønsager og det smager fremragende.

Det skal lige siges at denne diæt kræver en del selv diciplin specielt i starten, da ens trang til kulhydrater kan være ret stor fordi kroppen skriger på noget sødt, men heldigvis aftager det med tiden. Denne diæt ikke kan anbefales hvis man skal koncentrere sig meget, da man er i et så højt kalorieunderskud at det kan mærkes på energi niveauet. Jeg vil ikke anbefale det til folk der læser og skal putte ny viden ind i knolden, da man specielt sidst på dagen kan blive ret træt og sløj. Der er dog heller ikke nødvendigt at være i så stort energiunderskud, som mig da jeg jo kun har en begrænset periode til at opnå mit mål. Man vil sagtens kunne tilføje nogen kulhydrater og stadig tabe sig. Den store fordel ved at skære kulhydrater helt væk de første 14 dage er at man vil se et stort vægttab de første 14 dage og det tror jeg vil være en stor motivation for mange, som vil gøre at man bliver ved.

udover kosten cykler jeg også 1 time hver dag på en kondicykel.

Håber det kan bruges ellers er du velkommen til at skrive til mig.

MVH

Theshifter

Det er sådan du forventer at kunne spise resten af dit liv?

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt tabe to kilo på ti uger, det eneste det kræver er stædighed og dumdristighed...

Jeg kan så fortælle dig at du vil opleve de dejlige svedeture, en enorm svimmelhed, kulden syntes uudholdelig, du VIL falde i sukkergrøften og din dårlige samvittighed vil stikke til dog som bare fanden, du vil få humørsvingnionger, ikke kunne sove om natten hvis du føler sult, din krop vil måske sige fra på måder du ikke lige havde regnet med.. :dry:

Ja, du har meget du kan glæde dig til.

Søde, vær dog realistisk ikke ? Hvis nu i i stedet aftalte at dyrke mere motion, ikke drak alkohol eller andet, så tror jeg faktisk at du PÅ SIGT vil kunne lave et vægttab og holde det. :blush:

Og hvis du regner med at du kan dyrke yderligere motion og spise helt anderledes end du har været vant til HVER DAG, så taber du altså det væddemål meget hurtigt.

Sara Camille

Link to comment
Share on other sites

Ville bare lige smide en hilsen :bigsmile:

Synes det går rigtig godt fremad, når man tænker på at det er 10 kg på 10 uger der er målet - og ikke to... :wink:

Vil anbefale at du kobler lidt mere på din morgen mad, så har du også lidt mere energi til dagen.

Det kunne evt bare være en protein shake og/el en banan/æble.

Så du både får kulhydrat og protein til morgen :4mewantfood:

Keep up the good work :4thumbup:

-Lise

Link to comment
Share on other sites

Mit forslag til dig er at leve udelukkende af æg, kød af god kvalitet og fisk plus en spsk. fiskeolie om dagen. Så får du nok proteiner til, at du ikke taber muskelmasse, men få kalorier nok til, at du taber fedt.

Jeg er selv i gang med samme kur, da jeg gerne vil smide 10-15 kilo, inden jeg skal knæopereres. Den kulhydratfattige vej - LCHF - er den bedste vej fremad - især på et kortsigtet vægttab, men også på langt sigt rent sundhedsmæssigt.

Du skal ikke være bange for at få for få kulhydrater. Det kan man nemlig ikke. Du har ikke, jeg gentager, ikke noget behov for kulhydrater i kosten. Skærer du helt ned for dem, vil du rigtignok producere ketoner, og tak for det! De vil nemlig levere en stor del af den energi, som førhen kom fra glukose. Din hjerne, dine røde blodlegemer og andet har brug for ca. 200 g. glukose om dagen. Ca. 70 g af dette behov kan dækkes af ketoner, resten bliver dækket af din lever, der nemt spytter 130 gram glukose ud i dit blod hver dag. Leveren danner glukosen fra aminosyrer, altså protein, samt fra den glycerol, der bliver tilovers, når triglyceriderne indgår i forbrændingen.

Og lige en ting mere - man bliver ikke sløv af ketoner og det er ikke farligt at være i ketosis. Det er en myte. Vores stenalder-forfædre såvel som inuiter, masaier og flere andre naturfolk var/er sandsynligvis i ketosis det meste af tiden og de klarede/klarer sig fortrinligt.

Læs mere om denne måde at spise på inde på min blog: http://kostbloggeren.blogspot.com

mvh

Michael

Nonsens. Der er en god grund til, at vores primære forbrænding kommer fra kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt tabe to kilo på ti uger, det eneste det kræver er stædighed og dumdristighed...

Sara CamilleJeg kan så fortælle dig at du vil opleve de dejlige svedeture, en enorm svimmelhed, kulden syntes uudholdelig, du VIL falde i sukkergrøften og din dårlige samvittighed vil stikke til dog som bare fanden, du vil få humørsvingnionger, ikke kunne sove om natten hvis du føler sult, din krop vil måske sige fra på måder du ikke lige havde regnet med.. :dry:

Ja, du har meget du kan glæde dig til.

Søde, vær dog realistisk ikke ? Hvis nu i i stedet aftalte at dyrke mere motion, ikke drak alkohol eller andet, så tror jeg faktisk at du PÅ SIGT vil kunne lave et vægttab og holde det. :blush:

Og hvis du regner med at du kan dyrke yderligere motion og spise helt anderledes end du har været vant til HVER DAG, så taber du altså det væddemål meget hurtigt.

Hvis det kun var to kilo jeg skulle tabe var det væddemål yderst attraktivt for mig ;)

Jeg har tabt 8,6 indtil nu og skal vejes d. 22 dec så jeg er ret sikker på jeg nok skal vinde det væddemål.

Jeg synes nu ikke jeg har haft hverken svedeture eller været svimmel, men jeg spiser nok også lidt mere end det eksempel jeg har givet.

Med hensyn til motion har jeg været meget passiv i den periode hvor jeg har taget på og der er noget der skal laves om på og jeg tror det væddemål faktisk er med til at motivere mig.

MVH

Theshifter

Link to comment
Share on other sites

Status d. 24/11-08

Vægten sagde i morges 75,4 kg hvilket vil sige et vægttab på 1,6kg!!!!! Det er nok lige i overkanten for 7 dage, men det mest mystisk er at jeg i weekenden ikke har levet specielt sundt? Jeg har spist popcorn, chokolade og spist pommesfrites. På trods af det har jeg stadig tabt mig. Selvom jeg synes jeg har spist meget må jeg jo ha været i et pænt energiunderskud alligevel. Der er virkelig ved at være lys for enden af tunnelen og jeg er rimelig sikker på jeg vinder det væddemål efterhånden. Det er også en fornøjelse nu at se sig selv i spejlet i forhold til, da jeg startede. Jeg var godt nok blevet slasket at se på! Min plan er at jeg efter væddemålet og den efterfølgende jul vil starte på vægttræning og opbygge noget masse nu hvor jeg har fået smidt det meste overskydende fedt. Jeg har uden tvivl også tabt en del muskelmasse under forløbet, så det skal bygges op igen. Jeg har aldrig haft en rigtig six-pack og det er min næste mission!!!

Theshifter

Edited by Theshifter
Link to comment
Share on other sites

Åh..det var nu heller ikke for at lyde pessimistisk, jeg syntes det er super godt gået.

Bare det at man hver dag tænker over det, er tit med til at man ikke lige laver tandsmør, drikker den 1,5 liters cola eller hvad det nu måtte være.

og de positive gode tanker har altså også sin effekt.

Så, dem får du så lidt af herfra..

Sara Camille

Link to comment
Share on other sites

Status d. 1/12-08

På trods af julefrokost fredag og bryllupsdag søndag med go mad er det stadig blevet til et vægttab på 500g så jeg pt. vejer 75,5. Jeg var ellers nede på 74,9 fredag inden weekendens eskapader, men jeg skal nok nå det alligevel, så julegaverne er gratis i år :)

Theshifter

Link to comment
Share on other sites

Status d. 8/12-08

Ved ikke om der er nogen der følger med længere, men nu kan jeg lige så godt forstætte nu jeg er i gang. Jeg var igen til julefrokost fredag, med efterfølgende usund mad om lørdagen. Vejede 74,9 i morges efter toilet besøg, så målet er virkelig i sigte nu. Jeg skal på et seminar i næste uge tirsdag-torsdag hvor jeg ikke selv kan styre hvad jeg vil spise...kun mængden. Yderligere kan jeg ikke cykle min obligatoriske time hver dag! Den skal virkelig have en skalle i denne uge, så jeg taber det ekstra, som jeg evt. ikke taber eller tager på de 3 dage. Jeg regner med at intensivere min cykling med ekstra 30 min og mere belastning de sidste 30 min.

Er det i øvrigt helt forkert antaget at jeg ca. forbrænder 500 kcal/timen ved moderat cykling???

Theshifter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share