"knæk" i den nedre del af ryggen.


Archieman
 Share

Recommended Posts

Jeg har på det sidste døjet med et utroligt irriterende problem, nemlig små "knæk" i ryggen ved mange forskellige bevægelser.

Det kan være når jeg rejser mig fra stolen, efter at have sovet eller bare når jeg bøjer mig ned. Det gør ikke ondt når det sker, bare til stor irritation alligevel :)

Knækket kommer i den nedre del af ryggen, sommetider ved grænsen mellem T12 og L5 og andre gange længere nede. Det mærkes som om det sker, tæt inde ved ryghvirvlerne.

Følelsen kunne sammenlignes lidt, med noget som mangler at få olie, til at glide noget bedre :-) - lidt ligesom når man roterer nakken og der så kommer knæk lyde.

Jeg har ikke noge idé om hvorfor det er kommet, men begyndte at lægge mærke til det, efter jeg var færdig i millitæret, for ca. 5mdr siden.

Egentlig vil jeg gerne bare vide, om det er noget om påvirker på længere sigt, evt. noget slid ved de forskellige ryghvirvler??

På forhånd tak..

'Archie

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på det sidste døjet med et utroligt irriterende problem, nemlig små "knæk" i ryggen ved mange forskellige bevægelser.

Det kan være når jeg rejser mig fra stolen, efter at have sovet eller bare når jeg bøjer mig ned. Det gør ikke ondt når det sker, bare til stor irritation alligevel :)

Knækket kommer i den nedre del af ryggen, sommetider ved grænsen mellem T12 og L5 og andre gange længere nede. Det mærkes som om det sker, tæt inde ved ryghvirvlerne.

Følelsen kunne sammenlignes lidt, med noget som mangler at få olie, til at glide noget bedre :-) - lidt ligesom når man roterer nakken og der så kommer knæk lyde.

Jeg har ikke noge idé om hvorfor det er kommet, men begyndte at lægge mærke til det, efter jeg var færdig i millitæret, for ca. 5mdr siden.

Egentlig vil jeg gerne bare vide, om det er noget om påvirker på længere sigt, evt. noget slid ved de forskellige ryghvirvler??

På forhånd tak..

'Archie

Typisk er "knæk" i led helt ufarligt, får du trænet din ryg osv?

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Jeg har det med at forsømme ryggen en del, og hvis den bliver trænet, er det også kun den øvre del. Jeg laver af og til vedligeholdsøvelser for ryggen, men ikke direkte styrke..

Har du forslag til nogle øvelser?? :-)

Pulldown, chinups, ect.

Få lagt et program, se at komme igang med at få trænet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever samme fænomen - især min øvre ryg "knækker" ofte i løbet af en dag og til tider så højt, at andre tydeligt kan høre det og tror heller ikke det er farligt i sig selv. Går ud fra det er samme princip når man knækker fingre og knæklyden fremkommer pga ledvæsken - og det skulle jo også være ganske ufarligt. Har i øvrigt heller ikke smerter, når det knækker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share