Urinprøve - Forsvaret


MortenSj
 Share

Recommended Posts

Hej MOL folk.

Jeg skal til station d.13 november, og i den forbindelse skal jeg have taget en urinprøve.

Der er bare det ene problem at jeg gennem en længere periode har røget en del hash, og er derfor rimelig nervøs for udfaldet af denne prøve.

Jeg er selvfølgelig stoppet med at ryge så snart jeg fik mine papirer omkring station, og har ingen intentioner om at genoptage rygningen.

Mit spørgsmål lyder så på: Består jeg den prøve om små 3 uger? Og hvad kan jeg evt. gøre for at sørge for at den melder negativ?

Det skal lige siges at jeg træner næsten hver dag i ugen, og lever enormt sundt, kan dette hjælpe på min situation?

På forhånd tak.

Ps. alle dumsmarte kommentarer omkring rygningen frabedes, det hjælper mig ikke.

Link to comment
Share on other sites

Formoder du mener SESSION, med mindre du skal med tog eller bus og i den forbindelse skal afgive en urinprøve :laugh: Vidste egentligt ikke at der blev taget urinprøver til session, men det er også ved at være lang tid siden jeg selv var. Her er hvad jeg fandt på 3 sek. ved at google emnet:

"Cannabismetabolitter kan typisk påvises i en urinprøve 6-8 timer efter indtagelsen og i 1-3 døgn efter sidste indtagelse, hvis det er en éngangsforteelse. Hos kroniske misbrugere kan analysen være positiv op til 4 uger efter sidste indtagelse."

Så må du selv vurdere i hvor høj grad du er "kronisk misbruger". Men hvis du er seriøst bekymret så tag da og undersøg det selv inden du spørger folk her på MOL. Hvad angår mulighederne for at "sløre" tror jeg ikke du skal gøre dig nogle forhåbninger og MOL er nok ikke stedet at søge om hjælp til at camouflere et "narkomisbrug".

Mit svar lyder så: Nej, jeg vil ikke formode at du består den prøve om små 3 uger. Så er der kun tilbage at krydse fingre. Der er heller ikke noget at gøre for at få den til at melde negativ. Og nej, ligegyldigt hvor sundt du lever og hvor mange armstrækkere du tager ændrer det ikke på din situation.

Selv tak. Håber du kan bruge det ærlige svar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for svaret.

Men er ikke helt sikker på at du har 100% ret i alt du skriver.

Selvfølgelig har jeg selv søgt på emnet, og fundet en del information, jeg kunne ikke finde på at spilde nogens tid herinde.

Ifølge diverse kilder (nogle mere troværdige end andre) er der indtil flere metoder at sløre det på, bla. ved at drikke eddike eller putte en smule smuldret håndsæbe i prøven, og det kunne jo være der sad nogle tidligere "misbrugere" herinde med erfaring.

Dét med general sundhed og motion skulle også virke ganske glimrende, i og med det øger matabolismen og derved øger chancen for at udskylle alle de giftstoffer der formentlig er i min krop.

Håber stadig på flere svar.

Det skal lige siges at jeg på ingen måde er den stereotype misbruger der sidder hele dagen skæv osv. Jeg nyder ( eller rettere NØD) bare en joint i ny og næ. Hvilket forhåbenlig også fremgår af min måde hvorpå jeg fremlægger emnet for jer.

Link to comment
Share on other sites

Christianb:

Det er ikke bare værnepligten jeg skal til, jeg skal ind som sergent, så det er derfor jeg er en smule bekymret

Har lige ringet og spurgt, man skal ikke afgive urinprøve til session

Edit: Snakkede lige med anden anden afdeling- Hvis du skal ind som sergent og de finder den mindste antydning af spor af hash i urinprøven bliver du kasseret :4banned:

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Hej MOL folk.

Jeg skal til station d.13 november, og i den forbindelse skal jeg have taget en urinprøve.

Der er bare det ene problem at jeg gennem en længere periode har røget en del hash, og er derfor rimelig nervøs for udfaldet af denne prøve.

Jeg er selvfølgelig stoppet med at ryge så snart jeg fik mine papirer omkring station, og har ingen intentioner om at genoptage rygningen.

Mit spørgsmål lyder så på: Består jeg den prøve om små 3 uger? Og hvad kan jeg evt. gøre for at sørge for at den melder negativ?

Det skal lige siges at jeg træner næsten hver dag i ugen, og lever enormt sundt, kan dette hjælpe på min situation?

På forhånd tak.

Ps. alle dumsmarte kommentarer omkring rygningen frabedes, det hjælper mig ikke.

Din urinprøve skal ikke testes for stoffer, mener det er kolesterol og sådan noget de chekker for. Din læge vil spørge dig efter om du har taget/tager stoffer, og så må du jo bare melde klart ud om din fortid. Hvis du viser at stoffer er en del af din fortid og at du generelt vil give den en skalle bliver det formentlig ikke noget problem.

Men held og lykke med det :)

Hilsen en glad Ku'er i søværnet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yo Morten!

Som det før er nævnt, er det ikke stoffer du blivet kontrolleret for til din session. Helt ærligt hvor mange unge mænd tror du så ville befinde sig i forsvaret? Jeg har selv været inde og holdt ikke tilbage hvad angår pindemænd og det blev aldrig sporet. Den bedste sergent jeg havde da jeg var inde var sgu selv et pothovede! I starten og sikkert også til sessionen kører de mange skræmmekampagner mod indtagelse af alle slags stoffer, men det bliver det også ved.

Og lige en lille ting til sidst: der er ikke noget der hedder en hashmisbruger det hedder en hashforbruger!

Link to comment
Share on other sites

Folk der tager stoffer har ikke noget at gøre i forsvaret,og man bliver testet når man starter,ihvertfald som KSE

Du har ret men inden da skal man være dum nok til at svare ja på spørgsmålet om man bruger stoffer! Og så dumme er der jo ikke nogen der er! Eller hvad?

Og til musen nas: Der tager du fejl. Alkoholikere er der mange af! Der skulle være bunker af hjemmesider med det emne hvis du ønsker mere viden om det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share