'DB's første log.


DB_2605
 Share

Recommended Posts

Hejsa velkommen til min log:D

Mine Personlige oplysninger:

Navn: Dieter Bennhøft.

Kaldes: 'DB'

Alder: 18.

Bopæl: 2605 Brøndby.

Fitness center: Fitness DK - Glostrup.

Stats pr. 23/10 - 2008:

Har trænet siden jeg var 14 år gammel. Dog var de første 2 år, meget stille og roligt og som supplement til fodbold. Det gav mig en god grundform at køre to år med 2-3 træninger om ugen og med 2 x 12 kun i maskiner. Så har vel egentlig 4 år på bagen, hvor de sidste 2 har udviklet sig til seriøst.

Morgenvægt: venter til i morgen tidlig:)

Højde: 188 cm.

Bryst: 100 cm.

Guns: 38 cm.

Liv: 82 cm.

Lår: 60 cm.

Læg: 39 cm.

Træningsmål:

Mål: Muskuløse og veldefinerede muskler. Men stadig i en form der ikke er for overdrevet. Vil ikke være for stor da jeg ikke synes det er pænt. Det skal passe til den kropstype man nu har. Er du en bride af naturlige grunde er det fedt at være massiv som en dør, men er man lidt mere tynd i det. Synes jeg ikke om at stræbe efter det der lidt Arnold lign look. Fornuftig portion muskelmasse kombineret med en meget lav fedprocent da jeg synes det er utroligt flot når alle musklerne fremstår tydeligt og at, man ikke bare er skind og ben pga sin muskelmasse. Det skal være tydeligt der har været kæmpet for den muskelmasse man har ynes jeg.

Mål: At kunne sige til mig selv, nu kan du ikke nå længere uden at det bliver grimt og det veltrænede look forsvinder til fordel for en massiv gorilla/bjørne lignende krop, hvor alle rester af et naturligt udseende er forsvundet.

Mål: Ikke at skulle stirre misundeligt på underdrengeparknere i magasin, men se ned på dem og se mig selv.

Mål: At få taget nogle rigtige fotograf billeder af det "færdige resultat"

Træningsprogram:

Kører et i store træk alm 2 split program ligenu. 2 dages træning 1 dags pause, osv.

Dag A: Bryst, triceps skulder samt mave.

Dag B: Ben, biceps og ryg.

En alm uge ser sådan her ud:

Mandag: A-dag efterfulgt af 30-45 min cardio.

Tirsdag: B-dag efterfuglt af 30-45 min cardio.

Onsdag: 45-60 min cardio.

Torsdag: A-dag efterfulgt af 30-45 min cardio.

Fredag: B-dag efterfulgt af 30-45 min cardio.

Lørdag: 45-60 min cardio.

Søndag: Forfra igen.

Dag A:

Bryst:

Flat dumbell bench press 3-4 sæt af x antal reps.

Incline Dumbell benchpress supersættet med incline dumbell flyes 3 sæt af x antal reps. Altså 6 sæt da det er to øvelser.

Cable standing flyes 3-4 sæt af x antal reps.

Triceps:

Barbell french press eller cable triceps pulldown eller wieghted dips 2-4 sæt af x antal reps.

Skulder:

Dumbell military press 3-4 sæt af x antal reps.

Dumbell Seated rear delt row 3-4 af x antal reps.

Dumbell lateral raises 3-4 sæt af x antal reps.

Mave:

Alm situps evt med vægt bag nakken 4-5 sæt 12-20 reps.

Dag B:

Ben:

Barbell Squat 4-6 sæt af x antal reps.

Barbell front Squat 3-4 sæt af x antal reps.

Ryg:

Barbell Bent over row 3-4 sæt af x antal reps.

Cable Small grip pulldown 4-5 sæt af x antal reps.

Chin ups så mange jeg kan tage.

Hyperextensions 3-4 sæt af x antal reps evt med sandsæk.

Biceps:

Standing barbell curl 4-5 sæt af x antal reps.

Dumbell sated biceps curl (hvor du lægger albuen på indersiden af låret og sidder foroverbøjet så musklen flexer fuldt ud) 3-4 sæt af x antal gentagelser.

evt Barbell reverse preacher curl 5-6 sæt af x antal reps.

Med "Af x antal reps" menes der, at jeg tager til jeg ikk kan mere somregl mellem 5-10. Men jeg er ikke tilhænger af man tager 8 og så er man så koncentreret om at tælle til 8 at man ikke tager dén 9 selvom man godt kunne. derfor fokuserer jeg mer' på selve løftet end hvor mange gange jeg gør det. Bare det til jeg ikke kan tage flere.

Derudover skifter jeg meget øvelser, ikke muskelgrupper så meget da jeg stort set har hele kroppen med. men bliver kedeligt at træne det samme for længe af gangen, derfor kan jeg godt lide at skifte rundt og lave andre variationer.

Alm Bænk træner jeg ikke i øjeblikket da jeg træner uden makker og selv synes dumbells er fedest for mig.

Dødløft har jeg ikke mulighed for da det det belaster min lænd for meget. har døjet meget med den, trods min unge alder og vil ikke provokere til et nyt tilbageslag.

Derudover har jeg tænkt mig at prøve at supersætte ligesom SaintPauli har skrevet i sit program, tror det han siger med at man holder sig igang hele tiden er en rigtig god ting.

Diverse tilskud:

Kører ikke med noget tilskud ligenu. tager en multi vitamin pille om morgenen.

Har kørt protein og kreatin pulver. følte igen effekt ud over at det væltede frem med bumser. Desuden mener jeg at der ikke er noget som slår "rigtig" mad. selvom vi i dag nok ikke kan få noget mad der ikke er tilsat noget kunstigt i en eller anden forstand. Men Protein der fremstilles af mælks affaldsprodukt valle, kan kun være ligeså godt som den mælk det er affald fra. Hvis koens mad er noget kemikalieL..t der øger deres mælkeproduktion, og hvis de står inde i en stal hele deres liv, og bliver malket 8 gange om dagen uden aldrig at se åben himmel, grønt græs og frisk luft, så bliver deres mælk noget møg, ditto vallen og derefter proteinen.

Kostplan:

Mit største problem. ved godt hvad der skal til og har også modet, diciplinen og evnerne til at lave en kostplan. desværre er det ikke en mulighed for mig, da jeg stadig bor hjemme og har nogle forældre som synes jeg er ikke spiser nok. Fordi jeg før i tiden var ligeglad og bare åd alt hvad jeg ville. Desuden står min mor for indkøb og aftensmad, så jeg kan ikke bestemme hvad der bliver lavet. En stor hage som generer mig meget. Men jeg gør hvad jeg kan, når jeg nu ikke kan bruge et underskud på ca 500 kcal under mit ligevægtsindtag og en decideret plan jeg bare følger.

Min morgenmad består hver dag af havregryn med nogle rosiner ud over.

Min daglige madpakke består af noget brød, rugbrød eller "ruffler" såsom rugklapper med noget salat og kylling, hamburryg eller mager skinke i. Samt et æble eller en banan.

spiser gerne igen efter skole inden træning det kan være en enkel rugklapper med salat og kylling i, eller en gang havregryn igen.

Drikker kun vand, ud over den mælk jeg får på havregrynene. Juice, saft, og cola røres aldrig. drikker 2-4 liter vand hver dag.

efter træning, eller som i dag før. kommer synderen som min mor laver, dette varierer meget, men da min forældre er hr og fru dk, så det meget nationale retter.

min sult stiger i takt med dagen slutter, tror det hænger sammen med mange års gradvist øgning af mad som dagen lakkede mod enden. derfor er jeg tit ved at dø af sult sent på aftenen. prøver såvidt muligt at holde det til frugt eller et par skiver kyllingepålæg. hvis jeg ikke kan holde ud at gå i seng på tom mave.

Har ikke styr på hvor meget jeg kører ned, men mærker med maven, og spiser mig aldrig fuldstændig propmæt. kompenserer så for det eventuelle overflødige jeg måtte spise og hvis jeg er i biografen eller i byen eller den slags, hvad jeg højst er en gang om måneden. Ved at lave cardio, det noget nyt jeg er begyndt på og har kun haft positive oplevelser med det indtil videre.

Dog er jeg ikke så ekstrem at jeg ikke vil hygge mig når jeg endelig går ud for at hygge mig. Tager jeg i biografen drikker jeg en mellem cola 0.8 ml og æder en pose maltesers, indrømmer jeg gerne. men drikker ikke 2 liter cola og æder 2 poser maltesers. og når jeg går i byen fyrer jeg ikke 800 af på drinks, men nøjes med 200. gør det samme som før, men har skåret ned på antal og mængder. Det bliver også så meget mere, ud over det sædvanlige når man netop ikke fråser med det og så finder man ud af hvor lækkert cola og chokolade egentlig kan smage.

Billeder:

Lidt gammelt rygbillede.

Sådan ser jeg pt ud nu.

Men jeg vil skrive mine træninger ind her så hvidt muligt hver dag.

I må meget gerne komme med input. og smider nogle billeder på i næste indlæg. Bla ben.

Edited by DB_2605
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share