Hvor lang tid tager detat vænne sig til at spise mindre?


Cilleje
 Share

Recommended Posts

Jeg er 20. Det lyder som meget morgenmad, men det gør mig nu ikk noget :)

OK! Jeg kom lige til at spekulere på, hvor meget frihed du har i husholdningen. Som sagt, det er et forslag, så flyt evt noget over til formiddag eller frokost, men anbefalingerne er, at man får flest kalorier i de aktive timer af dagen i forhold til aftensmåltidet (selv om man selvfølgelig ikke skal gå sulten i seng).

Prøv en måned og meld tilbage!

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

F.eks. tjekke om det var mot stofskifte der var noget galt med

Så ville du højst sandsynligvis ikke have været normalvægtig. Selv om du selv måske synes at du godt kunne smide nogle kilo, så er det kilometerlangt fra at have noget galt med sit stofskifte. Desuden har man andre symptomer end let buttethed, hvis det var det.

Link to comment
Share on other sites

Så ville du højst sandsynligvis ikke have været normalvægtig. Selv om du selv måske synes at du godt kunne smide nogle kilo, så er det kilometerlangt fra at have noget galt med sit stofskifte. Desuden har man andre symptomer end let buttethed, hvis det var det.

Netop! Og derfor tror jeg også, at det bedste Cileje kan gøre, er at spise en ligevægtsdiæt et stykke tid og holde en afbalanceret og nøje afmålt fordeling mellem kulhydrat, protein og fedt samtidigt med, at hun holder øje med sin vægt.

Jeg håber, at Cileje er begyndt på dette?

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Netop! Og derfor tror jeg også, at det bedste Cileje kan gøre, er at spise en ligevægtsdiæt et stykke tid og holde en afbalanceret og nøje afmålt fordeling mellem kulhydrat, protein og fedt samtidigt med, at hun holder øje med sin vægt.

Jeg håber, at Cileje er begyndt på dette?

mvh

LarsBj

Jeg starter på mandag.. Med at opføre mig ordentligt ;) Der får jeg nemlig at vide om jeg har pco.. Og tager den derfra

Link to comment
Share on other sites

Det var trist. Hvordan er din insulinfølsomhed. Er den meget høj?

mvh

LarsBj

Ja det er jeg godt nok også ked af :(

Jeg ved ikke om den kan måles?

Men ud fra min egen erfaring, så kan jeg slet ikke tåle at træde ved siden af, jeg tog f.eks. 4 kg på en uge, bare ved at spise lasagne én dag, min vægt er fuldstændig ukontrollabel.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg godt nok også ked af :(

Jeg ved ikke om den kan måles?

Men ud fra min egen erfaring, så kan jeg slet ikke tåle at træde ved siden af, jeg tog f.eks. 4 kg på en uge, bare ved at spise lasagne én dag, min vægt er fuldstændig ukontrollabel.

Jo, man kan måle det på forskellig vis bl.a ved at måle fasteblodsukker. Har du fået taget en fasteblodprøve?

Har lægen ikke sagt noget om din metaboliske status? Har du mange frie fedtsyrer?

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Jo, man kan måle det på forskellig vis bl.a ved at måle fasteblodsukker. Har du fået taget en fasteblodprøve?

Har lægen ikke sagt noget om din metaboliske status? Har du mange frie fedtsyrer?

mvh

LarsBj

Jeg skal have taget blodprøver i næste uge. Lægen var overhovedet ikke til nogen hjælp. Sagde bare at jeg skulle lære at leve med den sygdom og holde mig fra stivelse og sukker.

Om min tilstand ellers sagde hun ikk noget, andet end at jeg har sygdommen i så udbredt grad man kan have den. Men måske får jeg nogle flere svar efter blodprøverne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share