Sign in to follow this  
sejejeppe123

Hjælp til six-pack

Recommended Posts

hej , jeg er en dreng på 15 . jeg er 180 og vejer 56 jeg vil gerne have six pack

jeg træner ligenu 1 gang om ugen 2 timer i motions center hvor der bliver taget en del mavebøjninger med ekstra vægt på

og skal snart træne 4 gange om ugen :D

4 * 2 timer

men kan i ikke hjælpe mig har hørt man skal have lavt fedt procent så har linket et billed af mig i bar overkrop så i kan se ?

vil gerne have six packs - på 2 måneder altså nogenlunde hvis det er muligt ?

mig - http://billedeupload.dk/showoriginal-4791.jpg

post-20721-1224791005_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

du kan ikke få det på 2 måneder. den lave fedtprocent har du i forvejen... du vejer 56 og er 180høj - prøv at regne dit bmi ud - det er ikke særlig højt

fortsæt med at træne og læse om træning og kost så skal det nok komme. Spis eventuelt lidt mere end du gør nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, helt sikkert. Istarten vil det sikkert også gå stærkt, populært kaldet begyndergain. Derefter vil det langsommere og langsommere med fremgangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
begynder gain ved godt det variere lidt med et sådan ca tal

er 2 månender

Som det mere eller mindre er nævnt er du nok nærmest for tynd til at kunne få sixpack. Det kræver en vis mængde muskelmasse og et tilpas tyndt fedtlag, og da du ikke har sixpacken ved et bmi på 17, så skal der opbygges en del muskelmasse før du kan gøre dig håb om en nogenlunde synlig sixpack. Det kan meget vel tage væsentlig mere end 2 mdr.

Fortsæt med din træning. Spis MERE, ordentligt og regelmæssigt. Beskriv din træning og kost i detaljer, så du kan få kommentarer og hjælp til at optimere disse.

Måske er der sket noget på 2 mdr, måske ikke. Målet er vel sixpacken og de 2 mdr virker som en tilfældigvis tidsfrist der er sat på grundet utålmodighed måske. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxpower tak for det fuldstændige rigtige svar .

har lige tabt mig 10 kilo såå

normalt spiser jeg 4 frugter om dagen plus grønsager 4 stk rugbrød aftensmad ? forskelligt

så får jeg også 2 små potioner havregryn

hmm . jeg spiser ikke junk food eller lign. udsundt . eller slik .

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxpower tak for det fuldstændige rigtige svar .

har lige tabt mig 10 kilo såå

normalt spiser jeg 4 frugter om dagen plus grønsager 4 stk rugbrød aftensmad ? forskelligt

så får jeg også 2 små potioner havregryn

hmm . jeg spiser ikke junk food eller lign. udsundt . eller slik .

Hmm, du bør spise mere efter min bedste overbevisning! Er du kun interesseret i muskler på maven? For du er fandme godt nok skinny..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg tager 30 mave bøjninger om morgenen 50 inden jeg går i seng .

og når jeg er i trænings center er det bryst muskler sixpack musklerne :D

og så biceps og triceps :D mest sixpacks hvor jeg tager en del mave bøjninger med ekstra 10 kilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

det er hvert fald et ganske opnåeligt mål!

men få noget mere kød/protein samt sundt fedt ind. Det er nemmere hvis du går i gang med at læse diverse tråde om mad samt om kulhydrater, protein og fedt.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showforum=6

Med hensyn til træningen gælder det samme. Du er ikke den eneste der gerne vil have sixpack så fik lidt rundt på forumet og ellers så søg efter sixpack - eventuelt og så på google.

god læselyst, men husk det er i træningscentret forandringerne sker :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeg tager 30 mave bøjninger om morgenen 50 inden jeg går i seng .

og når jeg er i trænings center er det bryst muskler sixpack musklerne :D

og så biceps og triceps :D mest sixpacks hvor jeg tager en del mave bøjninger med ekstra 10 kilo

disco pumper?

husk ryggen og ben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fint, men 3 gange kan også gøre det. (: Bare sørg for at komme alle dele af kroppen igennem ved HVER træning, og lad være med at bruge ½ time på mavetræning hver gang. Hvis du laver nogle gode basisøvelser og supplerer med 1-3 maveøvelser á 3 sæt, så skal resultaterne nok komme..

Share this post


Link to post
Share on other sites
så nu kan jeg allerede se på min biceps når jeg spænder og det er så småt begyndt at komme omrids ved mave musklerne

her på billedet viser der hvor jeg kan se omridset

for det første kan man ikke lave et program med fokus på maven. du kan ikke vokse meget et sted, uden resten af din krop vokser med.

Men et godt begynder program :

Squat 3 set 12 rep

Bænkpres 3 set 12 rep

BOR 3 set 12 rep

Millitray press 3 set 12 rep

Pull ups 3 set max 15 rep. Når du kan tage flere end 15 putter du vægt på.

Evt. noget biceps 3 set 12 rep

Mave

Share this post


Link to post
Share on other sites
for det første kan man ikke lave et program med fokus på maven. du kan ikke vokse meget et sted, uden resten af din krop vokser med.

Men et godt begynder program :

Squat 3 set 12 rep

Bænkpres 3 set 12 rep

BOR 3 set 12 rep

Millitray press 3 set 12 rep

Pull ups 3 set max 15 rep. Når du kan tage flere end 15 putter du vægt på.

Evt. noget biceps 3 set 12 rep

Mave

Der mangler bare dødløft så ser det fint ud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this