Dykker du også?


Gnu_dk
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg har ladet mig fortælle fra andre sportsinteresserede at der nogle der også dykker. I så fald synes jeg at i skulle tage et kig forbi http://www.dykogfritid.dk og dele jeres erfaring med os andre.

Jeg håber ikke at jeg har overtrådt nogle regler med dette indlæg. Hvis jeg har beklager jeg.

Ha' en super dag.

Med venlig hilsen

Michael Larsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

For grunduddannelse koster det alt fra kr. 0,- til ca. kr. 4000,-

CMAS uddannelsen er typisk gratis, da der undervises på frivillig basis. Men da skal man ud og investere i udstyr. Hvor man ikke har en jordisk chance for at bedømme hvad man har behov for.

PADI uddannelsen ligger på k. 3000-4000,- Da lejer man udstyr og får typisk undervisningmaterialet med i prisen.

God fornøjelse, håber vi ses på havbunden. :)

Link to comment
Share on other sites

CMAS uddannelsen er typisk gratis, da der undervises på frivillig basis.

Hvor har du set en gratis CMAS uddannelse??

Det er også værd at have med at det tager minimum 1/2 år at live uddannet CMAS. Samt skal du indmeldes i en dansk sportsdykkerklub, forlanges CMAS certificering ..

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Jeg gav kæresten og mig selv et PADI-kursus/certifikat i julegave, det skal vi igang med til foråret.

Det afsluttende dyk foregår i Silfra - det bliver altså fedt.

Jeg frøs ind imellem en hel del, da jeg dykkede i Thailand, så jeg tør slet ikke tænke på, hvor koldt det der må være :w00t:

Men fedt ser det ud, så hvis kæresten bakker ud af planen, kan du bare sige til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ahh, selvfølgelig. Det har jeg ikke prøvet, og min kæreste har dykket i Århusbugten i november måned i våddragt, hvor det selvsagt også er temmeligt koldt (uden dog at være helt nede på den temperatur), så den mulighed overvejede jeg slet ikke. Sissy :laugh:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

For grunduddannelse koster det alt fra kr. 0,- til ca. kr. 4000,-

CMAS uddannelsen er typisk gratis, da der undervises på frivillig basis. Men da skal man ud og investere i udstyr. Hvor man ikke har en jordisk chance for at bedømme hvad man har behov for.

PADI uddannelsen ligger på k. 3000-4000,- Da lejer man udstyr og får typisk undervisningmaterialet med i prisen.

God fornøjelse, håber vi ses på havbunden. :)

fedt nok!!

Link to comment
Share on other sites

Ahh, selvfølgelig. Det har jeg ikke prøvet, og min kæreste har dykket i Århusbugten i november måned i våddragt, hvor det selvsagt også er temmeligt koldt (uden dog at være helt nede på den temperatur), så den mulighed overvejede jeg slet ikke. Sissy :laugh:

Jeg var nede og snakke med fyren, der har dive.is, der arrangerer dykkerture, kurser etc, da jeg købte kurserne.

Han fortalte, at man skal have termo-undertøj på under tørdragten. Man får også vandtætte, isolerede handsker på. Det eneste af huden, der er i kontakt med vandet er en cirkel rundt om munden, hvor man har mundstykket. Men det er ikke noget problem, siger han - der bliver man alligevel hurtigt følelsesløs. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det lader til at der er rigtig stor interesse for dykning blandt sportsfolk... :) Det er godt, jo flere jo bedre. Des større chance er der jo også for at alle finder en god makker de kan dykke med.

Oplevelser er der jo rigeligt at tage af. Så det er jo bare at komme i gang og så bruge http://www.dykogfritid.dk til at fortælle om jeres oplevelser. :)

Link to comment
Share on other sites

Hesselø er super fedt.. Man må bare ikke lægge til ved øen, men man må gerne sejle rundt.

Der er rigtig mange sæler.

Der er dog ikke ret dybt, så de fleste vælger nok at snorkle der.

Der ligger også en stor gravebåd ud for sjælland et sted.. kan slet ikk huske stedet.. den ligger til gengæld lidt dybt, men det er super fedt at se. Den er kæmpestor, og fyldt med fisk og koraller..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share