Debat om "sixpack"


IronMAN14
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjah, jeg gad egentlig også godt vide, hvorfor det er så vigtigt. Personligt bryder jeg mig ikke om det hos fyre, jeg foretrækker en dejlig blød topmave til enhver tid... :wub:

Ud fra det du skriver kan jeg decifrere: At du må være en fyr, der ønsker at andre fyre ikke skal vøre pænere end dig selv, da de så scorer alle chicks'ene foran dig :laugh:

Selv tror jeg at folk vil have sixpack for at ligne mig!

Link to comment
Share on other sites

Ud fra det du skriver kan jeg decifrere: At du må være en fyr, der ønsker at andre fyre ikke skal vøre pænere end dig selv, da de så scorer alle chicks'ene foran dig :laugh:

Selv tror jeg at folk vil have sixpack for at ligne mig!

Og ud fra det du skriver, kan jeg konkludere: At du må være en fyr, ligesom ovenstående, der ikke ligger i den gode ende af "BEAUTY-skalaen" og derfor bliver nødt til at pointere at du angiveligt skulle være en af dem der hapser alle chicks'ene og inddirekte har et håb om at en fræk tøs skulle bide på krogen... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

4pack er ikke lige så pænt, hvis man genetisk kan få 6pack, da det vidner om at man ikke kan fuldføre en given opgave 100% - sat lidt på spidsen

Det med realistiske mål må folk selv om, men debatten om hvorvidt det er vigtigt med 6pack er mere interessant. Personligt er det for at fuldføre udseendet som en veltrænet person.

Nogle piger kan lide det, andre ikke så at gå efter hvad pigerne synes ville være dumt...

Link to comment
Share on other sites

Alle der starter på styrketræning...det tror jeg nu ikke.

Stræber man udelukkende efter sixpacken, er vi ude i snurretops-mentaliteten.

Udøvere der går i retning af discopumpning af pop-musklerne, den klassiske trio - Bryst, biceps (til dels triceps) og abs.

Et realistisk mål er at få styr på kost, teknik og programmer....uanset hvilke vægtklasse man befinder sig i.

Det syntes jeg personligt er vigtigere end at lave 200 mavebøjninger hver dag,

i håb om at der vokser en sixpack på en krop der ellers ligner en soltørret fersken :tongue:

Spøg til side, så er det jo i bund og grund slet ikke nødvendigt med decideret mavetræning med et korrekt program og de rigtige byggesten,

hvilke også fortæller lidt om hvor uforberedte mange folk kommer ind i styrketræningens verden.

Men vi har vel alle trænet med hovedet under armen :)

Pointen er at man måske skal fokuserer på kroppen i helhed i stedet for det der lige er modernet at vise frem pt.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

En six-pack er et resultat af som jeg forstår det:

- En lav fedtprocent

- Genetiske fordele

- At man har haft six-pack i sine ungdoms år, da det ikke er muligt at få som 40 årig hvis man ikke får har haft dette før.

- At man ikke bare træner de lige mavemuskler, men især siderne og de allernederste (mange har en tendens til at stikke ud foroven og have to store muskler øverst)

Min "six-pack" fik jeg igennem boksetræning. Masser af cardio og afvekslende mavetræning.

Må sige at jeg er tilfreds med maven og jeg tvivler på at, hvis man resten af kroppen passer til, nogen syntes at det er grimt... Men hvis man kun kan træne en four-pack frem er det da det man skal gøre og være tilfreds med sig selv. Tag en tur i svømmehallen eller stranden (til sommer) og få noget selvtillid.

Mvh IRDZ

Edited by IRDZ
Link to comment
Share on other sites

- At man har haft six-pack i sine ungdoms år, da det ikke er muligt at få som 40 årig hvis man ikke får har haft dette før.

- At man ikke bare træner de lige mavemuskler, men især siderne og de allernederste (mange har en tendens til at stikke ud foroven og have to store muskler øverst)

Første punkt har jeg nu aldrig hørt om før, det lyder for mig mærkeligt at abdomen og obliques og dets udvikling skulle være "erfarings" og aldersbetinget.

Med mindre vi altså er ude i noget fedtdeponering.

Korrekt med obliques, men nu er abdomen jo en stor muskel med senestrøg, så det er begrænset hvor meget du kan rykke stresset rundt,

eller dvs. hvor meget man får ud af det omend det er muligt i en vis grad.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

En six-pack er et resultat af som jeg forstår det:

- En lav fedtprocent

- Genetiske fordele

- At man har haft six-pack i sine ungdoms år, da det ikke er muligt at få som 40 årig hvis man ikke får har haft dette før.

- At man ikke bare træner de lige mavemuskler, men især siderne og de allernederste (mange har en tendens til at stikke ud foroven og have to store muskler øverst)

Der er ca. kun en ting jeg vil gi dig ret i...og det er lav fedtprocent..

Hvis fedtprocenten er lav nok skal der nok dukke nogle mavemuller frem med alm. mavetræning.. større videnskab er det alså heller ik :wink:

ang. genetiske fordele? 99% eller noget, er født mavemuskler..!!? :tongue:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

En six-pack er et resultat af som jeg forstår det:

- En lav fedtprocent

- Genetiske fordele

- At man har haft six-pack i sine ungdoms år, da det ikke er muligt at få som 40 årig hvis man ikke får har haft dette før.

- At man ikke bare træner de lige mavemuskler, men især siderne og de allernederste (mange har en tendens til at stikke ud foroven og have to store muskler øverst)

Min "six-pack" fik jeg igennem boksetræning. Masser af cardio og afvekslende mavetræning.

Må sige at jeg er tilfreds med maven og jeg tvivler på at, hvis man resten af kroppen passer til, nogen syntes at det er grimt... Men hvis man kun kan træne en four-pack frem er det da det man skal gøre og være tilfreds med sig selv. Tag en tur i svømmehallen eller stranden (til sommer) og få noget selvtillid.

Mvh IRDZ

Træner man de skrå mave muskler for meget kan man se lidt "tyk" ud fordi de trækker ud til siden i slap tilstand, jeg taler af erfaring. Jeg ku nogle år siden maxe den gamle hvid technogym maskine til obliques + 15kgs extra vægt oven på.

Personligt synes jeg obliques ikke behøves ha så meget opmærksomhed de de arbejder godt alligevel når man træner de lige mave muskler.

Jeg synes folk glemmer en anden ting nemlig størrelsen/massen på de lige mave muskler som også har betydning for om 6packen kan ses.

Stræber man efter target de nederste mave muskler lidt mere/bedre så er rev crunches en go øvelse.

At man har haft six-pack i sine ungdoms år, da det ikke er muligt at få som 40 årig hvis man ikke får har haft dette før.

Den forstår jeg ik..

Link to comment
Share on other sites

Off topic....

Jeg kunne komme med en længere smøre om, at six pakken er et kultur betinget fænomen påtalt af det senmoderne samfund og forbrugerkulturen, men det vil jeg lade være med....

Det er kun så vigtigt, som du selv går det til..!

I min verden kommer en six pack langt nede på listen - things I must obtain!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Off topic....

Jeg kunne komme med en længere smøre om, at six pakken er et kultur betinget fænomen påtalt af det senmoderne samfund og forbrugerkulturen, men det vil jeg lade være med....

Det er kun så vigtigt, som du selv går det til..!

I min verden kommer en six pack langt nede på listen - things I must obtain!

Jeg tror at Herkules og de gamle Grækere har noget andet at sige omkring det er noget nyt med sixpack fasinationen.

De gjorde kroppen til en stolthed og ære, se blot alle de gamle skulpturer, malerier osv fra den tid.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål er: Hvorfor er det så vigtigt med Sixpack? Er 4 pack ikke lige så pænt? Alle der starter på styketræning vil have sixpack til sommer, selv dem der vejer 120 kg. Sæt nogle realistiske mål først.

Åben debat..

8pack 6pack 4pack er genetisk og ikke noget du kan træne dig frem til, du kan kun træne dem større og gøre din fedt % mindre.

Link to comment
Share on other sites

En six-pack er et resultat af som jeg forstår det:

- En lav fedtprocent

- Genetiske fordele

- At man har haft six-pack i sine ungdoms år, da det ikke er muligt at få som 40 årig hvis man ikke får har haft dette før.

- At man ikke bare træner de lige mavemuskler, men især siderne og de allernederste (mange har en tendens til at stikke ud foroven og have to store muskler øverst)

Min "six-pack" fik jeg igennem boksetræning. Masser af cardio og afvekslende mavetræning.

Må sige at jeg er tilfreds med maven og jeg tvivler på at, hvis man resten af kroppen passer til, nogen syntes at det er grimt... Men hvis man kun kan træne en four-pack frem er det da det man skal gøre og være tilfreds med sig selv. Tag en tur i svømmehallen eller stranden (til sommer) og få noget selvtillid.

Mvh IRDZ

Det vil sige jeg, der er 48, ikke kan få six-pack. Det er jeg da ked af at høre. Men hvad baserer du det egentlig på ?. Det ansporer mig til at få tabt 6-7 kg, for så tror jeg, jeg kan modbevise din påstand.

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ud fra det du skriver kan jeg decifrere: At du må være en fyr, der ønsker at andre fyre ikke skal vøre pænere end dig selv, da de så scorer alle chicks'ene foran dig :laugh:

Selv tror jeg at folk vil have sixpack for at ligne mig!

Haha, nej, jeg er nu kvinde, det kunne jeg måske godt lige have præciseret. Men hvis det hjælper på din selvtillid, må du da gerne blive i troen (ikke at det lyder til at være nødvendigt :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

8pack 6pack 4pack er genetisk og ikke noget du kan træne dig frem til, du kan kun træne dem større og gøre din fedt % mindre.

Nej.

- det er rigtigt at du ikke kan ændre på din muskels udseende, men kun på dens størrelse.

Men at en 8pack er genetisk er forkert, da vi alle bliver født med lige mange muskler i kroppen, altså vile dte være muligt for alle at få en 8pack?! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nej.

- det er rigtigt at du ikke kan ændre på din muskels udseende, men kun på dens størrelse.

Men at en 8pack er genetisk er forkert, da vi alle bliver født med lige mange muskler i kroppen, altså vile dte være muligt for alle at få en 8pack?! :cool:

Det er stadig samme muskel - rectus abd. Det er delingen med senestrøg som kan være mere eller mindre fremtrædende. Variationer med 10-pack er også set, samt med ulige antal opdelinger per side f eks et 7-pack.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Det er stadig samme muskel - rectus abd. Det er delingen med senestrøg som kan være mere eller mindre fremtrædende. Variationer med 10-pack er også set, samt med ulige antal opdelinger per side f eks et 7-pack.

7-pack er smart. Det er så man lige har en i venstre hånd, til turen hjem fra døgneren :cool:

Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg vil ha six pack er for at vise overfor mig selv at jeg kan (har haft det tidligere da jeg var meget ung og svømmet meget, men den gang betød det jo intet hvordan fan man så ud)..

Men six pack udstråler jo også sundhed og at man har styr på sin krop, så det kan vel også spille ind + det ser fedt ud, imo..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at det ligger i, at piger syntes, at mænd med større krop ser mere virile ud og taget i betragtning af, at vi stadig har samme "ritualer" som for tusind år siden, så viser det også, at man er kampdygtig. Og derfor er det et godt scoretrick. Men ellers har jeg intet bud. Må dog sige, at jeg blev inspireret af Gerard Butlers (måske delvist falske) six pack i filmen '300'. Jeg er begyndt at få buler ( :w00t: ), men det sidste skal sjippes væk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share