Bivirkninger ved aminosyre..?


damn
 Share

Recommended Posts

Hej...

Jeg har købt nogen aminosyre tabs her den anden dag..

Det er dem her http://shop.getbig.dk/index.php?main_page=...products_id=527

Der står at man skal tage 5 til 15 flere gange om dagen så jeg startede ud med at tage 15 her til morgen.. Jeg sidder nu hvor det summer i hele kroppen og ryster også lidt, synes jeg føler mig dybt defus i hovedet.. Og har det ikke specielt godt.. Kan det virkelig passe at man kan få bivirkninger af aminosyre..?

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Jeg har købt nogen aminosyre tabs her den anden dag..

Det er dem her http://shop.getbig.dk/index.php?main_page=...products_id=527

Der står at man skal tage 5 til 15 flere gange om dagen så jeg startede ud med at tage 15 her til morgen.. Jeg sidder nu hvor det summer i hele kroppen og ryster også lidt, synes jeg føler mig dybt defus i hovedet.. Og har det ikke specielt godt.. Kan det virkelig passe at man kan få bivirkninger af aminosyre..?

Æhh ved du overhovedet hvad aminosyrer er? det er blot protein... protein er bygget op af forskellige aminosyrer så med mindre der er tilføjet kraaadt eller rottegift så kan du være ganske rolig... og hvorfor i det hele taget købe noget du ikke aner hvad er

Link to comment
Share on other sites

Ved skam også godt hvad aminosyre er.. Ved godt det bare er protien.. Er også derfor jeg spørg om det virkelig kan passe at jeg skal have det så dårlig efter at have indtaget dem..??

Jamen hvis det ikke er dem jeg har fået det skidt af så ved jeg godt nok ikke hvad det er..

Men har nu en ide om at det er L-threonin og L-tryptophan jeg har fået for meget af, Da det udskilder Serotonin og dopamin i kroppen, Og jeg samtidig er på anti-deprissiv medicin.. For følsen er lidt ligesom da jeg startede på mit Medicin for laaang tid siden..

Tror jeg har læst forkert.. Tror de mener 5 til 15 tabs taget over hele dagen.. og ikke 5-15 tabs flere gange om dagen.. For 15 gram aminosyre 3 gange om dagen er 45 gram.. Lyder af lidt meget i mit hovede..

Link to comment
Share on other sites

Ved skam også godt hvad aminosyre er.. Ved godt det bare er protien.. Er også derfor jeg spørg om det virkelig kan passe at jeg skal have det så dårlig efter at have indtaget dem..??

Jamen hvis det ikke er dem jeg har fået det skidt af så ved jeg godt nok ikke hvad det er..

Men har nu en ide om at det er L-threonin og L-tryptophan jeg har fået for meget af, Da det udskilder Serotonin og dopamin i kroppen, Og jeg samtidig er på anti-deprissiv medicin.. For følsen er lidt ligesom da jeg startede på mit Medicin for laaang tid siden..

Tror jeg har læst forkert.. Tror de mener 5 til 15 tabs taget over hele dagen.. og ikke 5-15 tabs flere gange om dagen.. For 15 gram aminosyre 3 gange om dagen er 45 gram.. Lyder af lidt meget i mit hovede..

Jeg tror ikke, serotonin- og dopaminudskillelsen øges p.g.a. mere tryptofan eller phenylalanin i kosten end det er nødvendigt. Har du en reference?

Hvad har threonin med det at gøre?

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Æhh ved du overhovedet hvad aminosyrer er? det er blot protein... protein er bygget op af forskellige aminosyrer så med mindre der er tilføjet kraaadt eller rottegift så kan du være ganske rolig... og hvorfor i det hele taget købe noget du ikke aner hvad er

At proteiner er opbygget af aminosyrer er bestemt ikke et argument for, at enkelte aminosyrer ikke kan have bivirkninger.

Der er mange andre faktorer som spiller ind. (dosis-forhold m.m.)

Ligesom forskellige proteiner kan være direkte giftige på trods af, at de er fremstillet af selvsamme aminosyrer..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu sige så meget.. At jeg har snakket med vagtlægen og han forslå mig at jeg skulle ringe til gift linien.. Og de sagde at det var for meget af L-tryptofan, Jeg havde fået.. Og at sammen med det og min anti-deprisiv medicin måske havde givet my serotonin symptom.. Og de ville have mig indlagt..

Så jo man kan sagtens få bivirkninger af aminosyre..

Edited by damn
Link to comment
Share on other sites

Nå så er jeg kommet hjem fra hospitalet..

Lægerne sendte mig hjem efter alle test var noramle og mit blodtryk og puls var normal.. Men han synes jeg skulle smide pillerne væk så jeg havde det mindre og bekymre mig om.. Ved ikke hvad jeg gør endnu.. Det kommer an på så meget.. Men er blevet en hel del klogere på aminosyre i aften..

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ikke særlig plausibelt at forhøjet aminosyreindtag samtidig med SSRI (som jeg formoder din antidepressiva er), medfører "serotonin syndrome". Anyway vigtigst er, at alt er vel. Og det bør være en lærestreg (ikke kun for trådsstarter), at hvis man indtager kronisk medicin af en art, så bør man rådføre sig med læge inden man kaster sig ud i diverse kosttilskudsprojekter og/eller selvmedicineren af "sjove ting". Der er en lang lang række potentielt farlige interaktioner at tage højde for.

Hertil kommer at indtag af aminosyrer kontra almindelig føde/proteinpulver most likely er spild af penge.

Link to comment
Share on other sites

Det er SNRI jeg tager.. Der er en lille forskel fra SSRI.. Men L-Typtrofan Øger serotonin i hjernen, Og det samme gør mit medicin.. Og de to tin sammen.. Med at jeg læste dosisen forkert på de aminosyre, Og to for mange gjorde at jeg fik for meget serotonin i kroppen.. Men vil så også sige at jeg har utrolig let til at få bivirkninger af alting.. Og jeg tro mig det var en lære streg, Og ja det er extremt pinlig at have læst forkert på pakken.. Men er ikke andet for at sige end jeg har lært noget, Og der jeg skal ikke haste mig ind i noget for at få det extra kg på vægten..

Men i skal stadig have tak for i tog det alvorlig og ikke gjorde mig helt til grin.. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er SNRI jeg tager.. Der er en lille forskel fra SSRI.. Men L-Typtrofan Øger serotonin i hjernen, Og det samme gør mit medicin.. Og de to tin sammen.. Med at jeg læste dosisen forkert på de aminosyre, Og to for mange gjorde at jeg fik for meget serotonin i kroppen.. Men vil så også sige at jeg har utrolig let til at få bivirkninger af alting.. Og jeg tro mig det var en lære streg, Og ja det er extremt pinlig at have læst forkert på pakken.. Men er ikke andet for at sige end jeg har lært noget, Og der jeg skal ikke haste mig ind i noget for at få det extra kg på vægten..

Men i skal stadig have tak for i tog det alvorlig og ikke gjorde mig helt til grin.. :)

Som maximus skriver: Hvorfor spiser du ikke bare noget animalsk protein? Det er da meget lækrere, og det giver forbedret humør hosEr de fleste!

Nyd maden i stedet for at gøre den til et problem!

Er der en god grund til, at du begyndte at tage aminosyrer?

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu sige så meget.. At jeg har snakket med vagtlægen og han forslå mig at jeg skulle ringe til gift linien.. Og de sagde at det var for meget af L-tryptofan, Jeg havde fået.. Og at sammen med det og min anti-deprisiv medicin måske havde givet my serotonin symptom.. Og de ville have mig indlagt..

Så jo man kan sagtens få bivirkninger af aminosyre..

:cry:

Hvad kan man lære af det?

Altid spørge sin doktormand, inden man prøver noget nyt, når man er medicineret!!!

:dry:

Stod der ikke nogen advarsel på posen og en anbefaling om at tale med sin doktormand, inden man sluger dem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share