Nervøs for skader på mine knæ


Stikker
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har igennem det meste af ungdoms og voksenliv har ondt i mine knæ, efter jeg gik i gang med træne meget jævnligt er det blevet langt bedre.

Jeg har ikke været til lægen med mine knæ, men de knækker når jeg sætter og når jeg spænder i dem og så bøjer dem.

Når jeg får ondt sidder smerten under knæskallen.

Nu da jeg skal afsted ned og stå på snowboard er jeg lidt bange for at mine knæ kommer til at gøre ondt.

Er der nogen der kan fx nogen øvelser til at styrke mine knæ?

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest: Tag til lægen og bliv undersøgt. Hvis du har haft smerter i årevis er det ikke uden grund, og snowboarding er notorisk hårdt for netop knæene. Mange udvikler overbelastningsskader. Det er dig selv det går ud over.

Cykling i lavt til mellemhøjt gear, er en skånsom træningsform for knæene, som kan styrke den store lårmuskel. Hensigten er at træne musulaturen omkring leddet, for at aflaste det.

Svømning kan ligeledes være gavnligt, men undgå brystsvømning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også tage omkring lægen.. og ikke andet, så for at få en henvisning til en god fys, der kan undersøge dig. Tror desværre man skal være meget heldig for at finde en praktiserende læge med den store kompetence i at diagnosticere knæproblemer.

Har selv problemer med knæene, men det er dog meget mindre nu, hvor jeg langt om længe - efter at have været gennem egen læge og flere halvdårlige fysser - fandt en rigtig god fys. der kunne fortælle mig præcist hvorfor jeg havde smerter og hvad man kunne gøre ved det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også tage omkring lægen.. og ikke andet, så for at få en henvisning til en god fys, der kan undersøge dig. Tror desværre man skal være meget heldig for at finde en praktiserende læge med den store kompetence i at diagnosticere knæproblemer.

Har selv problemer med knæene, men det er dog meget mindre nu, hvor jeg langt om længe - efter at have været gennem egen læge og flere halvdårlige fysser - fandt en rigtig god fys. der kunne fortælle mig præcist hvorfor jeg havde smerter og hvad man kunne gøre ved det.

Det er derfor man skal droppe fysio + de praktiserende læger og tage til en Ortopæd-kirug eller "idræts"læge. Det er dem der ved hvad det handler om.

Hvis du er I tvivl om hvem det er i dit lokalområde, så ring til den nærmeste elitesportsklub, og hør hvem de bruger.

Det skal man gøre hvis man vil sparer sig selv for alt den spildtid/penge som de fleste fysio/læger er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share