En forunderlig rejse


SaraCamille
 Share

Recommended Posts

Kære læser...

tak fordi du giver dig tid til at læse mit indlæg. jeg har været bruger af forummet for en del år tilbage. meget er sket siden, men, nu vil jeg prøve at skabe lidt nysgerrighed, nye kontakter og håbe at der fra tid til anden er nogen der enten kommenterer eller blot skriver en hilsen. Men, tør det, giv lyd fra dig.. :smile:

Jeg er 30 år og arbejder i et forskningsteam hvor jeg hovedsagligt beskæftiger mig med hormonforstyrrende stoffer. Jeg tester en del forskellige stoffer, oftest på zebrafisk eller anden kriv :bigsmile:

jeg har løbetrænet altid, har også deltaget i adskillige løb. grundet meget arbejde og en lang transport hertil, så er mit løb desværre blevet noget sporadisk! Men, nu har jeg genfundet lysten samt min forsvundne energi... Håber at der kommer lidt opmuntrende kommentarer.

jeg har hest og bruger resten af fritiden på at træne andres heste. jeg prøver at involvere ejerne også, da det tit er der det egentlige problem ligger...

Meeeen, en hestepige er jeg vist ikke lige typen på..jeg har hverken skæve bebn, store tænder...

jeg er nu meget fredelig og vil bare håbe at jeg holder motivationen..Så, hvis du kan hjælpe, så skriv...Vær nysgerrig..

Sara Camille

post-20838-1225477615.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

31-10-08

Efter gårdsdagens ølsmagning fra Midtfyns bryghus, var jeg egentlig ikke sikker på jeg kunne overkomme meget efter en lang dag på arbejdet. Men, det kom alligevel over mig...

Løb: Hunden og jeg tog 8,5 km for 5 dag i træk..

Ridning: Jeg nåede lige 9 km på fuldblods araberen :blush: (løbe det kan hun sgu!)

Link to comment
Share on other sites

1-10-08

Ja, så måtte jeg afsted imorges klokken syv. Løber med en løbemakker hver lørdag. Eller, det vil sige at vi løber en lang tur sammen og lige får snakket om hvad vi har oplevet i ugens løb. Det tager så ca. 10 km!!! Men, hunden følger fint med..Han siger jo ikke så meget. En tur igennem byen en dejlig lørdag og så ellers på med ridetøjet.

Araberen fik travet sig gennem 8 km. Er dog halt på det ene ben, så jeg måtte jo stoppe.. Ellers er der sgu nogen som får ondt i rumpen... :blink: Nu skal der slappes lidt af og så må jeg se hvad aftenen byder på...

Løb 9,6 km

Ridning 8 km

I kraft af den ellers planlagte bytur ikke blev til noget, valgte jeg da at gå med hunden over en time IGENNEM BYEN..Ved ikke om det tæller som motion...

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

02-11-08

Ja, søndag er jo ingen undskyldning! Og jeg kunne jo træne da jeg igår ikke kom afsted i byen. Så, ingen hovedpine.Løbemakkeren hentede mig klokken otte. Hund, makker og jeg løb 9,0 km..derefter aftalte vi at mødes i ce´nteret...

Som sagt så gjort. Hvad jeg ikke vidste var at hun kom EN TIME efter det planlagte. Så, der stod jeg så på cross-traineren i 57 minutter...Så var der ikke meget tilbage til at træne vægte med.

Lidt blev det dog til. bryst og skuldre, det var hvad jeg gad...Tre sæt af ti på en kummerlig vægt..6 forskellige maskiner Men, man skal jo starte et sted..

Her til aften skal jeg igen ud med hunni en times tid og så er der vist også udsolgt.

Løb 9,0 km

Cross-trainer 57 min

styrketræning Bryst og skuldre.

Link to comment
Share on other sites

03-11-08

Idag har jeg ikke fået udrettet det store. Har været på arbejde i mange timer. det tog så lige den sidste energi at køre de 110 km hjem. Fik at vide at den ene hest skulle røntgenfotograferes ved dyrlæger, da der er noget galt med hendes forben. Ja, det var så lige prikken over i'et.

Jeg blev hjemme fra aftenens musicaløver. Gik lidt med hunden. blev hjemme, trak dynen op over ørerne og er bare træt efter en lang dag..

det er nu ikke fordi jeg er en typisk hestetøs, men jeg bruger hesten til distance konkurrence. Og den er ret god, så det er ærgerligt da den også er pokkers dyr..og en ny hest..uha...

Det kan kun blive bedre imorgen..

Link to comment
Share on other sites

04-11-08

Træt kørte jeg hjem fra arbejde. 11 timer og så skulle jeg lige finde noget energi til at løbe..Hvor?

Jeg powernappede 16 min i et solarium og det var måske dagens løsning. Jeg kom hjem og trak i løbetøjet, hunden i snor, afsted..

Ikke langt, 7 km..Men, jeg havde også en hest der skulle trænes. Ikke min egen, da den er skadet, men jeg træner en hest for en pige som er bange for at ride..

Nå, men fik redet og sprunget lidt..INDTIL KRIKKENS ENE SKO RØG AF! Ja, så gad jeg ikke flere forsøg idag... Kørte hjem og sidder nu og får varmen under dynen. klar til en ny dag imorgen....

Løb 7,0 km

Ridning 70 min... :blink:

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

Det lyder sikkert dumt og er nok svært at sætte sig ind i. men, jeg træner heste som har div. problemer. Oftest er det bare ejerne der har en eller anden forestilling om at de skal tvinge dyrene til at kunne lide dem..og sådan går det altså ikke godt. Så jeg prøver at finde ud af hvad problemerne er og derefter lærer jeg rytteren hvordan de skal arbejde med hesten..ellers går det sgu galt.

Nogle ryttere skal lære at ride igebn efter et grimt styrt, nogen heste er forskruede i hovederne, nogen er bange for mennesker, nogle vil bide og sparke, nogle bør slås ned, de fleste vil bare kyle os af.. Og det prøver jeg så at få dem til at lade være med....Meeeget simpelt.

Jeg lærer meget af det. Har altid trænet hunde og nu er det så lykkedes mig at træne heste(ejere!)..Det ender sikkert med...kameler, elefanter??? :bigsmile:

Camille

Link to comment
Share on other sites

04-11-08

Midtvejs i ugen. energien er lav, da jeg render i fire forskellige afdelinger og laver lidt forskellige analyser for dem. har lidt forsøg med rejer, krabber og gammarus som også kræver lidt arbejde. Bare ærgerligt at det er i en akvariekælder på 10-15 C :crazy:

Kold, træt af køreturen..Hjem...bare hjem.

Samvittigheden sparkede til mig og jeg skruede mig op til en løbetur. Downloadede lidt musik fra Itunes og så ellers snor i hunden og afsted...

Måske løb jeg, men langsomt det gik det..men, turen skulle ende i Føtex for at klare indkøbet til aftensmaden..Så, der bar noget at løbe efter. Efter 7,8 km kom jeg frem...

Købte lidt laks og asparges og frisk brød..Som jeg lige har spist :4mewantfood:

torsdage spillede jeg badminton mod min kæreste....Som nu er eks. Men, vi har aftalt at fortsætte med at spille. Og jeg håber at han kommer, for en ting er sikkert:han vinder ALDRIG. Og han gør klogest i at dukke sig for mine smash.... :crazy::devil:

Ej, det skal jo ikke gå udover ham at jeg er ked af det....

Camille

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Det lyder som en lækker mad - ville egentlig gerne have byttet men nu er det for sent.

Nu du er klog på heste og deres ejere kan du nok også nogle andre tricks, så hvis du deler ud har jeg lige et spørgsmål :bigsmile:

Når man er ude og træne på cyklen og på vejen møder heste er det altid spændende hvad der sker når man skal udenom. Indtil i sommers har jeg altid sat farten noget ned og ventet indtil jeg har kunnet overhale helt ovre i venstre side for at komme så langt væk fra hesten som muligt. I sommer var der så nogle der bildte mig ind at man skulle lave noget lyd inden man indhentede hest+rytter så hesten kunne høre at der kom noget bagfra inden den kunne se en, da det skulle gøre den mindre forskrækket. Da carboncyklen jo ikke siger så meget har jeg - ikke for højt - råbt noget med "cyklist bagfra" så rytteren også lige ved at der sker noget.

Men synes at begge metoder kaster lige mange vrinsk og småstejlen af sig og tænker at det måske kan gøres anderledes. Hvad er den bedste måde at overhale heste på? Når man er ude på landet er vejene tit ret smalle og man kan ikke komme ret langt udenom og laver jeg oftest mere uro for hesten end jeg har lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Jamen, det er egentligt et godt spørgsmål du stiller. jeg er selv tidl triathlet og jeg kan godt huske de dage hvor man havde godt gang i hjulene og så pludselig går der en hest..rytteren ser ikke en sk..og tror for i øvrigt at de ejer hele vejen..

Men, det er rytteren der vælger at ride på de befærdede veje og også derfor SKAL vi være opmærksomme på hvad der måtte komme. Du kan jo ikke starte med at råbe 200 meter i forvejen :bigsmile:

Men, du skal heller ikke bremse ned, rytteren forventer at du passerer ihvad enten det er en cykel, knallert eller bil.

Det er først i det øjeblik at du begynder at bremse og de måske hyler at hesten reagerer på det, for det er unormalt. Men, selvfølgelig er det det besdste at man har een eller anden form for øjenkontakt ved et møde..tit smiler rytteren til dig når du kører forbi..det betyder bare at der ingen problemer er. Rytteren kan signalere med hånden til dig at du skal sætte farten ned, dette hvis man ved at hesten er usikker..For der ER rytteren der har valgt at færdes på vejen.

Så, kør du bare..og brems hvis rytteren signalerer det (eller hun ser sød ud!!)

Og så kan jeg lige berette at jeg tit rider foran adskillige knallerter som ikke kan komme forbi sådan lige da min hest jo løber meget stærkt. Jeg træner distance og det er mest på vej. Det ser skægt ud når de så endelig får presset knallerten og lusker forbi...en hest..come on!! :bigsmile:

Camille

Link to comment
Share on other sites

06-11-08

Skulle jo have spillet badminton...Men, han aflyste, så jeg blev på arbejdet da jeg alligevel skulle undervise indtil 19:00, havde ellers grejet den så vi var færdige halv fem..Øv

Men, endelig fik jeg fri og kørte direkte ud til hestene. Red en hingst som jeg træner. Jeg er den eneste der ´får lov at blive siddende, så det skulle jo gerne ende med at hende der ejer ham også kan det..Så, jeg træner dem begge i at finde en kemi.

Nå, men den unge mand blev så jaget rundt med mig på ryggen i 70 minutter..og nej, jeg røg ikke af... :blush:

Ikke fordi jeg ser ridning som egentlig motion, men idag kan jeg simpelthen ikke nå andet.... :unhappy:

Imorgen bliver det sikkert bedre.

Camille

Link to comment
Share on other sites

den unge mand blev så jaget rundt med mig på ryggen i 70 minutter..:blush:

Ikke fordi jeg ser ridning som egentlig motion, men idag kan jeg simpelthen ikke nå andet.... :unhappy:

Lyder nu som en heldig fyr i mine ører.... :tongue:

Mener nu godt du kan betragte ridning som motion - det skulle mig bekendt være ganske anstrengende, hvis der er lidt fart over feltet... :cool:

Link to comment
Share on other sites

07-11-08 & 08-11-08

Fredag

Tog tidliger fri nfra arbejdet. Det var dejligt, for en af hestene skulle løbe godt ti km og der er nu rarest at være på vejene i dagslys!!

Men, vi kom afste og tilbage på 40 minutter..der var fint. For dælan mine ben gjorde ondt. Mere knæene, da men jo står i bøjlerne og forsøger at holde sig på vejen :blush:

Nå, men jeg kørte hjem og trods smerterne, så ville jeg lige løbe en tur da en veninde kom senere..Det var jo julebrug dag!!!

Løb kun 6 km, da jeg mødte en nabo på vejen som snakkede..i 20 minutter!!

veninden kom og så går det jo som så noget gør når man ikke får spist aftensmad inden alkoholen får sit indtog..

Løb 6 km

Ridning 40 MIN!!!!

Lørdag

Lørdag gik med at prøve at få det bedre..Klokken blev halv fem m aftenen inden jeg syntes at det hele ikke gyngede!!!(ris til egen rumpe)

Så, lørdag fik jeg ikke andet end gået nogle lange ture med hunden.

Link to comment
Share on other sites

09-11-08

Vågnede tidligt. Syntes egentlig ikke jeg var helt frist efter fredagens strabadser, så jeg gik med hunden.

Og det resulterede så i at jeg blev rimelig skuffet over mig selv at jeg havde ødelagt ugens ellers gode træninger med en fest i alkohol. Nå, men der måtte jo rådes bod..Hjem med hunden og på med træningstøjet. Kunne lige nå en times løb inden en aftale kaldte..sååå...

Hunden og jeg tilbagelagde 8 km i et rimeligt roligt tempo..Men, vi gjorde det :4thumbup:

Aftenen blev brugt i selskab med mine forældre, og nåede lige at gå med hunden 45 minutter inden stormen satte ind..

(hunden ligger nu i sofaen og snork bobler)..velfortjent...

Løb 8 km

Camille

Link to comment
Share on other sites

10-11-08

Kørte på arbejde i stiv kuling. Håbede at der enten ville falde et træ henover vejen, eller at broen lukkede..Men nej...

Fik fri klokken fire og hjem. På med det faaantastiske ridetøj og afsted.

Overvejede at vende om mange gabnge, men kom dog alligevel derud og op på den hingst jeg træner. en veninde var med for at hjælpe med at sætte bomme op og ned da jeg havde besluttet at der skulle springes. Ja, det var ligesom det sjov jeg kunne opdrive på daværende tidspunkt :blush:

Nu er jeg hjemme og orker ikke at løbe. vejret er helt forfærdeligt, så det er sikkert også bedst at blive inde...

Håber at jeg finder tid imorgen..

Camille

Link to comment
Share on other sites

11-11-08

Sent fra arbejde..burde ride, burde løbe, burde....

Ja, men intet af det bliver idag. Var bare træt.Ved ikke om jeg er den eneste der bare har dage hvor krop og sind ikke arbejder sammen.

Det SKAL blive bedre..om ikke andet, så kan det jo kun gå fremad. idag må jeg bare erkende, at jeg ikke kan piske mig selv til noget....

imorgen bliver en bedre dag, humøret vender tilbage, det ved jeg..

Sara Camille

Link to comment
Share on other sites

12-11-08

Jeg havde taget mig en fridag idag. Trængte til at se dagens lys!!! Og det var dejligt, rigtig dejligt.

Nåede jo at gå lidt i butikker, sove helt til halv syv og så bare det at ikke skulle nå en masse når man kommer sent hjem..dejligt.

Jeg lagde ud med at løbe i regnen med hunden. Vi fik da 10,2 km i benene, men det var jo ikke nok..Skiftede tøj og ned i centeret..op på cross traineren, level 19 og så bare lige en time... :blush:

Havde taget ridetøjet med, så det skiftede jeg til i omklædningsrummet. man går så lige fra at være nogenlunde pæn i løbetøjet og så til ridebukser, muck boots og en jakke med reklame for internationalt heste firma!!!

Nå, jeg kørte de 25 km dertil hvor hestene står, ud på pløremarken og hente en. Ride tur i 45 minutter, afslutte i ridehal hvor den blevet jaget godt rundt..tilbage til stalden.

Ud og hente en ny (offer), børste hende lidt, sadle op og så afsted igen...60 minutter..12 km. Tilbage til stalden

Så var det tid at tage hjem igen, 25 km hjem igen...

Nu sidder jeg så og spiser lidt mad og er rimelig træt i kroppen, men det tror da pokker. havde fået en skål havregryn til morgen, den var vist opbrugt..

Imorgen håber jeg på at spille lidt badminton med min..eks kæreste..det skulle gerne give en sejr og lidt håneret..

Løb 10,2 km

Crosstraining 60 min

Ridning...2,15 timer..

Camille

Link to comment
Share on other sites

13-11-08

Ja, så blev det ikke til noget idag. Skulle mødes med ekskæresten efter arbejde, klokken syv. Skulle lige aflevere en glemt jakke

Så, nu sidder jeg hjemme igen og har det som om jeg har spillet to fodboldkampe med overtid og bagefter løbet et marathon... :unhappy:

Ved ikke lige om det tæller som egentlig motion...tror det nu ikke...Øv.

åber på bedre tider imorgen..

P.s Tak fordi i lige kigger forbi. Det er ikke mange kommentarer der falder af, men tak fordi i ar lidt tid...

Camille

Link to comment
Share on other sites

14-11-08

Fik en halv time tidligere fri idag. dejligt.

Så, på hjemvejen fik jeg lige taget lidt solarium og et kvarters powernap :tongue: Vejret var dejligt, motivationen...glemt eet eller andet sted på storebæltsbroen.

Nå, men på med tøjet, snor i unden og så afsted. Min undskyldning er jo altid at hunden alligevel skal ud. Selvom turen udaf døren og op ad havegangen føles som en pine, så sætter jeg alligevel altid i løb når havelågen er passeret. Så, 8 km fik vi trampet og så hjem og sætte risengrøden over :4mewantfood:

Som jeg så fik brændt på da jeg liiiige skulle vaske et gulv..eller to, så det blev bare til nogle havregryn med mælk...Øv altså.

Nå, men imorgen skal jeg en tur til købenavn så det må jeg bare se frem til :smile:

Sara Camille

post-20838-1226689068_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

15-11-08

Ah, lørdag, tidligt op..

Skulle besøge min mormor som bor 2 km væk og hunden og jeg gik derud..morgenmad, kaffe og et slag kort. det er skønt :bigsmile: 2 Km tilbage igen.

Jeg havde en aftale i København, men da jeg lige have et par timer inden jeg skulle køre, gik jeg i centeret og forsøgte at flå crosstraineren fra hinanden i 35 minutter..det lykkedes dog ikke :devil:

Tage bad og så afsted..og så var det jo at dagen gik som følger:

Cafebesøg i københavn..fantastisk. Træne en gtravhest på hjemvejen (Ja, den skulle lige lære at gå i galop!!) Men, det lykkeses.

hjem og gøre lidt rent da jeg fik besøg

Drikke to flasker rødvin

I byen

Sove sove sove..

Crosstrainer level 18 35 minutter

Ridning 60 min

16-11-08

Søndag

Sove og av mit hoved :devil:

17-11-08

Skulle egntlig skynde mig fra arbejde da jeg havde en aftale fra syv til ti. Kom for sent fra arbejdet og var træt da jeg kørte hjem. Syntes jeg var ved at falde i søvn mange gange. hjemme halv seks..på med løbetøjet, afsted, find energien!!

Og det gjorde jeg, det gik fint..også for hunden :wub:

Vi løb 7 km og aftalen er lige overstået. blev lidt forsinket, så klokken blev 22:30 inden jeg nu sidder her og opdaterer lidt..

men, imorgen så er det en ny dag og jeg håber at der bliver tid til en tur i et dejligt vejr.

løb 7 km

Link to comment
Share on other sites

18-11-08

Jeg lyver ikke..Jeg var nok ved at falde i søvn de første 5 gange på vej på arbejde og 7 gange da jeg skulle hjem. Så, jeg tænkte at jeg måske bare skulle have en dag herhjemme og ikke lave så pokkers meget. :blink:

Men, jeg fik en dårlig samvittighed over min hest som jo er skadet. jeg rider alle andres, men ikke min egen. Hun står bare og ser mere og mere ked ud af det, Så, hunden og jeg kørte lige de 50 km for at muge ud og hygge lidt. Et par klap og en bette børste gennem hestens hvide pels. Så, det var fint. Og hvis det at køre 7 trillebørlæs med hestelo... tæller som motion sååå :tongue:

Jeg havde hunden med derude..da vi så kom hjem føltes benene godt nok tunge, men jeg ville lige se om de ikke kunne bære mig nogle kilometer rundt.

Det blev så til 6 km....ikke dårligt.

løb 6 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share