En forunderlig rejse


SaraCamille
 Share

Recommended Posts

19-11-08

Ingenting, simpelthen fordi...

ulyst

ugidelighed

uvilje

udenomsnak

udbrændt

udkokset

ukoncentreret

ubalanceret

uvejr....

Sov og en ny dag vil komme....

20-11-08

Vi er med i en konkurrence inde på arbejdet. den består i at vi i en måned skal bære en skridttæller. Vi er ti på holdet. Ikke fordi jeg er bange for at jeg ikke rører mig nok, meeen, der skal alligevel lidt til førend at man kommer over de 10.000 skridt.

Nå, men jeg fører altså på holdet og det agter jeg dælme at fortsætte med. Sådan nogle kontorsnuder skal ikke komme her!! :w00t:

Var i super humør da jeg kom hjem. Gjorde rent, ordnede det sidste til den julefrokost som jeg har arrangeret til imorgen og så ellers ud i det dejlige aftenvejr.

Opdagede dog straks at det halve af lyset var slukket i byen, så jeg måtte ty til alternativer...

Derfor rendte hunden og jeg ind i den lokaæle atletikklub som var igang med løbetræningen. Mødte en gruppe i et lyskryds. Nu havde jeg jo indhentet dem og agtede ikke at lade de 8 gule lyn løbe fra mig og vappe...Så, en af dem fik kækt sagt god tur til os..Måske fordi jeg lige havde sagt at de snart ville blive snigløbet (i sjov selvfølgelig :bigsmile: )

Nå, men der blev grønt og vi kom først afsted...Og vi holdt føringen de næste to kilometer hvorefter jeg drejede af og fortsatte hjem...Man skal jo stoppe mens man er på toppen ikke ? :4thumbup:

Løb 8,9 km

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

21-11-08

Havde arrangeret en julefrokost for 120 mennesker, så jeg var nok lidt stresset da jeg kom hjem. havde lige to timer inden jeg skulle være der. Lløb en kort tur og så hjem og finde kjolen frem.

Det blev en fantastisk aften. Jeg brugte hele 40, for jeg havde besluttet mig for at tage hjem i en nogenlunde ordentlig tid..og tilstand. var hjemme klokken tolv. Sengen snurrede dog en anelse alligevel.... :crazy:

Løb 6 km

22-11-08

Dejligt at have haft en super hyggelig aften igår og så kunne stå op og løbe en tur. der var dog noget glat da det havde haglet en del. Men, afsted kom vi og det var dejligt. Formiddagen gik i selskab med en veninde som jeg havde lovet et par støvler. idag skulle vi så ned og hente dem..

Og jeg betalte med et smil..1700, :crazy:

men, jeg havde lovet hende dem.

Resten af eftermiddagen er gået med en musical som jeg er med i..Og nu sidder jeg så herhjemme og skal nyde en stille lørdag.

Det er slet ikke tosset

Løb 9,8 km

post-20838-1227384326_thumb.jpg

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

23-11-08

Blev vækket 04:35 da en ven lige ville ringe og fortælle at de var på vej hjem fra jagt. Og det var jeg da Meeeget intertesseret i på det tidspunkt, især fordi jeg havde en løbeaftale klokken syv :devil:

Så, JESPER din store klump!!!

Nå, men op klokken kvart i syv, afsted klokken syv til halv ni..

Besøg ved momse et par timer og så hjem med en hund som så havde fået leverpostej, kiks, nakkesteg og chokolade..Han var ikke ked af det :laugh:

Skulle ud og træne travhesten og så ellers ride i ridehuset på min egen som har været skadet. Det gik rigtig godt med traveren. Han prøvede ikke engang at få mig af!!!Og min egen haltede ikke :bigsmile:

Derefter tog jeg I RIDETØJ til musical øvning. Dælme et kønt syn..men hva :blush:

Nå, men en melding om at ekskæresten har fundet sig en pige..ja, det gjorde så en ende på en ellers rigtig dejlig dag..

Så, nu skal jeg vist lige finde humøret igen..

Løb 10,4 km

Ridning 80 minutter

post-20838-1227454974_thumb.jpg

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

24-11-08

Intet!!!

Kom hjem sent og kunne lige nå at tage hunden med til Musical..Havde et kvarter :blink:

Tja, det var vist bare een af de dage..

25-11-08

Åh, hvilken fantastisk dag. havde taget fri, tiltrængt da jeg nær havde glemt hvordan byen ser ud i dagslys...

jeg tog tidligt ud og trænede travhesten i at galopere!! og springe!!! Tror pokker hans øjne trillede noget rundt. men, det lykkedes nu godt begge dele. (og NEJ, jeg røg ikke af idag heller :tongue: )

så skete der det at da jeg var færdig med alt det hestesjov og ville hjem..Så kunne bilen simpelthen ikke komme op ad den lille bakke der udgør indkørslen til staldene. Ja, efter at have forsøgt mange gange, måtte jeg ud og skovle is væk. (lorte landbrugsmaskiner!!) :crazy:

Så, lidt motion og en øm skulder senere så lykkedes det at komme hjem til byen hvor der INGEN sne var.

Troija og jeg havde en løbeaftale i eftermiddags med min gode løbemakker..Som blev snigløbet mange mange gange hvilket altid afstedkommer diverse fine kommentarer. dem skal jeg dog spare jer for.

Dog da jeg hoverende (og hunden) stod med armene hævet over kroppen ventende på en trappe, udbrød hun dog"det er da fandens at der kun skal 2 uger til at du kommer i storform" øv også!!! :4thumbup:

Ikke nok med løbet, så parkerede vi hunden udenfor motionscenteret og trænede lige 45 minutter med skuldre, triceps og bryst. Vi bliver meget hurtigt gode venner igen :bigsmile:

Det er desværre ikke lykkedes mig at finde tid til at komme igang med styrketræningen seriøst igen. Men, jeg får mere tid når jeg er færdig til februar på mit arbejde.

Det har været en god dag. Dejligt

Ridning 70 min

Løb 11,0 km

Link to comment
Share on other sites

26-11-08

Fik gjort rent i huset idag.Rengøringskemikalierne må have steget mig lidt til hovedet..

Jeg skulle ikke løbe idag, da jeg har en aftale herom imorgen, så jeg trak i tøjet (se billede af dagsformen) og gik mod centeret.

Ville egentlig bare høre noget god musik og så crosstraine en halv times tid... :blush:

Men, det blev så til 60 km og 90 minutter...dammit!!Og træt var jeg ikke.

Gik ind og trænede lidt ryg. bare nu jeg alligevel var der. Den ene gang om måneden jeg får hevet i en vægt betyder ikke det store..

Nu er jeg lige kommet hjem efter en times gåtur med hunden og kroppen syntes ikke træt.

jeg kan lige så godt indrømme at det er fristende at løbe en lille tur...(og tyrerosset, jeg VED det :blink: )

Bare rolig..jeg gør det da ikke... :nonono:

post-20838-1227716691_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

27-11-08

Var oplagt, skulle træne to heste (hvoraf den ene er min egen). Skulle ride en rute på 7 km med dem begge. Startede med den ellers normalt supergodtgåendehvidelyn..

Og det skulle jeg ikke have gjort. Fru krikke var sur da hun IKKE fik lov at løbe. Næ nej, jeg hev i tøjlerne for at stoppe kræet. Som tak stejlede hun flot da en børnehave var på gåtur til en nærliggende skov. Alle børnene råbte henrykte" ej, se den flotte hest" :blink:

Ja, det har bestemt også set flot ud. og eftersom fru suresen(hesten) ikke gad at gå fremad, fik hun en i r... og satte i fin galop..foran børnene..

ja, hvilke kommentarer de kom med skal jeg ikke gøre mig klog på, men det har set godt ud i deres øjne..

Nå, men jeg fik da efterhånnden bremset kræet da vi nåede stalden.

Så var det "jegkantrave50kmitimen" s tur. Sadlede ham op og så samme tur. Børnene var heldigvis væk, da de ellers denne gang gik glip af en rytter som red rundt i små cirkler på vejen. dette fordi krikke2 ikke kan skridte. Han gider kun løbe..Se evt billede af ham. Nå. men efter at han var rundtosset og jeg var ved at være træt af karrusselturene, forsøgte jeg så at få den unge man til at GÅ. :blink:

Han kvitterede med et flot stejl og satte derefter i fri trav..Så sidder an der med 50 km i timen på en landevej...jeg blev sgu sur!!Det er farligt.

Så, jeg flåede ham i munden og tvang ham op ad en bakke på en pløjemark. Mudder til knæene kan som regel gøre dem trætte...

Han stoppede da og vi red tilbage på vejen.

Om han forstod budskabet ved jeg ikke, men han gik da hjem nogenlunde pænt. :4thumbup:

Jeg kørte hjem og var blevet træt..fik ikke løbet, men havde omvendt også brug for en pause..Gik tidligt i seng og sov 13 timer... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

28-11-08

Efter en lang søvn...måtte jeg igang. En dejlig fredag.

Ned i centeret og op på crosstraineren. Jeg ville ikke løbe idag da jeg hver lørdag morgen klokken 7 :blink: Løber 10 km med min makker..Og, mig skal hun altså ikke kunne løbe fra..

Stillede tiden på 60 min i håbet om at kunne gennemføre. LOC, Clemens i ørerne og den fik fuld gas..Nappede 30 minutter mere på level 18 (udaf 25). 90 minutters god musik..plus træning :4thumbup:

Nå, men, det kan jo ikke nytte noget at man kan prale af den gode form når man ingen muskler har, så det måtte også forsøges trænes.

Det blev til bryst og triceps. 4 forskellige maskiner til hver af 10 rep. Røvkedeligt, men at opstarte et splitprogram eller bare noget der ligner et seriøst program pt. er lidt nytteløst. med tiden måske...

Nå, men vi var hele 5 i centeret (lokalt og ikke ret stort), og snakkede om vind og vejr :wink: . Efter 45 minutter var badet og saunaen tiltrængt...det var dejligt.

Gik i Føtex og købte rødvin og Sommersby..Bare hvis der nu skulle dukke een eller anden anledning op i løbet af weekenden ikke ? :blush:

Crosstraining (level 18) 90 min

Forsøg på lidt styrketræning! 45 min

post-20838-1227890512_thumb.jpg

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

29-11-08

Så for den da..Vågnede frisk. Klar til løbeaftalen klokken syv.

makkeren kom som ventet og vi satte afsted i mørket. Tilbagelagde 13 km..SEJT :4thumbup:

Nå, men det var ikke nok. Jeg tog ud til mormor og fik morgenmad og kaffe.

Med en liters kaffe i maven og en del coffein tænkte jeg at jeg kunne smutte i centeret og lige cykle en halv times tid.

Så, det forsøgte jeg så. det blev til 13 km, så var det sgu for kedeligt. musik i ørerne og op på min yndlingsinstrument..crosstraineren.. 45 min på level 18.SEJT :4thumbup:

Ind og træne et par øvelser triceps og så var der egentlig udsolgt. Fik snakket lidt med de unge mænd dernede, så humøret steg en anelse.

Tog hjem og skiftede tøj. Tog ud i longerede mr. travhest i 60 minutter. Vi begge blev dog noget rundtossede og så var det hjem i stalden med den pikkelskæve hest.. he he

Nu sidder jeg så og har spist dejlig lasagne, været i bad..og klokken er kun seks. Ville gerne en tur i byen, men så ryger træningsaftalen imorgen tidlig..

omvendt, så er det heller ingen af mine venner som kan idag. Jeg må blive hjemme og hygge...med hunden :dry:

jubiii :cry3:

Løb 13 km

Cykling 13 min

crosstraining (level 18) 50 minutter

Råben af hest...60 min!!! :devil:

post-20838-1227977945_thumb.jpg

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

30-11-08

Ja, på grund af den hjemlige hygge igår kunne jeg jo med sindsro sige ja til løbeaftalen imorges..klokken syv (as always!!) Var kun blevet vækket af en fyrs platte sms beskeder i løbet af natten, men så meget mere grund til at stå op kvart over seks!! :crazy: tak igen Jesper for det.

Nå, men afsted med makker og hunden(hvis poter efterhåndern snart skal omsåles)

Vi løb den sædvanlige weekendrute på 9,6 km.

Nu er der gjort lidt rent og så vil jeg tage en tur i centeret..jeg er jo slet ikke færdig endnu...

Løb 9,6 km

Kommer senere...

Link to comment
Share on other sites

Så, nu er der ikke mere energi tilbage.

Gik jo i centeret og nappede en time på Crosstraineren..det er simpelthen for nemt, så det er lidt spild af tid...men hva :blush: jeg har ikke andet at lave.

Jeg gik ind og trænede lidt bryst. Kun 5 forskellige øvelser af 10 x3 rep. Kunne gosdt mærke at det er nogen tid siden jeg sidst har løftet noget som helst der ligner en håndvægt.. :blink:

Nå, men det er sgu min egen skyld.

Fik dog trænet rimelig..

Hjem og skifte tøj..Ridetøj (weeew)

Ud til hesten som havde rimelig knald i låget da hun ikke har fået lov at galopere i nogen tid pga. en skade..Det fik hun så heller ikke idag og det passede ikke fru Hyss..

Så, igen idag kvitterede hun med at stejle et par gange og ikke gad at gå fremad...Men, en pisk hjælper som regel på den interne forståelse.. :4thumbup:

Vi kom i hvert fald godt afsted og hjem igen..9 km senere.

Nu sidder jeg så og venter på at lasagnen skal blive færdig..mener den er velfortjent.. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

01-12-08

Klokken er næsten ti om aftenen. Jeg er lige kommet hjem. jeg har ondt i benene efter de sidste dages træning. ikke mindst rodeorurene på hestene. der skal alligevel nogen kræfter til at blive siddende.. :blush:

Selv en kæmpe kan jo blive træt og det må jeg indrømme at jeg er idag.

Så, jeg får ikke lavet meget....

post-20838-1228165488_thumb.jpg

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

02-12-08

Tilbage i storform.. :cooldance:

Kom hjem og tænkte at det haer bare bliver en uge der skal oversåes så jeg kan få ferie..

Tog løbetøj på og tænkte at det aldrig ville gå.. Gik ud af døren med hunde og op ad havegangen, tænkte at det aldrig ville gå.

Nåede op på vejen og satte i løb, tænkte at det går ikke..løb...løb

Løb 5 km og tænkte det går ikke rigtig godt det her. Løb 7 km og var næsten hjemme, tænkte at jeg klarer det sgu..

Nåede hjem og tænkte at det det var sejt, jeg gjorde det :bowdown:

Tog andet tøj på og kørte ud til hestene i den overbevisning travhesten"mr.jeg kan løbe 50 km i timen" skulle presses i krogene..

Fik ham klargjort og trak ham over i ridehallen. Lyset tændtes langsomt og vi startede. Det gik godt. krudttønden var så småt begyndt at gøre lige det modsatte af hvad han skulle. Han fik lige en tur rundt for fuld skrald så han kunne rase lidt af...

Så slukkede lyset pludselig..i hele området fandt jeg ud af senere. men, der red jeg så i mørket og hesten blev bange..Så er gode råd dyre...

Jeg sprang af af fare for at blive sparket eller løbet ind i een af siderne. men, det gik. hesten stoppede også og vi famlede os tilbage...

Ok, jeg syntes egentlig ikke det var sjovt, det kunne være gået rigtig galt med en hest der er så ustabil i hovedet..

Men, det gik.. :surrender:

Løb 7,3 km

Ridning lys 15 min..Mørke 10 sekunder!!! :tongue:

Edited by SaraCamille
Link to comment
Share on other sites

04-12-08

Grundet et stort arrangement af juletræsfest på arbejdet imorgen, tog jeg tidligere hjem idag..Ja, for imorgen skal jeg blive længe da der lige er 61 børn og voksne der skal bekriges med æbleskiver, glögg, slik og dans omkring juletræet.. :w00t:

Det bliver hyggeligt, det ved jeg for nu har jeg brugt et par dage på forberedelserne..

Derfor tog jeg hjem lidt tidligere idag. Ville gerne løbe med min løbemakker, da det ikke blev til noget som helst igår..

Vi er lige kommet hjem efter 11,2 km løb i et noget koldt vejr. Men, det var f... dejligt :blush: bagefter.

Nu vil jeg så tage ud til hestene og træne dem begge..Så, min aften bliver alligevel lang idag..Men, har ferie i næste uge :cooldance:

Løb 11,2 km

Rodeoridning 120 min...Yeehaaa :4whip::4whip::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm..Ulrik ?

Jamen, jeg er jo forholdsvis ny herinde. Har ikke rigtig styr på hvem der er hvad og hvorfor..

Dog har en vis ptpoul forespurgt om jeg så skal spamme MOL næste uge da jeg nu har ferie.. :tongue:

Men, hvis mine kummerlige indlæg kan bringe et smil frem, en rysten på hovedet eller blot anledning til en kommentar eller en overfusning, jamen så skal jeg gerne smide et indlæg eller to..

Men, hvis Ulrik vil forstyrres..må han jo forstyrre mig først.. :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Kan du slet ikke li Ulrik mere siden du aldrig skriver i hans log? (Kongtanamooeeeee)

Jeg tror vi mange der synes det var super hyggeligt med lidt ekstra aktivitet i hans ellers så triste log.

Indsæt da nogle billeder af hestene. Ulrik elsker heste

Tak for opfordringen forresten..Jeg skal se på det.. :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm..Ulrik ?

Jamen, jeg er jo forholdsvis ny herinde. Har ikke rigtig styr på hvem der er hvad og hvorfor..

Dog har en vis ptpoul forespurgt om jeg så skal spamme MOL næste uge da jeg nu har ferie.. :tongue:

Men, hvis mine kummerlige indlæg kan bringe et smil frem, en rysten på hovedet eller blot anledning til en kommentar eller en overfusning, jamen så skal jeg gerne smide et indlæg eller to..

Men, hvis Ulrik vil forstyrres..må han jo forstyrre mig først.. :flowers:

Poul er bare minsundelig fordi han ikke har en log du kan skrive hilsner i.

Tak for opfordringen forresten..Jeg skal se på det.. :sleepy:

Super duper. Vidste MOL kunne regne med dig.

Knuz`er og Kramz`er og blomster :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg "sladret" til kongen :bowdown: . det værste der kan ske er at han giver et af de fine barometre med pilen pegende på "snerpe", men hva', jeg klarer nok frisag.

Og Poul behøver ingen log....vi er skam fine venner på messenger. Men, den fine tone er lagt på hylden når det gælder MOL.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Så har jeg "sladret" til kongen :bowdown: . det værste der kan ske er at han giver et af de fine barometre med pilen pegende på "snerpe", men hva', jeg klarer nok frisag.

Og Poul behøver ingen log....vi er skam fine venner på messenger. Men, den fine tone er lagt på hylden når det gælder MOL.... :tongue:

Så dig og Paul er gode venner? Ej hvor sødt *S*

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Jeg er kun ven med ham på Facebook, men der er også en slags messenger, så det er ok. Det er så hyggeligt at han er online. Så tænker jeg "Nu sidder Poul hjemme i Bellahøj bag computeren i sin undertrøje og drikker et glas mælk, mens hans kæreste tusser rundt i lejligheden og katten ligeså." Så breder der sig en underlig varme i kroppen. Det er dejligt.

Jeg har længe følt mig så underlig tom inden i. Som om jeg mangler en del af mig selv.

Men nu ved jeg måske hvorfor. Jeg har ikke Poul på messenger. Ikke engang på Facebook. Og jeg har hverken hund eller kat, eller Hest.

:unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige kommet hjem..det der drenge....Randrøve :tongue:

Men, kort kan jeg bekræfte at Spøer og jeg Kyssede i laden. Lige inden han skulle ride 12 km på hans hest Stella..Som er en hoppe.

Vi fik ingen aftaler lavet da jeg havde start ti minutter efter. Og måske heller ikke fordi Spøer fandt udaf at jeg faktisk manglede den fortand som blev slået ud et par dage forinden. han spurgte dog ikke til det store mellemrum..Måske han så muligheder der ? :tonguew:

Men, det var ikke i sommers men i efteråret, min hest var slet ikke tilredet i sommers. Det rygte MÅ så være en fejl.. :blink:

Poul og jeg hyggesnakker ofte om spændende ting som aminosyrer og tri-glycerider... :blush: Vi deler samme lidenskab for fedtede ting....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share