Ondt efter løb


Memnoch_dk
 Share

Recommended Posts

Hjælp ønskes! Jeg har ondt i det markerede område (allernederste del af skinnebenet på indvendig side) efter min løbetur. Det er kun venstre skinneben og kun der.

Smerten kommer typisk efter en kortere løbetur (5 km) i moderat tempo (ca. 6 min/km)

Jeg lider af overpronation, men skoene er der styr på. Der udover har jeg fået lavet indlæg ved bandagist og det har fjernet smerten i højre ben fuldstændigt.

Råd ønskes! er det "bare" en overbelastning eller ??? Jeg forsøger at strække ud efter hver træning og sidder også med en ice-pack på for nedkøling, men det hjælper ikke rigtigt.

Jeg har ikke været til fys. endnu, men det bliver nok det næste skridt.

På forhånd tak.

post-7923-1225555087_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hjælp ønskes! Jeg har ondt i det markerede område (allernederste del af skinnebenet på indvendig side) efter min løbetur. Det er kun venstre skinneben og kun der.

Smerten kommer typisk efter en kortere løbetur (5 km) i moderat tempo (ca. 6 min/km)

Jeg lider af overpronation, men skoene er der styr på. Der udover har jeg fået lavet indlæg ved bandagist og det har fjernet smerten i højre ben fuldstændigt.

Råd ønskes! er det "bare" en overbelastning eller ??? Jeg forsøger at strække ud efter hver træning og sidder også med en ice-pack på for nedkøling, men det hjælper ikke rigtigt.

Jeg har ikke været til fys. endnu, men det bliver nok det næste skridt.

På forhånd tak.

Har du fået tjekket om dit ene ben måske er lidt længere end det andet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ondt i nøjagtigt samme område blot på højre ben :unhappy: Jeg er 99% sikker på at mit er skinnebensbetændelse, men ved fortsat ikke helt hvad jeg skal gører for at slippe af med det. Min erfaring siger mig, at det ikke nytter noget at stoppe fuldstændig med at løbe, da det så blot kommer tilbage, så snart jeg starter op med at løbe igen. Jeg vil i en periode skære ned på løb og så kun tage noget korte distancer i langsomt tempo med mange indlagte pauser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share