Jeg er slank MEN


ayaaya
 Share

Recommended Posts

Jeg er slank men mit mellemgulv laver en stor bue lidt ala en babymave (en underernæret etiopier bare ikke så overdrevet) tiltrods for at jeg dyrker styrketræning for hele kroppen og masser af konditionstræning - jeg har ikke født nogen børn, jeg er ikke gravid, jeg er 25 - jeg synes selv at det er grimt med sådan et mellemgulv og kunne godt tænke mig et fladt mellemgulv - er det noget jeg kan gøre noget ved, eller er jeg bare dømt til at se sådan ud? (Jeg spiser "som man skal" for at holde vægten og jeg drikker meget vand)

Aya

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i første indlæg - jeg dyrker styrketræning for hele kroppen - så JA jeg laver maveøvelser.

Hvilke maveøvelser ?

Hvis det er 'almindelige' mavebøjninger så træner du nok ikke specifikt nok .... måske skal du have gang i noget med vægt-belastning ... f.eks cable crunches ! :yeah:

Link to comment
Share on other sites

Nåh undskyld - jeg troede at det måske forskellige mennesker der læste de forskellige kategorier, så jeg lagde mig indlæg 2 steder, for så var det større muligheder for at få hjælp. Sorry.

Jeg ved ikke hvad Madmartigan mener med "almindelige maveøvelser" - jeg laver mange forskellige - også med vægt på (5 kg - mere kan jeg ikke) - men jeg ved ikke hvad cable crunches er ?

AYA

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nogen six-pack - jeg har ikke særlig dybe senestrøg (og jeg er kvinde, vi har vist ikke helt så let ved at få six-pack som mænd) - jeg ved ikke om det er muskler, indvolde, fedt mellem tarmene, genetik eller andet der ligger bag mit buede mellemgulv, jeg ved bare at det er grimt, jeg kan aldrig gå i korte toppe, stramme bluser eller vise mig i bikini tiltrods for at jeg er slank - det er møg irriterende

Aya

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aya det lyder for mig som om du kunne have problemer med at aktivere den dybe og/eller den nedre mavemuskulatur, der er min erfaring at mange unge piger har det problem, ofte efter fødsel, operation i maveregionen, underliveproblematikker, for meget træning at den øvre mavemuskularur eller hvis man går og trækker maven ind hele tiden...

Du kan prøve at kontakte en fys, der kan teste din mavemuskulatur.

Mvh. ATJ

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor den nedre maveregion ? det er mellemgulvet der buer, og det er da den øvre region , er det ikke?

Jeg trækker godt nok tit maven ind - hvorfor kan det have noget at sige ? (jeg troede det var godt for musklulaturen at blive brugt ved at gå og trække maven ind - og nu er det blevet en vane..)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Aya,

Den nedre del af mavemuskulaturen, fordi den bla. er med til at styre bækkenhældningen og dermed lændesvajet, og hvis man har et stort lændesvaj (og det er faktisk moderne blandt unge piger?!?) kan det nogle gange se ud som om maven "strutter" lidt.

Det er en MEGET dårlig ide at trække maven ind hele tiden, fordi det forstyrer din vejrtrækning. Når du trækker luften ind (igennem næsen) skal maven gå UD, det er ikke brystkassen der skal løfte sig, men der må gerne være lidt medbevægelse. Når du så ånder ud (igennem munden) skal maven gå ind. Mange trækker vejert omvendt og det har et hav af følger, bla. disposition for ryg-, nakke-, mavesmerter og fordøjelsesproblemer (hvilket også kan give en udspilet mave). Når du trækker maven ind hele tiden, er den dybe mavemuskel aktiveret hele tiden, og det er den ikke "bygget" til dvs. at du ænder musklens karkter (fysiologi osv.) og så fungere dit eget muskelkorset ikke korrekt. Har du lændesmerter?

For at ændre din vane, så øv dig i at trække vejeret korrekt når du ex. ligge og skal falde i søvn, når du ser tv osv. og så tag dig selv i at holde maven inde...

Nogle mener også af fødemiddelallergi kan være årsagen til en udspilet mave, men er din det? har du nogle fordøjelsesproblemer?

Mvh. ATJ

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret

Næ jeg har ikke fordøjelsesproblemer - og jeg trækker vejret som du siger man skal - inden jeg falder i søvn tager jeg nogle gange nogle meget dybe indåndinger, det har jeg hørt skulle være sundt. Jeg har ikke ondt i lænden og mit lændesvaj er ikke stort. Jeg har heller ikke fødevareallergi.

Jeg tænkte at nogle af os måske bare ikke er bygget til at få et fladt mellemgulv - jeg håber ikke det er sådan, men jeg har hørt at det kan være genetisk, og hvis det er det, så er der ikke noget at gøre ved det, jeg synes bare at "alle andre piger" har et fladt mellemgulv - det kan godt være at de har topmave, men deres mellemgulv er stadigvæk fladt (selv nogle tykke piger har fladere mellemgulv end mig) suk.

Link to comment
Share on other sites

-> aya, nu du er her, vil jeg gerne vide hvad du forstår ved "mellemgulv". For mig er det den buede, flade muskelplade, som skiller bughulen og brysthulen, hvis hovedfunktion er at øge volumen i brysthulen for vejrtrækningens skyld - og den kan absolut ikke ses udefra.

Så det kan ikke (efter gængs terminologi) ikke være dit mellemgulv, den er gal med. Folk, der gerne vil svare, skyder lidt i blinde, så du må lige beskrive problemet bedre :)

Link to comment
Share on other sites

For mig er mellemgulvet den del af maven, der sidder fra underbarmen og ned til navlen (hvor taljen er i siderne).

Jeg ser sådan her ud

O hoved

o barm

) mellemgulv

) mave

/ Ben (jeg kunne ikke finde en lige streg)

Og jeg vil gerne se sådan her ud

O hoved

o barm

/ mellemgulv

) mave

/ ben

Hilsen Aya

Link to comment
Share on other sites

Hmm, må indrømme jeg er stået lidt af, fordi jeg mangler råd :)

For mig at se er det enten din naturlige kropsbygning eller også oppustet mave gr. kosten (i så fald ville området virke udspilet, og give en trommelyd når du dunker let på maven med fingrene)...

Fedt er det ikke, øvre abdomen er ikke et naturligt samlingssted for fedt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, må indrømme jeg er stået lidt af, fordi jeg mangler råd :)

For mig at se er det enten din naturlige kropsbygning eller også oppustet mave gr. kosten (i så fald ville området virke udspilet, og give en trommelyd når du dunker let på maven med fingrene)...

Fedt er det ikke, øvre abdomen er ikke et naturligt samlingssted for fedt.

KAN det godt være min naturlige kropsbygning?

Link to comment
Share on other sites

Hmm figurer og beskrivelser er ikke til at holde rede på oppe i grødspanden :huh:

Jeg tror snart det er på tide der kommer et billede af det famøse mellemgulv :w00t:

Nu synes jeg mit mellemgulv er grimt - så jeg går jo ikke ligefrem rundt og tager billeder af det vel ! :rolleyes:

Det ligner en miniature ølvom - har I ikke en baby i familien - de har somregel "strutmaver" - min mave er ikke kommet sig over babystadiet - haha

Link to comment
Share on other sites

Hmm, må indrømme jeg er stået lidt af, fordi jeg mangler råd :)

For mig at se er det enten din naturlige kropsbygning eller også oppustet mave gr. kosten (i så fald ville området virke udspilet, og give en trommelyd når du dunker let på maven med fingrene)...

Fedt er det ikke, øvre abdomen er ikke et naturligt samlingssted for fedt.

Kan det skyldes fedt omkring de indre organer?

Jeg har selv en "bule" ved solar plexus(sp?), men det er muskel, jeg kan både spænde og få krampe i den.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hmm figurer og beskrivelser er ikke til at holde rede på oppe i grødspanden :huh:

Jeg tror snart det er på tide der kommer et billede af det famøse mellemgulv :w00t:

Nu synes jeg mit mellemgulv er grimt - så jeg går jo ikke ligefrem rundt og tager billeder af det vel ! :rolleyes:

Det ligner en miniature ølvom - har I ikke en baby i familien - de har somregel "strutmaver" - min mave er ikke kommet sig over babystadiet - haha

En baby-strutmave er jo hele maven, så er de helt bløde, varme og glatte. Babystrutmaver med strittende navle, det er dejligt. Næsten lige så godt som babyfingre der griber, babytæer og de blødeste babykinder. Eller babyånde efter babyen har taget lur. Babyer er guf, hmmm, måske skulle jeg lave nogle flere. :)

Hvis du har babystrutmave er det langt fra skidt, tag et billede og lad os se, vi lover at sige vores ærlige mening, det kan også være Armoured Female kan komme med en naturlig forklaring.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hmm figurer og beskrivelser er ikke til at holde rede på oppe i grødspanden :huh:

Jeg tror snart det er på tide der kommer et billede af det famøse mellemgulv :w00t:

Nu synes jeg mit mellemgulv er grimt - så jeg går jo ikke ligefrem rundt og tager billeder af det vel ! :rolleyes:

Det ligner en miniature ølvom - har I ikke en baby i familien - de har somregel "strutmaver" - min mave er ikke kommet sig over babystadiet - haha

En baby-strutmave er jo hele maven, så er de helt bløde, varme og glatte. Babystrutmaver med strittende navle, det er dejligt. Næsten lige så godt som babyfingre der griber, babytæer og de blødeste babykinder. Eller babyånde efter babyen har taget lur. Babyer er guf, hmmm, måske skulle jeg lave nogle flere. :)

Hvis du har babystrutmave er det langt fra skidt, tag et billede og lad os se, vi lover at sige vores ærlige mening, det kan også være Armoured Female kan komme med en naturlig forklaring.

'Pyt

Hmmm.. så er min mave nok ikke en rigtig babymave alligevel - den går nemlig lidt ind nede ved navlen - og jeg har jo ikke topmave - hmm... tja... :retard:

hvordan tager man lige et billede af sin egen mave ? Nogen kreative forslag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share