Sportsfolk og smertestillende medicin


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Vi ved meget lidt om sportsfolks brug af smertestillende medicin. Er forbruget mindre eller større end personer der ikke udøver sport, eller befolkningen som helhed? Vi vil gerne blive klogere på de sundhedsmæssige aspekter af sportsudøvelse. Derfor har motion-online og Det Farmaceutiske Fakultet ved Københavns Universitet indgået et samarbejde der har til formål at undersøge hvordan forbruget af smertestillende lægemidler er blandt almindelige sportsudøvere.

Undersøgelsen henvender sig i første omgang KUN til sportsudøvere der anvender fitnesscentre. Senere vil forskningen måske udvides til andre sportsområder.

Som bruger af motion-online og bruger af et fitnesscenter, anbefaler vi at du deltager i undersøgelsen, som kun tager 5 min. at gennemføre. På denne måde bidrager du med nyttig viden, som Det Farmaceutiske Fakultet vil bruge til forskning, og som motion-online kan bruge til at udvikle nye sundhedsfremmende tiltag og uddannelsesmuligheder til dig som bruger.

Alle dine data vil blive behandlet fortroligt af Det Farmaceutiske Fakultet. 

Klik på nedenstående link for at deltage i undersøgelsen:

http://www.defgo.net/s.asp?id=1184333&c=4QTCLZ&l=da

På forhånd tusind tak for din deltagelse.

Morten Zacho, cand. scient., Motion-Online ApS

Asja Devedzic, stud. pharm. Det Farmaceutiske Fakultet ved Københavns Universitet

Claus Møldrup, ph.d. (pharm.) Det Farmaceutiske Fakultet ved Københavns Universitet

Link to comment
Share on other sites

Hvad er fitnesscenter? som bruger i en decideret styrkeløftklub, ved jeg ikke om jeg er udenfor eller indenfor rammerne.

til dels er det vel inden for rammerne, der er også et spørgsmål om hvor stor grad af ens træning er styrke eller cardio og hvis man kun dyrker styrke er det vel et fedt om det er sats eller i en mørk kælder i en vl-klub...(udover at man ikke har nogen indflydelse på hvilken musik der bliver spillet i almindelige kommersielle fitnesscentre :dry: )

Link to comment
Share on other sites

Det skyldes formodentlig layoutmæssige begrænsninger, men valgmuligheden

SPM= Hvor mange minutter om dagen er du fysisk aktiv (på en typisk uge)?

SVAR= 30 min.

synes jeg mangler! Det passer jo med en klassisk 5 km løbetur for mange OG med diverse anbefalinger om "30 minutter om dagen".

Link to comment
Share on other sites

 Share