Interesse for nyt center i århus


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg har sammen med en kammerat gået og arbejdet på en ide om at åbne et lille center for de mere seriøse i Århus.

Centeret vil komme til at ligge en smule uden for byen i en nedlagt fabrik.

Centret vil komme til at indeholde alt som de kommecielle fitnesscentre på nær maskiner.

Derudover vil der kunne findes, prowlers, traktor dæk, medicin bolde, pumper plates, slæder, ringe til ophæng, forskellige band suspensions, chains, slegde hammers, sandsække (ikke til at slå på) , x-veste, veste til ophæng, opdelt indendørs løbebane og alt muligt andet som vi finder på hen ad vejen.

Alt dette er kun på tegnebordet, men vi har forhørt os lidt rundt om mht lejepriser.

Det er derfor vi blandt andet skriver herinde, for at få en ide om hvorvidt der overhovedet er en kundebase at hente, da huslejen ligger rimelig højt.

Udover det vil der ikke være nogle bad faciliteter.

kontingentet har vi ikke arbejdet på, men da vi har regninger der skal betales, bla. huslejen af stedet vil der selvfølgelig være kontingent som formentligt vil ligge et sted mellem 250-350 pr måned.

Link to comment
Share on other sites

Centret vil komme til at indeholde alt som de kommecielle fitnesscentre på nær maskiner.

Det er da den mest selvmodsigende sætning jeg nogensinde har læst :tongue:

Hvorfor er det lige at maskiner er forbudt? Jeg synes det er super at kunne supplere min basistræning med maskiner. Ellers virker det jo som et fantastisk projekt.

Link to comment
Share on other sites

I mine ører lyder det rigtig godt.

Dog tror jeg det bliver svært at få nok medlemmer når det både ligger et stykke uden for Århus og det koncentrerer sig om

en spinkel gruppe. Crossfit folk, krudtugler og styrkeløftere/vægtløftere/stærkmænd.

Edited by KimP
Link to comment
Share on other sites

Med det prisinterval, hvor mange medlemmer skal I så have pr. m2, for at få dækket udgifter til lån, personale, vedligeholdelsesydelser, afdrag på eventuelle lån mm.?

Vi vil jo gerne kunne sætte så lav et kontingent som muligt, men hvis vi som udgangs punkt siger at kontingentet kommer til at ligge på 250, så snakker vi om noget der ligner 75-100 stk.

Det er da den mest selvmodsigende sætning jeg nogensinde har læst :tongue:

Hvorfor er det lige at maskiner er forbudt? Jeg synes det er super at kunne supplere min basistræning med maskiner. Ellers virker det jo som et fantastisk projekt.

Det er primært pga at vi går efter atleter og ikke BB eller den gængse motionist.

Vi har ikke noget imod hverken den ene eller anden gruppe og skulle de have lyst er de selvfølgelig lige så velkomne som alle andre, men det som vi synes der mangler er et center dedikeret til atleter og det er imo de færeste atleter der bør bruge maskiner.

Dertil kommer det også at maskiner er dyre, meget dyre.

I mine ører lyder det rigtig godt.

Dog tror jeg det bliver svært at få nok medlemmer når det både ligger et stykke uden for Århus og det koncentrerer sig om

en spinkel gruppe. Crossfit folk, krudtugler og styrkeløftere/vægtløftere/stærkmænd.

Hvis anti doping danmark nu rent faktisk var interesserede i at komme dopingen til livs, kunne man måske forstille sig et agentur som ikke krævede et årligt beløb som de færeste små centre har råd til.

Men du har ret, målgruppen ér snæver og det er vi også godt klar over.

Min Co. partner in crime og jeg selv træner begge kampsport og vi har gennem lang tid været stærkt utilfredse med udvalget af centre i århus.

Derfor begyndte vi at overveje muligeden for et garage gym.. det udviklede sig så til en ide om et nyt center for folk som os selv.

Indtil videre er det som jeg skrev kun en tanke vi går og leger med.

Siden jeg postede emnet har jeg dog fået en del mails fra folk som både vil hjælpe til, men også bare vil give deres 5cents.

Det er giver os jo endnu mere lyst til at fortsætte med prjectet når vi kan se at folk synes ide´ er god.

Link to comment
Share on other sites

Hvis anti doping danmark nu rent faktisk var interesserede i at komme dopingen til livs, kunne man måske forstille sig et agentur som ikke krævede et årligt beløb som de færeste små centre har råd til.

Men du har ret, målgruppen ér snæver og det er vi også godt klar over.

Kender du noget til den aftale ADD har lavet med DFHO og hvad en doping test koster bare i betaling til laboratoriet der anlyserer den?

Prøv at læse lidt på den.

http://dfho.dk/?p=72

ADD's opgave er ikke at tjene penge, men at køre en trimmet organisation der kan holde udgifterne til tests nede og i aftalen med DFHO forpligter ADD sig også til at søge fonde og andre bidrag til at øge antallet af tests inden for DFHO uden at dette vil koste ekstra for centrene der er med i aftalen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Århus, og selvom jeg anser mig selv for mere atlet end fitness, men jeg ville ikke skifte fra AUS til den pris. Eller beliggenhed. Utrolig mange unge mennesker i Århus lever jo på deres cykel, og beliggenhed er vel alfa og omega.

Så lige til økonomien = 250 * 100 = 25.000 kroner om måneden, og det lyder som alt alt for lidt. Jeg går ud fra at I begge skal ligge en hel del timer derude, og bare lidt løn til jer, rengøringsdamen, vand/varme/el, så er vi jo hurtigt på minimum det beløb, og så skal der vel investeres en hel del før sådan en nedlagt fabrik kan bruges.

Jeg ved ikke om nogen af jer har noget indsigt i økonomi, men det ville nok være en god ide at alliere sig selv med nogen som har.

Edited by pain
Link to comment
Share on other sites

Så lige til økonomien = 250 * 100 = 25.000 kroner om måneden, og det lyder som alt alt for lidt. Jeg går ud fra at I begge skal ligge en hel del timer derude, og bare lidt løn til jer, rengøringsdamen, vand/varme/el, så er vi jo hurtigt på minimum det beløb, og så skal der vel investeres en hel del før sådan en nedlagt fabrik kan bruges.

.

Det er med sikkerhed ALT for lidt. 25.000,/md. rækker måske kun lige til en spinkel rengøringsaftale.

Jeg ved godt, at du ikke er ude i at lave et kæmpestort og fint center, men bare lige for at sætte økonomien lidt i perspektiv, kan jeg fortælle, at der jeg arbejdede i et af DK's største centre, havde vi DRIFTSOMKOSTNINGER (dvs. der var massere af andre udgifter derudover) på 1,1 mio./md. Det kan give dig lidt perspektiv ift. udgifter.

Link to comment
Share on other sites

Inden for mange får givet dig/jer nederen på så lav et regneark med realistiske tal og se hvad det koster. Jeg er sikker på I kan få mere end en "spinkel rengøringsaftale" for 25.000.

Ja, det er en rigtig god idé. Dog skal de vel ud og indhente tilbud for at kunne finde ud af, hvad "realistiske tal" er.

Der er rigtig mange, som bliver overrasket over, hvor meget det rent faktisk koster at drive et trænings-/fitnesscenter.

Og tro mig Søren... Du får ikke meget rengøring for 25.000,/md. hvis du har over 1000 m2, med bad, toiletter mm. Jeg har selv indhentet massere af tilbud på rengøring til 2 forskellige centre af vidt forskellig størrelse, og trods den store konkurrence på det marked p.t., så koster det altså nogle penge at få lavet daglig rengøring 7 dage om ugen om aftenen - også selvom de aflønner sort.

Link to comment
Share on other sites

Koda afgift, receptionist løn, løn til fitness instruktører, vedligehold, forsikring, el, varme, vand, hjemmeside, trykt materiale, medlemssystem, administration, revision, giro konto, betaling til PBS, Inkasso firma til ubetalte regninger.

Husk også lige at smide 30% ovne i alle timelønninger til dækning af de sociale udgifter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du får det til at lyde som der mangler centre i Århus?

Så vidt jeg ved har Århus da både Fitness world, equinox, DHS, DHA, AAK, AUS, og vidst noget noget i rosengårds centeret.

Flere af disse centre er at regne som værende ganske seriøse.

Hvad er det i kan gøre bedre?

Link to comment
Share on other sites

Du får det til at lyde som der mangler centre i Århus?

Så vidt jeg ved har Århus da både Fitness world, equinox, DHS, DHA, AAK, AUS, og vidst noget noget i rosengårds centeret.

Flere af disse centre er at regne som værende ganske seriøse.

Hvad er det i kan gøre bedre?

Umiddelbart ser det i mine øjne ud som om, at der er planer om et Crossfit center?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share