Sign in to follow this  
Stef1980

Det kan lade sig gøre!

Recommended Posts

Hejsa

1 post på denne side.

Jeg har fulgt meget med på siderne herinde og er blevet inspireret, så tak for det.

Jeg startede mit vægt-tab i juli måned og har pt. tabt 34 kilo. Jeg er 200cm høj, 27år og vejer nu 99,3 kilo. Jeg vil dog godt ned på 90 kilo, som er mit mål.

Jeg har selvfølgelig prøvet på at tabe mig før men, det har aldrig holdt ved, men det tror jeg det gør nu, da jeg er i min bedste form ever og top-motiveret.

Denne gang har jeg lagt meget vægt på motionen, og begyndte faktisk med at løbetræne fra starten af vægttabet.

Efter ca. et par måneders løbetræning fik jeg skinnebensbetændelse, så jeg stoppede med løbet i en måned. Samtidig startede jeg til boksetræning tre gange om ugen (hvilket jeg stadig går til), og som jeg i øvrigt synes er vildt sjovt.

I weekenden løb jeg så min første ti-kilometer og belønnede mig selv med nogle nye løbesko og et pulsur. Mit nye mål er nu halvmarathon.

Mht til kosten tæller jeg ikke kacl, men spiser derimod det jeg godt kan lide, bare i mindre mængder. Slik og pizza spiser jeg ikke, men der bliver plads til en by-tur i ny og næ, (man skal jo også leve). Jeg er blevet glad for de fryseposer man kan købe med blandinger af grøntsager, pasta eller ris. På panden sammen med noget marineret kylling og nam nam det er godt.

Nu er jeg nærmest blevet en sports freak og motionerer seks ud af syv dage om ugen og det går stadig den rigtige vej med vægten. Den store bonus er jo overskuddet i hverdagen og en krop som man kan mærke er energifuld.

Det var lige mit besyv, som tak for alle jeres råd og oplevelser.

Vh. Stef

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mht til kosten tæller jeg ikke kacl, men spiser derimod det jeg godt kan lide, bare i mindre mængder. Slik og pizza spiser jeg ikke, men der bliver plads til en by-tur i ny og næ, (man skal jo også leve). Jeg er blevet glad for de fryseposer man kan købe med blandinger af grøntsager, pasta eller ris. På panden sammen med noget marineret kylling og nam nam det er godt.

Fedt at høre en der succes og fremgang :)

Ville bare lige komme med en lille iagttagelse. Jeg kender et par stykker der prøver at tabe sig og det er også lykkedes dem at tabe en 10-20kg og været lykkelige for det, men så er de faldet tilbage og taget det samme på igen. Det de ofte har gjort er at fjerne alt det usunde og spise super sundt, mængder af grønsager osv. Men når de så når deres mål begynder de at spise de "slemme" ting igen og tager på.

Jeg syntes det lyder som om det du har gjort er at du har fundet en mellemting, du har fundet ud af at træning og motion kan være fedt og så lader du være med at overdrive med de slemme madtyper, men spiser dem stadig i fornuftige mængder. Kanon!! :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fedt at høre en der succes og fremgang :)

Ville bare lige komme med en lille iagttagelse. Jeg kender et par stykker der prøver at tabe sig og det er også lykkedes dem at tabe en 10-20kg og været lykkelige for det, men så er de faldet tilbage og taget det samme på igen. Det de ofte har gjort er at fjerne alt det usunde og spise super sundt, mængder af grønsager osv. Men når de så når deres mål begynder de at spise de "slemme" ting igen og tager på.

Jeg syntes det lyder som om det du har gjort er at du har fundet en mellemting, du har fundet ud af at træning og motion kan være fedt og så lader du være med at overdrive med de slemme madtyper, men spiser dem stadig i fornuftige mængder. Kanon!! :4thumbup:

God pointe! Nu har jeg hverken trænet ret meget, eller ret længe, men jeg har også et lille twist på den. Istedet for at sige at jeg skal løbe 20 minutter, eller løfte en masse vægte, efter en bytur - så vender jeg den om, og siger istedet: "Hell, jeg har trænet X gange i den her uge, så derfor kan jeg TILLADE mig selv og min krop en bytur. Man kan vel kalde det en form for belønning - dog ikke at forveksle med trøstespisning! Der er selvfølgeligt ikke meget logik i at spinne i 20 minutter, og så retfærddiggøre at indtage en kæmpe flødeskumskage!

Tænk på at din træning giver dig "plads og rum" til nogle af de "sjovere" ting i livet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej MOL-brugere

Så er jeg her igen, nu med et par spørgsmål, men først lige en opdatering af hvordan det går.

Jeg har nu nået mit oprindelige mål og vejer på egen vægt 89,3 kg så har nu tabt 44kg i alt. Jeg er stadig glad for motionen og træner nu i stedet til helmarathon i Stockholm.

Jeg bokser stadig tre gange om ugen, løber i løbeklub en gang om ugen og løber/styrketræner to gange om ugen.

At styrketræne er forholdsvis nyt for mig, og i forbindelse med indmeldelse i Dansk Fitness, fik jeg målt bla. min fedt%

Vægten jeg stod på udskrev en masse data, hvoraf der er noget jeg ikke forstår, og det håber jeg så, at I kan hjælpe mig med!

Mit nye mål ud over marathon er en fedt% under ti inden sommer.

Data

Budy type Standard

Gender Male

Age 28

Height 200cm

Weight 91.1 kg

BMI 22.8

BMR 8930 kj Er det her hvilestofskifte eller???

2134 kcal

Impedance 453 omega ?????

Fat % 13.1

Fat mass 11.9 kg

FFM 79.2 KG ?????

TBW 58.0 kg ?????

De data med spørgsmålstegn efter, håber jeg, at der er nogen der vil fortælle mig om, hvad er for noget.

Mvh. Stef

Edited by Stef1980

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMR 8930 kj Er det her hvilestofskifte eller???

2134 kcal

Ja

FFM 79.2 KG ?????

Fedtfri masse

TBW 58.0 kg ?????

Total Body Water

Og forresten, super flot :smile:

Edited by Nick_91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Så kommer her den sidste opdatering...

Jeg har nu nået mine mål, så nu er det "bare" at holde den gode form ved lige og huske at spise sundt resten af livet.

Jeg har nu tabt 50 kg og har en fedtprocent på 8 ifølge vægten på fitnesscenteret, samt mavemuskler som jeg aldrig har set før.

Igår løb jeg Stockholm Marathon på tiden 4:57 min og damn jeg har ondt i stængerne idag, men hvor er det fedt at have gjort det.

Nå, jeg måtte lige blære mig lidt... Så til alle jer der vil af med nogle kg og i bedre form; så kan det lade sig gøre....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hold kæft det er flot! Tillykke med det!

Hermed gemt som foretrukne, så kan folk se at det rent faktisk kan lade sig gøre :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hejsa

Så kommer her den sidste opdatering...

Jeg har nu nået mine mål, så nu er det "bare" at holde den gode form ved lige og huske at spise sundt resten af livet.

Jeg har nu tabt 50 kg og har en fedtprocent på 8 ifølge vægten på fitnesscenteret, samt mavemuskler som jeg aldrig har set før.

Igår løb jeg Stockholm Marathon på tiden 4:57 min og damn jeg har ondt i stængerne idag, men hvor er det fedt at have gjort det.

Nå, jeg måtte lige blære mig lidt... Så til alle jer der vil af med nogle kg og i bedre form; så kan det lade sig gøre....

Flot :smile: men er det ikke lidt langsomt under 9 km/t, men en så lav vægt, alså for en på 2 M

Jeg satser på ca. 4 timer til Berlin Maraton og regner med at min fedt % bliver nærmer 24% end 8% :cool: dvs. 175 cm og mellem 80 og 90 kg, for 14 dage siden løb jeg 24 km med et snit på ca. 9 km/t og der vejet jeg ca 100 kg og jeg var meget dehydret, en af de varmeste dag og jeg hade glemt vand :mad:

Men, igen rigtig flot gået(eller løbet) :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak for de rare kommentarer alle sammen.

Jo jeg har selvfølgelig billeder, men jeg vil helst ikke lægge dem på nettet.

Og jo 4:57 er en langsom tid, løb de første 21 på 2:15, men fik så ved ca 25 km ondt i begge hofter, så jeg måtte døje med smerte resten af vejen. Så det blev gå/løb de sidste 17 km.

Næste år regner jeg med at løbe både Copenhagen og Berlin og der er mit mål at komme under 4:30.

Vh. Stef

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak for de rare kommentarer alle sammen.

Jo jeg har selvfølgelig billeder, men jeg vil helst ikke lægge dem på nettet.

Og jo 4:57 er en langsom tid, løb de første 21 på 2:15, men fik så ved ca 25 km ondt i begge hofter, så jeg måtte døje med smerte resten af vejen. Så det blev gå/løb de sidste 17 km.

Næste år regner jeg med at løbe både Copenhagen og Berlin og der er mit mål at komme under 4:30.

Vh. Stef

Det må du jo så selvom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this